2012-08-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaskaOblast
Tyvärr är bögar väldigt på och skall tafsa vilket resulterat i X antal slag mot den som tafsade.

Om inte jag tafsar och beter mig ohyfsat mot kvinnor när jag raggar varför måste då en bög göra det mot mig?

Common sense. Blir aldrig utslängd av vakterna när jag förklarat varför jag agerat som jag gjort. Äckligt när killar sliskigt raggar på tjejer men när en bög gör det mot mig brister ju det.

Det finns förmodligen lika många (procentuellt sett) som är drägg oavsett i vilken grupp man kollar. Det är inte okey för någon, straight eller bi/gay att bete sig så.

Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Inte säkert du slipper undan heteroluppen bara för att du är maskulin. En del har redan sina synonymer fästa i skallen och när det talas om bögar som du kan tankegången bli något i denna stil: Bög - frånvarande pappa - dominerande mor - incest - våldtagen (av annan man duh!) - ytlig - översexuell - perversa sexlekar - smittohärd - hiv..
Du kommer träffa mycket folk under din livstid och omöjligen ha tid till att förklara för alla vem du är så det där med att bära en skylt med dementerande text vore kanske ingen dum idé om du är orolig för baktaleri och falska människor (du vill väl leva i verkligheten va?).
Och nu när fördomarna mot människor med följande neuropsykiatriska funktionshinder börjar växa kan nog kedjan se ut på ett liknande sätt: Asperger/autism - blyg - efterbliven - empatistörd - psykopat - mördare - Breivik..
Fattar du nu?

Jo då jag förstår den tankekedjan allt för väl. Men du förstår väl att det du beskrev var att de har fördomar, inte att jag infriar dom?
De flesta jag träffar kommer inte ha en susning om att jag är gay ens. Det är inte som att man går runt och introducerar sig med "Hej, mitt namn är XXXXX och jag är bög.". Men är det någon som talar skit bakom ryggen på mig så fine. Hade det inte varit pga det, hade det säkert varit för något annat - Folk älskar att trash talka andra, så enkelt är det.

Citat:
Ursprungligen postat av RaskaOblast
Enligt en homosexuell får man inte klä sig bra, ha ett ansat anlete (alltid minst stubb dock) och vara allmänt snäll utan att han tror något direkt.

Tror det snarare är att han hoppas att du är gay, inte just att du är det. Träffar du en vacker kvinna med en härlig personlighet är det klart att du hoppas att hon tycker om dig. Samma sak där egentligen.
Citera
2012-08-12, 22:15
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
det är därför man inte raggar på överförfriskade heteromän i herrsällskap. de flesta av oss är inte födda igår. jag fattar inte var dina idéer om hur det här går till kommer ifrån. men jag delar din analys detta hypotetiska scenario.
Vilka idéer? Det scenariet är väl inte så svårt att tänka sig om man har någorlunda vetskap i hur män fungerar i grunden? Att de mer civiliserade också påverkas negativt av ert flörtande borde vara lika lätt att räkna ut då det ni faktiskt gör är att tvinga ut dem på okänd mark, inte konstigt att de blir obekväma då. Och ni fjollor är inte ursäktade, vet ni inte hur vanliga killar tänker så gör som alla andra artiga och läs på. Jag vill be om ursäkt förresten.
Citat:
Ursprungligen postat av Danzul
Jo då jag förstår den tankekedjan allt för väl. Men du förstår väl att det du beskrev var att de har fördomar, inte att jag infriar dom?
Du infriar fördomar genom att avslöja din läggning. Det människor ej förstår vill de bli av med och då det omöjligt går att röja alla bögar ur vägen så blir nästa steg att försöka kontrollera er genom att ta till sig stereotyper. De vanliga känner sig bättre till mods när de tror sig veta vart de har er.
Citat:
Men är det någon som talar skit bakom ryggen på mig så fine. Hade det inte varit pga det, hade det säkert varit för något annat - Folk älskar att trash talka andra, så enkelt är det.
Ledigt värre. Själv är jag mer än lite trött på alla uppbyggda luftslott och brustna illusioner men för all del, lycka till i livet din fiskmås.
Senast redigerad av AuticaMinore 2012-08-12 kl. 23:08.
Citera
2012-08-14, 22:53
Medlem
offaes avatar
Innan ni blev bögar:

Hade ni sex med brudar och njöt av det helt utan bög tankar?

