2012-08-12, 14:48
Citat:
Ursprungligen postat av RaskaOblast
Tyvärr är bögar väldigt på och skall tafsa vilket resulterat i X antal slag mot den som tafsade.
Om inte jag tafsar och beter mig ohyfsat mot kvinnor när jag raggar varför måste då en bög göra det mot mig?
Common sense. Blir aldrig utslängd av vakterna när jag förklarat varför jag agerat som jag gjort. Äckligt när killar sliskigt raggar på tjejer men när en bög gör det mot mig brister ju det.
Om inte jag tafsar och beter mig ohyfsat mot kvinnor när jag raggar varför måste då en bög göra det mot mig?
Common sense. Blir aldrig utslängd av vakterna när jag förklarat varför jag agerat som jag gjort. Äckligt när killar sliskigt raggar på tjejer men när en bög gör det mot mig brister ju det.
Det finns förmodligen lika många (procentuellt sett) som är drägg oavsett i vilken grupp man kollar. Det är inte okey för någon, straight eller bi/gay att bete sig så.
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Inte säkert du slipper undan heteroluppen bara för att du är maskulin. En del har redan sina synonymer fästa i skallen och när det talas om bögar som du kan tankegången bli något i denna stil: Bög - frånvarande pappa - dominerande mor - incest - våldtagen (av annan man duh!) - ytlig - översexuell - perversa sexlekar - smittohärd - hiv..
Du kommer träffa mycket folk under din livstid och omöjligen ha tid till att förklara för alla vem du är så det där med att bära en skylt med dementerande text vore kanske ingen dum idé om du är orolig för baktaleri och falska människor (du vill väl leva i verkligheten va?).
Och nu när fördomarna mot människor med följande neuropsykiatriska funktionshinder börjar växa kan nog kedjan se ut på ett liknande sätt: Asperger/autism - blyg - efterbliven - empatistörd - psykopat - mördare - Breivik..
Fattar du nu?
Du kommer träffa mycket folk under din livstid och omöjligen ha tid till att förklara för alla vem du är så det där med att bära en skylt med dementerande text vore kanske ingen dum idé om du är orolig för baktaleri och falska människor (du vill väl leva i verkligheten va?).
Och nu när fördomarna mot människor med följande neuropsykiatriska funktionshinder börjar växa kan nog kedjan se ut på ett liknande sätt: Asperger/autism - blyg - efterbliven - empatistörd - psykopat - mördare - Breivik..
Fattar du nu?
Jo då jag förstår den tankekedjan allt för väl. Men du förstår väl att det du beskrev var att de har fördomar, inte att jag infriar dom?
De flesta jag träffar kommer inte ha en susning om att jag är gay ens. Det är inte som att man går runt och introducerar sig med "Hej, mitt namn är XXXXX och jag är bög.". Men är det någon som talar skit bakom ryggen på mig så fine. Hade det inte varit pga det, hade det säkert varit för något annat - Folk älskar att trash talka andra, så enkelt är det.
Citat:
Ursprungligen postat av RaskaOblast
Enligt en homosexuell får man inte klä sig bra, ha ett ansat anlete (alltid minst stubb dock) och vara allmänt snäll utan att han tror något direkt.
Tror det snarare är att han hoppas att du är gay, inte just att du är det. Träffar du en vacker kvinna med en härlig personlighet är det klart att du hoppas att hon tycker om dig. Samma sak där egentligen.
. Men det kanske beror på att jag inte riktigt kan sätta mig in i er situation.