2020-07-26, 15:53
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det måste bero på någon brist på konsekvenstänk. Och särskilt om man väljer motiv, som snabbt blir daterade. Jag tänker t.ex. på de här som har tatuerat in Tegnells porträtt i huden (en hade dessutom lagt dit orden "Tvätta händerna!". Hur aktuellt och hett kommer DET motivet att vara om fem år..? Tio? En ros eller delfin åldras i alla fall bättre.

Ha, ha! Tegnell! Man får verkligen hoppas att det var en gnuggis
Citera
2020-07-26, 17:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Ha, ha! Tegnell! Man får verkligen hoppas att det var en gnuggis

Tyvärr inte! Och det är flera stycken som har gjort det också. Det borde vara grund för omyndigförklarande...
Citera
2020-07-27, 17:57
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Tatueringar är för trashankar och avsigkomna stackare.
Citera
2020-07-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det verkar vara så fruktansvärt svårt att inse att de skräp man fått instucket i huden är något som man måste leva med resten av livet.
Hur tänker man när man slumpvis vad det verkar väljer något som ska sitta att titta på tills man hamnar i graven?

Citat:
Det måste bero på någon brist på konsekvenstänk. Och särskilt om man väljer motiv, som snabbt blir daterade. Jag tänker t.ex. på de här som har tatuerat in Tegnells porträtt i huden (en hade dessutom lagt dit orden "Tvätta händerna!". Hur aktuellt och hett kommer DET motivet att vara om fem år..? Tio? En ros eller delfin åldras i alla fall bättre.

Varför är ni som inte gillar tatueringar så fixerade vid att man har en tatuering för resten av livet? Varför är det så farligt?
Är ni såna som alltid ångrar beslut ni har tagit efter fem minuter? Eller vad är grejen?

Vad spelar det för roll om något är daterat? Är det viktigt för er att saker är trendiga och inne just nu? Får ni ångest om ni har något som inte är trendigt?
Citera
2020-07-28, 14:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Varför är ni som inte gillar tatueringar så fixerade vid att man har en tatuering för resten av livet? Varför är det så farligt?
Är ni såna som alltid ångrar beslut ni har tagit efter fem minuter? Eller vad är grejen?

Vad spelar det för roll om något är daterat? Är det viktigt för er att saker är trendiga och inne just nu? Får ni ångest om ni har något som inte är trendigt?

Absolut inte. Men det är skillnad på att sätta upp håret i en edwardiansk frisyr någon gång på kul, eller ha på sig cocktailklänningen som ens mamma hade på sig, när hon var i samma ålder som man själv är nu. Ibland. Och att bli påtvingad att se något utdaterat budskap på sin hud varenda dag, och veta att alla andra ser det också. Tycker du själv att det är hett nu med FNL-symbolen, antikärnkrafts-solen från folkomröstningen på 1970-talet, fredsduvan, "Peace, Love and Understanding"-floskeln, Che Guevaras porträtt med mera som 70-80-åringar försöker gömma under kostymen respektive tantklänningen idag?

...och de tatueringar som unga gör idag, är ofta ännu mer ogenomtänkta och bisarra. Som detta med Tegnell. Eller en ryggrad (som inte ens såg ut som en riktig ryggrad) tatuerad över nacken och ryggen, som jag såg för en tid sedan. Eller Playboy-bunnyn på bröstet. Eller en enorm dödskalle med maskar krypande ut genom ögonhålorna. Hur kul blir det när man fyllt 35 år och går med sina barn på mamma-barn-plask-och-lek, liksom? Eller om man träffar en man, som vill ha med en på officersbaler eller firmafester med klädkod "frack", d.v.s. axelbart och urringat för damen?
Citera
2020-07-28, 15:14
Medlem
Dorniers avatar
Det är inte bara motivet, det är även helt sjukt hur en del kladdar ner hela kroppen med tatueringar. Så var det inte tidigare heller, då hade de som var tatuerade kanske ett par tatueringar. Man tatuerade inte hela jävla kroppen som många gör idag.
Citera
2020-07-28, 16:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Covington89
Instämmer helt, tjejer med tatueringar och fillers = skadat gods.