Kom det bara en dag då det flög upp i huvudet "Fan jag är ju bög :O"

Hade ni mycket ångest för att själva inse det?
Citera
2012-08-15, 02:41
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offae
Innan ni blev bögar:

Nej.

Citat:
Snarare så att jag en dag upptäckte att jag tände på en kille. Jag drog inga slutsatser om huruvida jag var bi- eller homosexuell, utan jag konstaterade bara att jag tände på en kille.

Citat:
Nej.
Citera
2012-08-15, 10:17
Medlem
grevenplasts avatar
Citat:
Innan ni blev bögar:

Nja inte direkt, men har alltid tyckt att sex med kvinnor saknar något.
Citat:
Nej jag har alltid haft en dragning till killar ända sen jag kom in i puberteten.
Citat:
Nej inte ett dugg.
Citera
2012-08-15, 23:18
Medlem
Hur känns det att ni aldrig kommer att få biologisk avkomma? Är inte detta högst beklämmande? Om jag själv skulle vara bög skulle jag nog inte klara av att leva . Men det kanske beror på att jag inte riktigt kan sätta mig in i er situation.

Eftersom att ni inte kommer få avkomma, kommer någon av er att adoptera ett barn tillsammans med er partner? Om ni planerar detta, hur tror ni att barnets uppväxt kommer att se ut? (det är ju inte direkt en normal situation för ett barn att växa upp i ett hs-förhållande). Adoptivdöttrar till bögar torde ju klara sig bättre än adoptivsöner om man ser på hur barnet tas emot av omgivningen (klasskamrater osv).

Gillar ni ordet ''bög'', eller föredrar ni något annat? Om ni inte gillar det så ber jag om ursäkt för mitt bruk av ordet

Sist men inte minst, vilket yrke har ni?
Citera
2012-08-15, 23:29
Medlem
Adelaides avatar
Jag är inte bög, men jag har alltid undrat en sak. Har det hänt för er bögar att ni nånsin tänder på tjejer ibland?
Citera
2012-08-15, 23:36
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Jag är inte bög, men jag har alltid undrat en sak. Har det hänt för er bögar att ni nånsin tänder på tjejer ibland?
det händer. men aldrig så att det rycker i baguetten på allvar.
Citera
2012-08-15, 23:38
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumetsArsel
Hur känns det att ni aldrig kommer att få biologisk avkomma? Är inte detta högst beklämmande? Om jag själv skulle vara bög skulle jag nog inte klara av att leva . Men det kanske beror på att jag inte riktigt kan sätta mig in i er situation.

Eftersom att ni inte kommer få avkomma, kommer någon av er att adoptera ett barn tillsammans med er partner? Om ni planerar detta, hur tror ni att barnets uppväxt kommer att se ut? (det är ju inte direkt en normal situation för ett barn att växa upp i ett hs-förhållande). Adoptivdöttrar till bögar torde ju klara sig bättre än adoptivsöner om man ser på hur barnet tas emot av omgivningen (klasskamrater osv).

Gillar ni ordet ''bög'', eller föredrar ni något annat? Om ni inte gillar det så ber jag om ursäkt för mitt bruk av ordet

vad jag vet är jag inte steril, så visst kan jag få egna barn om jag anstränger mig. jag har bara ingen större lust.

ordet bög funkar bra. bättre än "homo" som låter rätt stört.
Citera
2012-08-16, 01:24
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Då många bögar av naturliga skäl inte besitter samma självdistans som normala tror jag att de lämpligaste orden nog ändå är det kliniska "homosexuell" eller det lite mer positivt klingande "gay". "Bög" är ett ord som människor fortfarande använder i förnedrande syfte.

