2013-12-18, 23:12
Medlem
lehirals avatar
FYB-SE, har lite pengar på den sidan, hur säkert är det att ha dom där en vecka eller två? Hittar inte vem som kör sidan så han kan väl sticka bäst fan han vill om ingen vet vem han är?
Citera
2013-12-18, 23:41
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
FYB-SE, har lite pengar på den sidan, hur säkert är det att ha dom där en vecka eller två? Hittar inte vem som kör sidan så han kan väl sticka bäst fan han vill om ingen vet vem han är?

Skulle då inte använda FYB-SE som en plånbok. Använder endast fyb-se till insättningar och uttag.
Citera
2013-12-18, 23:52
Medlem
Neandertals avatar
Hjälp! Igår så skaffade jag en sån där bitcoin-plånbok på blockchain och köpte bitcoins på Safello, mest för att testa. Nu står det att mitt saldo i SEK är mer än dubbelt så mycket som jag betalade, så nu vill jag växla/sälja mina bitcoins till kronor. Var kan jag göra detta snabbast och smidigast?!

Tack på förhand!

Edit: Är registrering och sedan sälja/växla till SEK på MtGox.com att rekommendera?
Senast redigerad av Neandertal 2013-12-19 kl. 00:12. Anledning: tillägg
Citera
2013-12-19, 02:06
Medlem
Är det fortfarande problem med Kapiton?
Citera
2013-12-19, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strikefour
Är det fortfarande problem med Kapiton?

Jag försökte föra över BTC från dem till en annan adress i förrgår, vilket bara än sålänge har resulterat i att de inte finns kvar på mitt konto på Kapiton, och de har inte kommit fram på min mottagaradress. Skickade ett mail till dem samma dag efter det gått 7-8 timmar, men inget svar än.

Någon som varit i kontakt med dem den senaste veckan? Det postas ju inga nyheter på hemsidan och inga trades görs ju..
Citera
2013-12-19, 10:03
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neandertal
Hjälp! Igår så skaffade jag en sån där bitcoin-plånbok på blockchain och köpte bitcoins på Safello, mest för att testa. Nu står det att mitt saldo i SEK är mer än dubbelt så mycket som jag betalade, så nu vill jag växla/sälja mina bitcoins till kronor. Var kan jag göra detta snabbast och smidigast?!

Tack på förhand!

Edit: Är registrering och sedan sälja/växla till SEK på MtGox.com att rekommendera?

Kan omöjligt stämma då bitcoin låg som lägst på 450$ igår och nu är den på 600$
Citera
2013-12-19, 12:15
Medlem
Jag tänkte ladda net bc programvara. Läste nyss att wallets har blivit hackade att det inte är säkert. Någon bra sida att ladda ner programvaran ifrån? Jag vill inte ha någon onlineplånbok som blockchain eller måste man hadet?

EDIT: Jag vet vad man behöver men jag letar efter en tillförlitlig sida att ha min plånbok på. Läser att bitcoins stjäls till höger och vänster allt för ofta.
Senast redigerad av HuggaHuvudetAvFolk 2013-12-19 kl. 13:05.
Citera
2013-12-19, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuggaHuvudetAvFolk
Jag tänkte ladda net bc programvara. Läste nyss att wallets har blivit hackade att det inte är säkert. Någon bra sida att ladda ner programvaran ifrån? Jag vill inte ha någon onlineplånbok som blockchain eller måste man hadet?

Nej det måste man givetvis inte ha. Tycker Multibit har fungerat bra. Men annars är pappersplånböcker ett ganska bra alternativ tycker jag, i alla fall om man tänkt förvara coinsen en längre tid. https://bitcoinpaperwallet.com/
Citera
2013-12-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drulife
Nej det måste man givetvis inte ha. Tycker Multibit har fungerat bra. Men annars är pappersplånböcker ett ganska bra alternativ tycker jag, i alla fall om man tänkt förvara coinsen en längre tid. https://bitcoinpaperwallet.com/

Smart ide med paperwallet Tänkte inte förvara mer än några dagar. Multibit såg helt OK ut tackar.
Citera
2013-12-19, 14:38
Medlem
sexnolltvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av espelir
Jag försökte föra över BTC från dem till en annan adress i förrgår, vilket bara än sålänge har resulterat i att de inte finns kvar på mitt konto på Kapiton, och de har inte kommit fram på min mottagaradress. Skickade ett mail till dem samma dag efter det gått 7-8 timmar, men inget svar än.

Någon som varit i kontakt med dem den senaste veckan? Det postas ju inga nyheter på hemsidan och inga trades görs ju..

Jag har ingen aning om vad som hänt, inga nyheter och absolut ingenting har hänt med sidan. Dom har 0 bitcoins på sidan, köp/säljpriserna har bugat och står stilla, det har inte ändrats sen den 8:e december. Typ köp för 5000 sälj för 65 000 men det går inte att göra något.

Har huvudkontoret brunnit ner? Har ägaren dött?
Citera
2013-12-19, 15:18
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Någon som vet vad lång tid det tar att överföra BTC till Fybse från Bitfinex?
Gick på under en timma andra hållet men fick meddelande om att det skall vara
gjort inom närmaste arbetsdag?
Citera
2013-12-19, 15:30
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Vi har bara haft en sprucken bubbla tidigare (när btc varit mainstream) och det var i April.

Nu gick det visserligen snabbt relativt det mesta annat, men det tog alltså fortfarande 2-3 månader innan marknaden mognade igen. Inte timmar/dagar.

Bara en bubbla säger du?
http://i.imgur.com/Zkt07s7.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in