Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-23, 17:20
  #10009
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swecun
https://btcx.se/

OK, jag behöver inte växla in bitcoin till en egen bitcoin adress utan kan direkt fylla i 1500sek i fältet och föra över det till bitcoinadressen som företaget som skall ha betalt av mig angett ?
Ursäkta om jag verkar lite foliehatt, men är lite orolig att mina stålar hamnar i världsrymden:-)
__________________
Senast redigerad av Ragolin 2015-10-23 kl. 17:25.
Citera
2015-10-23, 17:52
  #10010
Medlem
jagfunderars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragolin
OK, jag behöver inte växla in bitcoin till en egen bitcoin adress utan kan direkt fylla i 1500sek i fältet och föra över det till bitcoinadressen som företaget som skall ha betalt av mig angett ?
Ursäkta om jag verkar lite foliehatt, men är lite orolig att mina stålar hamnar i världsrymden:-)
Ja det kan du göra men det är inget jag rekommenderar
Citera
2015-10-23, 20:37
  #10011
Medlem
KneKhis avatar
Finns det någon svensk sida där man kan köpa och sälja för bitcoins? Syftar inte på droger nu men t.ex saker som inte får lov att säljas på blocket och liknande.
Citera
2015-10-24, 00:53
  #10012
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Finns det någon svensk sida där man kan köpa och sälja för bitcoins? Syftar inte på droger nu men t.ex saker som inte får lov att säljas på blocket och liknande.

Vad är det du tänker på för varor så vägleder jag dig ?
>Ragolin: bara att köra ,går i god för sidan och mycket enkel
Citera
2015-10-24, 01:36
  #10013
Medlem
Ragolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Finns det någon svensk sida där man kan köpa och sälja för bitcoins? Syftar inte på droger nu men t.ex saker som inte får lov att säljas på blocket och liknande.
Tror inte det finns många svenska e handel sidor som använder bitcoin. Det är väl oftast vid lite avsides affärer som man använder bitcoin. Handlar du momsfritt och inte kan betala kontant på stället är nog bitcoin det som gäller. Samma om du kör med dreambox/kortdelning. Myndigheterna har numera data program som kollar upp regelbundna insättningar mot misstänkta bankkonton för att motarbeta momsfiffel och brott mot upphovsmannarätten. Men sådant sysslar ju inte vi med, så det berör inte oss.
Citera
2015-10-24, 02:03
  #10014
Medlem
Yey, bitcoin är numera skattefritt. http://fortune.com/2015/10/22/bitcoi...e-tax-free-eu/
Citera
2015-10-24, 16:46
  #10015
Medlem
KneKhis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swecun
Vad är det du tänker på för varor så vägleder jag dig ?
>Ragolin: bara att köra ,går i god för sidan och mycket enkel


T.ex receptbelagda läkemedel(ej narkotika), koder till spel och liknande smått och gott.
Citera
2015-10-24, 20:30
  #10016
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
T.ex receptbelagda läkemedel(ej narkotika), koder till spel och liknande smått och gott.


http://mango7u3rivtwxy7.onion/hi/ sägs ha det mesta med bra vendors, skapa ett konto och se om det är nått för dig.
Citera
2015-10-24, 21:16
  #10017
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av loxyria
Yey, bitcoin är numera skattefritt. http://fortune.com/2015/10/22/bitcoi...e-tax-free-eu/

Har läst artikeln tack och förstod att växlingen utav bitcoins inom EU ska bli skattefri som låter som ett bra steg så inte företagare ska betala en avgift för att få ut sina bitcoin pengar(som dem inte behöver med vanliga pengar). Var det de du menade med att bitcoins är numera skattefritt?
Citera
2015-10-24, 22:29
  #10018
Medlem
jagfunderars avatar
Om man har bitcoins förvarade och vill tvätta dom, är denna lagändring då något positivt eller gäller det bara växlare? Förstår inte riktigt
Citera
2015-10-24, 22:50
  #10019
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagfunderar
Om man har bitcoins förvarade och vill tvätta dom, är denna lagändring då något positivt eller gäller det bara växlare? Förstår inte riktigt

Tvättade? Har du bitcoins och vill ha pengar så säljer du dina bitcoins och tar ut dem till bankkontot, svårare än så är det inte. Ska mycket till innan du åker på nån slags granskning..
Citera
2015-10-24, 23:10
  #10020
Avstängd
DiegoCostas avatar
Om jag ger min vän kontanter och han ska föra över bitcoins till mig via swish från btxc, vart hittar jag då vart man ska skriva in sin ewallet-address i btxc-appen? Eller ska man skriva in sin blockchain-adress(ewallet) i swishappen på något sätt?

Sista steget jag har kvar sen är jag helt med.

mvh/nybörjare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback