Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Du förstår, att de skulle bli retade bara för att de har homosexuella föräldrar är ingen naturlag. Om det inte vore för att folk är trångsynta och borde se till barnens bästa istället för att se det genom sina fördomar om homosexuella, så skulle de aldrig bli retade eller mobbade för det. Om ingen tyckte att det var något konstigt så skulle ingen heller reta någon för det. Det är med andra ord de som tycker att homosexuella inte borde få adoptera som har en liten självuppfyllande profetia.
Nej du har fel, barn står ännu närmare sitt primala innersta jag än vuxna och om tråkandet av de med gayföräldrar ska upphöra krävs det något mer än klyschiga reprimander som "var snäll mot de som är annorlunda", "alla är lika mycket värda", "det är precis lika normalt med två pappor som en mamma och pappa" etc. Det är klart att om man som förälder är ihärdig och tjatar om dessa värderingar in absurdum så kanske barnen tillslut lär sig att visa lite respekt men de kommer ändå inte förstå varför det är okej att vara gay.
En bättre idé till indoktrinering vore att låta barnen, från en mycket tidig ålder och med jämna mellanrum, titta på anpassade serier där skildring av homosexuella relationer (ur ett naturligt, likvärdigt och ickeutmärkande perspektiv) är ett återkommande inslag. Då kommer de att vänja sig vid synen av homosexuella och luras till att tro det är något vanligt och därmed inte ha några skäl till oro.
Jag vet inte hur detta ska kunna verkställas då det i nuvarande läge inte finns några barnserier med sådant innehåll (vad jag vet), tycker å andra sidan inte att det borde ses som en omöjlighet, spektaklet och freakcirkusen som blivit pride lyckades ni ju driva igenom eller hur? Mitt förslag borde väl te sig ganska oskyldigt i jämförelse. Barn gillar tecknad film, skriv önskebrev till homovänliga Disney. Inte världens mest produktiva förslag men det vore nog mer givande än att bara sitta och gnälla.