Fatta att 49% av befolkningen är tatuerade. Det borde betyda attbland kvinnor i åldrarna uppmot 45 borde samma siffra vara 6 eller 7 av 10.
Citera
2020-07-28, 17:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Det är inte bara motivet, det är även helt sjukt hur en del kladdar ner hela kroppen med tatueringar. Så var det inte tidigare heller, då hade de som var tatuerade kanske ett par tatueringar. Man tatuerade inte hela jävla kroppen som många gör idag.

Jo. Det blir som en VURM för vissa. De kan inte sluta så länge de har en vit fläck kvar någonstans på kroppen...

Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Fatta att 49% av befolkningen är tatuerade. Det borde betyda attbland kvinnor i åldrarna uppmot 45 borde samma siffra vara 6 eller 7 av 10.

Källa på den siffran? För jag tror absolut inte att den kan stämma, även om det säkert kan verka så i ens egen umgängeskrets, om man har den typen av umgängeskrets. Att 49 procent av KTH-studenterna skulle vara tatuerade, är naturligtvis bullshit!

Och kvinnor har fortfarande mera sällan tatueringar, än män. Jag skulle för övrigt säga, att det är ett ännu värre tecken när en kvinna är tatuerad, för att steget är större för en kvinna - steget utanför de normala normerna.
Citera
2020-07-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Du belyser en väldigt bra punkt där som jag ej tog upp. Det konstanta tjatet om att motiven har någon djupare form av meningsfull symbolik, lyssnar man noga på de ofta virriga motiveringarna så verkar de ej särskilt genomtänkta (en blandning mellan metafysik och någon sorts egentrosymbolikhippievariant) och personerna framstår istället som direkt svagsinta.

Jobbade med en grabb i 25 årsåldern. Han hade hela armarma täckta. Jag frågade om motiven.
Hans svar: motiv?? Täcka armarna.

Jag har några små tattueringar som inte syns förens jag klär av mig.
Det är tattueringar gjorda för mera än 30 år sen och jag kände ingen som hade tattueringar då.
Det är tattueringar med starka symboler för mig.
Citera
2020-07-28, 17:12
Medlem
Citat:
Jo. Det blir som en VURM för vissa. De kan inte sluta så länge de har en vit fläck kvar någonstans på kroppen...

Källa på den siffran? För jag tror absolut inte att den kan stämma, även om det säkert kan verka så i ens egen umgängeskrets, om man har den typen av umgängeskrets. Att 49 procent av KTH-studenterna skulle vara tatuerade, är naturligtvis bullshit!

Och kvinnor har fortfarande mera sällan tatueringar, än män. Jag skulle för övrigt säga, att det är ett ännu värre tecken när en kvinna är tatuerad, för att steget är större för en kvinna - steget utanför de normala normerna.

Kvinnor sällan tattueringar?
Tror varenda tant jag jobbar med har tattueringar.
(min man har inga alls)
Citera
2020-07-28, 18:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartledsen
Det är ju inte endast det annalkande estetiska förfallet av tatueringarna som gör de så fula och oattraktiva som koncept. Majoriteten av tatueringar är fula, meningslösa och pretentiösa. Det värsta är dock hela processen, att folk känner något behov att göra det, att folk tror det "representerar" något eller är något mer än en meningslös gest.

Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Du belyser en väldigt bra punkt där som jag ej tog upp. Det konstanta tjatet om att motiven har någon djupare form av meningsfull symbolik, lyssnar man noga på de ofta virriga motiveringarna så verkar de ej särskilt genomtänkta (en blandning mellan metafysik och någon sorts egentrosymbolikhippievariant) och personerna framstår istället som direkt svagsinta.

Exakt. De gör en tjock, ful firre med pussmun, och så tror de att alla ska förstå att den symboliserar den styrka de hade i sig, som gjorde att de kunde ta sig ur ett dåligt äktenskap...
Citera
2020-07-28, 19:35
Bannlyst
Citat:

Källa? Det är ett antagande utifrån att av befolkningen mellan 0-115 är 49% tatuerade. Är det källa på 49% du vill ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in