2012-08-16, 02:51
Medlem
Adelaides avatar
Jag har faktiskt undrat väldigt länge hur det rör sig i huvet på bögar som ser nakna tjejer och si sådär.

Tack för svaren i alla fall!
Citera
2012-08-16, 04:24
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Du förstår, att de skulle bli retade bara för att de har homosexuella föräldrar är ingen naturlag. Om det inte vore för att folk är trångsynta och borde se till barnens bästa istället för att se det genom sina fördomar om homosexuella, så skulle de aldrig bli retade eller mobbade för det. Om ingen tyckte att det var något konstigt så skulle ingen heller reta någon för det. Det är med andra ord de som tycker att homosexuella inte borde få adoptera som har en liten självuppfyllande profetia.
Nej du har fel, barn står ännu närmare sitt primala innersta jag än vuxna och om tråkandet av de med gayföräldrar ska upphöra krävs det något mer än klyschiga reprimander som "var snäll mot de som är annorlunda", "alla är lika mycket värda", "det är precis lika normalt med två pappor som en mamma och pappa" etc. Det är klart att om man som förälder är ihärdig och tjatar om dessa värderingar in absurdum så kanske barnen tillslut lär sig att visa lite respekt men de kommer ändå inte förstå varför det är okej att vara gay.
En bättre idé till indoktrinering vore att låta barnen, från en mycket tidig ålder och med jämna mellanrum, titta på anpassade serier där skildring av homosexuella relationer (ur ett naturligt, likvärdigt och ickeutmärkande perspektiv) är ett återkommande inslag. Då kommer de att vänja sig vid synen av homosexuella och luras till att tro det är något vanligt och därmed inte ha några skäl till oro.
Jag vet inte hur detta ska kunna verkställas då det i nuvarande läge inte finns några barnserier med sådant innehåll (vad jag vet), tycker å andra sidan inte att det borde ses som en omöjlighet, spektaklet och freakcirkusen som blivit pride lyckades ni ju driva igenom eller hur? Mitt förslag borde väl te sig ganska oskyldigt i jämförelse. Barn gillar tecknad film, skriv önskebrev till homovänliga Disney. Inte världens mest produktiva förslag men det vore nog mer givande än att bara sitta och gnälla.
Senast redigerad av AuticaMinore 2012-08-16 kl. 05:22.
Citera
2012-08-16, 07:55
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Nej du har fel, barn står ännu närmare sitt primala innersta jag än vuxna och om tråkandet av de med gayföräldrar ska upphöra krävs det något mer än klyschiga reprimander som "var snäll mot de som är annorlunda", "alla är lika mycket värda", "det är precis lika normalt med två pappor som en mamma och pappa" etc. Det är klart att om man som förälder är ihärdig och tjatar om dessa värderingar in absurdum så kanske barnen tillslut lär sig att visa lite respekt men de kommer ändå inte förstå varför det är okej att vara gay.
En bättre idé till indoktrinering vore att låta barnen, från en mycket tidig ålder och med jämna mellanrum, titta på anpassade serier där skildring av homosexuella relationer (ur ett naturligt, likvärdigt och ickeutmärkande perspektiv) är ett återkommande inslag. Då kommer de att vänja sig vid synen av homosexuella och luras till att tro det är något vanligt och därmed inte ha några skäl till oro.
Jag vet inte hur detta ska kunna verkställas då det i nuvarande läge inte finns några barnserier med sådant innehåll (vad jag vet), tycker å andra sidan inte att det borde ses som en omöjlighet, spektaklet och freakcirkusen som blivit pride lyckades ni ju driva igenom eller hur? Mitt förslag borde väl te sig ganska oskyldigt i jämförelse. Barn gillar tecknad film, skriv önskebrev till homovänliga Disney. Inte världens mest produktiva förslag men det vore nog mer givande än att bara sitta och gnälla.

Det kanske inte är så konstruktivt ur aspekten att barn till homosexuella föräldrar eller homosexuella barn ska sluta mobbas, men hur vore det om motiveringen är sanningen?

Anledningen till homosexualitet verkar ju vara en avvikelse i utvecklingen av hjärnan, som gör att flator har en mer manlig hjärna till formen, medan bögar har en mer kvinnlig.

I USA har det fått respons. Tidigare var det inte något biologiskt, utan man trodde att det räckte att bara uppfostra barnen rätt, och i värsta fall fick man tvinga ut homosexualiteten med Jesus hjälp. Att det nu visar sig vara ett hjärnfel har gjort att man nu insett att det faktiskt är medfött, och något naturligt.
Citera
2012-08-16, 14:49
Medlem
offaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grevenplast
Nja inte direkt, men har alltid tyckt att sex med kvinnor saknar något.

Nej jag har alltid haft en dragning till killar ända sen jag kom in i puberteten.

Okej! Men när gick du över till att bli bög? Hade du sex med många damer innan du kom underfund med att det inte funkar längre eller vad hände riktigt?

Nej inte ett dugg.

Så det var inte känslan av att din hjärna "tvingade" dig in till the gay world?

Tror jag lider av HOCB så försöker räta ut många tankar. Får tankar som "jag är bög" med en fruktansvärt hög ångest nivå och en jävla karusell i huvudet. Har haft den en gång förut men då gick det över då jag märkte att jag tände på tjejer och inte alls killar på det sättet. Mitt huvud har krånglat med mig en fruktansvärt mycket över hela livet efter en halv psykos på "det lagliga weedet".

Tack för svar!
Citera
2012-08-16, 20:26
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Det kanske inte är så konstruktivt ur aspekten att barn till homosexuella föräldrar eller homosexuella barn ska sluta mobbas, men hur vore det om motiveringen är sanningen?