"Kuddbitare" är ett relativt nytt ord som ger lite roliga associationer men jag antar att det aldrig kommer att bli rumsrent med tanke på den allmänt utbredda lättstötthet som råder bland många minoritetsgrupper. Men det funkar nog att använda ordet lite mer internt om man vill skoja till det.
Citera
2012-08-16, 01:43
Medlem
P-Orridges avatar
Citat:

Njae, jag känner mig inte särskilt sugen på att skaffa barn. Det kan givetvis förändras, men jag tror inte att jag kommer välja att göra det. Så det är ingen större förlust att inte tända på tjejer av den anledningen.

Citat:
Jag har visserligen bara två kompisar som är bögar, men det är ordet vi använder mot varandra. Jag har inget emot att andra säger det heller, så att du inte tror att det är någonting i stil med att "bara negrer (oj förlåt, svarta) får säga neger". Bög är ordet jag föredrar, antagligen bara av vana.

Citat:
Studerande. Inte för att det är ett yrke, men det brukar vara vad man svarar på frågan ändå.

Citat:
Nej, inte vad jag kan komma ihåg. Däremot kan jag se att vissa tjejer är snygga och sådär, men jag tror inte att jag någonsin har tänt på någon.
Citera
2012-08-16, 02:38
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Tro det eller ej, men för ett samhälles överlevnad krävs mer än att bara kunna alstra barn. Vilka är det som inte kan jobba när influensan går på dagis? Föräldrarna. Vilka är det som måste hem tidigt för att hämta barnen på dagis? Föräldrarna.
Men som sagts, vi är inte sterila. Vill vi så kan vi skaffa barn, till och med på det gamla vanliga viset, om vi så skulle önska.

Citat:
Du förstår, att de skulle bli retade bara för att de har homosexuella föräldrar är ingen naturlag. Om det inte vore för att folk är trångsynta och borde se till barnens bästa istället för att se det genom sina fördomar om homosexuella, så skulle de aldrig bli retade eller mobbade för det.
Om ingen tyckte att det var något konstigt så skulle ingen heller reta någon för det. Det är med andra ord de som tycker att homosexuella inte borde få adoptera som har en liten självuppfyllande profetia.
De vill inte att homosexuella ska få adoptera där ett argument (inte det enda) är att de kommer bli retade. Problemet är att de kommer att bli retade just av de personer som anser att homosexuella inte ska få adoptera. Det har med andra ord att göra med personers syn på homosexualitet, och inget med just om barnen har det bättre eller sämre rent objektivt.
Barn till en ensamstående förälder saknar till exempel en manlig eller kvinnlig förebild, något som används som argument mot homosexuellas rätt att adoptera, men i fallet ensamstående förälder är det plötsligt inte lika mycket av ett problem.
Två personer kan skapa ett barn på fyllan och vara usla föräldrar, men det är helt okej. Dock om några som faktiskt skulle vilja adoptera (både hetero- och homosexuella) måste gå igenom en massa olika tester, finansiell granskning, med mera. Jag har länge ansett att antingen bör adoption ske på ungefär samma kriterier som någon annan kan skaffa barn (dvs helt hiopp som happ och på fyllan) eller så ska graviditet göras omöjligt fram tills föräldrarna klarat samma granskning som de som vill adopteran.
Men men, jag har bestämt mig för att om jag någonsin ska skaffa barn så ska det vara mina gener som sprids vidare. Vill min framtida man samma sak, så får vi väl skaffa två barn, men i dagsläget kan jag inte se att jag har samma relation till ett barn som inte bär mina gener.

Citat:
Bög. Pratar jag om hur det är att vara homosexuell så kallar jag mig själv bög och andra som bögar, men jag säger homosexualitet och själva konceptet samkönade relatoner och säger homosexuella när jag pratar om de vidare begreppen (och därför även inkluderar lesbiska, vilka ju inte omfattas av ordet bög).

Citat:
Studerar för min andra Civ.inj. examen.

Citat:
Aldrig. Ända sedan åldern då tjejbaciller fortfarande var äckliga har jag minnen att jag hellre spanade in killarna i omklädningsrummet än att fantisera om hur tjejerna såg ut nakna.
Jag kan uppskatta en naken kvinna som snygg, sensuell och/eller erotisk, men det kan heterosexuella killar säga om andra män också, om de bara kan komma över sin bögskräck och inse att de kan vara fullt vanliga heterosexuella trots att de sagt att en kille är snygg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in