2015-01-05, 10:04
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Det är inget annat än ett pyramidspel, Bitcoins är kört! Om tio år kommer man skratta åt eländet.
Internet: stället där de tekniskt inkompetenta är de mest intresserade av att prata teknik.
Citera
2015-01-05, 11:15
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Det är inget annat än ett pyramidspel, Bitcoins är kört! Om tio år kommer man skratta åt eländet.
Bitcoin är ju en utveckling av internet, ett protokoll för värde över internet. Implikationerna för detta, vad jag skulle kalla viktigaste protokollet hittills är ju oändliga. Kommer troligtvis radera bort alla 3:e parts behov inom det mesta som har med värde, försäkring, kontrakt mm inom en inte alltför avlägsen tid.

Folk som kommer med oneliners som pyramidspel osv är oftast de som inte satt sig in i vad det handlar om och således inte fattar någonting om BTC!
Citera
2015-01-05, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Bitcoin är ju en utveckling av internet, ett protokoll för värde över internet. Implikationerna för detta, vad jag skulle kalla viktigaste protokollet hittills är ju oändliga. Kommer troligtvis radera bort alla 3:e parts behov inom det mesta som har med värde, försäkring, kontrakt mm inom en inte alltför avlägsen tid.

Folk som kommer med oneliners som pyramidspel osv är oftast de som inte satt sig in i vad det handlar om och således inte fattar någonting om BTC!

BTC skulle vara "internetpengar".
Folk använder det som virtuell fiatvaluta och därmed regleras den likt vanliga pengar.

BTC kommer heller aldrig kunna ersätta behovet av fiat.
Citera
2015-01-05, 13:26
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
BTC skulle vara "internetpengar".
Folk använder det som virtuell fiatvaluta och därmed regleras den likt vanliga pengar.

Det är ju så mkt mer än internetpengar, det är ju en digital enhet som ej kan kopieras och skyddas av världens starkaste nätverk. Det går att tillskriva enheten vad som helst och allt tidsstämplas i blockkedjan. Möjligheterna är oändliga.

Men som sagt, detta ska ju nu försöka regleras, vilket kommer bli intressant. I långa loppet tror jag bitcoin eller liknande kommer ta över.

Men det är ju vad jag tror.
Citera
2015-01-05, 13:48
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Vi kommer heller aldrig gå över till digitala brev, ännu mindre digitala konversationer. Du är inte den första människan fullständigt inkapabel att förstå dina egna tidsberoende brister - tack och lov är det dock bara de kända/mäktiga som får sina citat sparade och eventuellt hånade.
Citera
2015-01-05, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Vi kommer heller aldrig gå över till digitala brev, ännu mindre digitala konversationer. Du är inte den första människan fullständigt inkapabel att förstå dina egna tidsberoende brister - tack och lov är det dock bara de kända/mäktiga som får sina citat sparade och eventuellt hånade.

Vi har fiat i digital form: internetbank, paypal,mastercard,visa etc.

Men enligt er så är BTC ersättaren till guld LOL, men ingen kommer håna er för sådana uttalanden för om något år så kommer BTC vara lika borta som VHS och kassettband.
Citera
2015-01-05, 17:51
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac4ever
Vad har hänt med bitstamp?

Står ju på sidan.

Citat:
We have reason to believe that one of Bitstamp’s operational wallets was compromised on January 4th, 2015
Citera
2015-01-05, 19:51
Medlem
md22docs avatar
Ser inte bra ut
hoppas dom tar sig samman och fixar upp this mess.
Citera
2015-01-05, 22:32
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Vi har fiat i digital form: internetbank, paypal,mastercard,visa etc.

Men enligt er så är BTC ersättaren till guld LOL, men ingen kommer håna er för sådana uttalanden för om något år så kommer BTC vara lika borta som VHS och kassettband.

Du förstår inte jämförelsen och därför blir den svår att begripa.

Bitcoin är en öppen källkod. Bitcoin är ÄNDLIGT.
Ädelmetaller är samma sak. Förutom att du inte kan skicka ädelmetaller digitalt.

Varför tror du att BTC kommer vara borta såsom VHS/kassettband? Jag tror inte du följt utvecklingen och jag tror inte alls du på någon fundamental nivå förstår vilket verktyg detta redan har blivit.
Senast redigerad av raxmouse 2015-01-05 kl. 22:35.
Citera
2015-01-06, 01:38
Medlem
Bror.s avatar
Hade 5 tusen som var under process på Bitstamp efter en SEPA överföring, så hoppas verkligen att dem kommer tillbaka från attacken de påstår sig ha utsatts för och att dem inte gör en "mtgox".

Verkar dock som att de endast blivit bestulna på mynten som fanns online, vilket var långt ifrån alla, utan de flesta förvaras i en offlinedator. Så förhoppningsvis betalar dem tillbaka alla drabbade och kommer tillbaka med ett säkrare system
Citera
2015-01-06, 02:14
Medlem
Bror.s avatar
19 000 Bitcoins är bestulna enligt hemsidan och kommer (troligtvis) betalas tillbaka
Citera
2015-01-06, 03:07
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bror.
Hade 5 tusen som var under process på Bitstamp efter en SEPA överföring, så hoppas verkligen att dem kommer tillbaka från attacken de påstår sig ha utsatts för och att dem inte gör en "mtgox".

Verkar dock som att de endast blivit bestulna på mynten som fanns online, vilket var långt ifrån alla, utan de flesta förvaras i en offlinedator. Så förhoppningsvis betalar dem tillbaka alla drabbade och kommer tillbaka med ett säkrare system

Citat:
Ursprungligen postat av Bror.
19 000 Bitcoins är bestulna enligt hemsidan och kommer (troligtvis) betalas tillbaka

Intressant och se vart detta leder.

Personligen hade jag inte pengar på mt.gox men jag fick hem ett såntdär fint brev om jag ville kräva ev pengar vid rättegången men jag tror inte bitstamp kommer gå så långt....

Egentligen så är det bra att sådana hära problem uppstår, det är en naturlig del utav processen och stabiliteten måste bli bättre eftersom. Hoppas det löser sig för dig!

edit: Sen kan det vara bra att påpeka, än en gång, för alla som är intresserade att investera i det långa loppet när det gäller krypto- att kryptera coinsen offline.
Senast redigerad av raxmouse 2015-01-06 kl. 03:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in