Anledningen till homosexualitet verkar ju vara en avvikelse i utvecklingen av hjärnan, som gör att flator har en mer manlig hjärna till formen, medan bögar har en mer kvinnlig.

I USA har det fått respons. Tidigare var det inte något biologiskt, utan man trodde att det räckte att bara uppfostra barnen rätt, och i värsta fall fick man tvinga ut homosexualiteten med Jesus hjälp. Att det nu visar sig vara ett hjärnfel har gjort att man nu insett att det faktiskt är medfött, och något naturligt.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med "motiveringen är sanningen", kan du utveckla lite?

Oavsett varför man blir homo står det faktum kvar att det är ytterst få som är det och detta kan bidra till att många "normala" blir osäkra/äcklade/arga varje gång de påminns om de homosexuellas existens. Och barn i ännu längre utsträckning då de är så unga att de ännu inte hunnit utvecklas och formas efter samhällets krav på civiliserat beteende och, i dagens sverige, ett politiskt korrekt tänkande.
Jag tror lindring finns i att på sikt försöka uppmuntra folkets sexuella potential (om man utgår ifrån att alla är latent bisexuella) med den mer nedtonade taktik jag talat kort om i föregående inlägg. Det skulle vara en motsats till t.e.x. pridefestivalen, vars upplägg verkar bestå mest i att utmärka i en så hög grad som möjligt samt att öppet provocera och degradera de större massorna. Lite osmidigt sätt att vinna acceptans på.
Citera
2012-08-17, 07:35
Medlem
grevenplasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offae
Så det var inte känslan av att din hjärna "tvingade" dig in till the gay world?
Nej inte vad jag har märkt, jag har mer eller mindre funnit mig i det hela och inte brytt mig speciellt mycket. Däremot så är "the gay world" rätt så främmande för mig.
Citat:
Tror jag lider av HOCB så försöker räta ut många tankar. Får tankar som "jag är bög" med en fruktansvärt hög ångest nivå och en jävla karusell i huvudet. Har haft den en gång förut men då gick det över då jag märkte att jag tände på tjejer och inte alls killar på det sättet. Mitt huvud har krånglat med mig en fruktansvärt mycket över hela livet efter en halv psykos på "det lagliga weedet".

Tack för svar!
Ohfan det där med tvångstankar har jag faktiskt ingen aning om. Fast det är ju vad du vet du tänder på som är det rätta för dig(om man säger så). Även om tvångstankarna säger något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag har faktiskt undrat väldigt länge hur det rör sig i huvet på bögar som ser nakna tjejer och si sådär.

Inte så mycket faktiskt. Soldaten ställer sig inte givakt, men man kan ju tycka att just den kvinnan är vacker. Inte så mycket mer händer i den situationen för mig men kanske för någon annan?
Citera
2012-08-18, 22:17
Medlem
Citat:
Jag är inte bög, men jag har alltid undrat en sak. Har det hänt för er bögar att ni nånsin tänder på tjejer ibland?
De ytterst få gånger det händer så får jag det som heterosexuella män upplever när de har HOCD. Fast det går oftast över rätt snabbt. Hade en period då Sasha Grey (porrskådis) ekade i skallen på mig, vilket gjorde att jag gick runt och var rädd för att bli straight (efter att ha varit homo hela livet fram tills dess) haha

Jag kan uppskatta en kvinnas utseende om hon ser bra ut. Fin att vila ögonen på. Men det rycker inget där nere, så att säga.
Citera
2012-08-26, 16:01
Medlem
MrMarios avatar
Citat:

Kvinnor kan väl vara vackra. Jag attraheras bara inte nämnvärt av det...

Citat:
Ursprungligen postat av blown

Homosexualitet är inte ett "hjärnfel". Det är snarare en naturlig variation som visat sig vara positiv för evolutionen. Det är alltså något som är helt rätt och väldigt nödvändigt för mänskligheten. Intolerans har däremot visat sig bero på låg intelligens.

Citat:
Ursprungligen postat av offae
Innan ni blev bögar:

Hade ni sex med brudar och njöt av det helt utan bög tankar?

Kom det bara en dag då det flög upp i huvudet "Fan jag är ju bög :O"

Hade ni mycket ångest för att själva inse det?

Jag har aldrig haft sex med en tjej och insåg att jag var gay redan i 10-årsåldern.
Citera
2012-08-28, 20:41
Medlem
Hur reagerade eran bekantskapskrets då ni kom ut.Förlorade ni vänner
eller hade dom förståelse?.
Citera
2012-08-28, 21:10
Medlem
han solos avatar
Är det en fördom jag har eller stämmer det att många (inte alla) bögar är feminina av sig?
Eller är alla bögar vanliga snubbar som jag?
Citera
2012-08-28, 21:17
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Är det en fördom jag har eller stämmer det att många (inte alla) bögar är feminina av sig?
Eller är alla bögar vanliga snubbar som jag?
Det kallas "Confirmation bias". Du minns bara de som uppfyller vissa kriterier.
Du minns alla de gånger du känt på dig när mobilen ska ringa, men tänker inte på alla de gånger du inte gjort det.
Du lägger märke till de bögar som uppfyller kriteriet fjollbögar, och tänker inte på att det finns rätt många som är vanliga killar som vem som helst.
Citera
2012-08-28, 21:33
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Det kallas "Confirmation bias". Du minns bara de som uppfyller vissa kriterier.
Du minns alla de gånger du känt på dig när mobilen ska ringa, men tänker inte på alla de gånger du inte gjort det.
Du lägger märke till de bögar som uppfyller kriteriet fjollbögar, och tänker inte på att det finns rätt många som är vanliga killar som vem som helst.

Det förstår jag. Är helt och hållet med.

Men min fråga kvarstår, hur många bögar av alla bögar är "fjollbögar"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in