2013-12-16, 18:52
Medlem
dygsyinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Det rör lite på sig nu på bitstamp igen..från 775 till 725 på någon min.

Intressant att följa hehe,kanske någon som dumpar i panik

kanske? vi har en ny trend. det är inte dags att börja se etter botten på många veckor.

Har du glömt $30 -> $2? eller $260 -> $60? Det är då inte så länga sedan April?

It's the bearmarket, get the memo.

Jada, vi kommer se smårally / bulltrap efter bulltrap i mellan värja legg ner. Så är det.

Jag placerar mina pengar bakom vad jag tycker och nu kör jag bara shorts. enda köp jag kommer göra fler veckor (kanske månader) framöver blir tillbakaköp av shorts, that's it. jag fördrar å sitta USD utan marginposition på försök upp.

good luck longs. inte vänt för mycket grönt på daychartet på någon månader.

var det här obvious på förhand? why YES: (FB) Bitcoin Day Trading Tråden
Citera
2013-12-16, 20:11
Medlem
Jag har kollat runt lite men hittar inget riktigt, vilken sida är bäst för att köpa bitcoins på nu när kapiton är nere? Jag har ögnat igenom de senaste sidorna av tråden men inte hittat något. Tack på förhand!
Citera
2013-12-16, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmyDiamond
Jag har kollat runt lite men hittar inget riktigt, vilken sida är bäst för att köpa bitcoins på nu när kapiton är nere? Jag har ögnat igenom de senaste sidorna av tråden men inte hittat något. Tack på förhand!

btcx.se funkar bra, men då får du läsa hur man gör först
Citera
2013-12-16, 22:28
Medlem
Ursäkta för en dum fråga kanske men vill tyda om jag förstått rätt.

På (http://www.bitcoinwatch.com/) står det bara att det är 1167 blocks till nästa diff change. Det står "count 275025" i blocks och när man klickar på blocks visar den det senaste genererade blocket som nu var 275298, innebär det då att nästa diff change sker vid 275025 + (när 1167 blocks är genererade)?
Citera
2013-12-16, 23:29
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattmaskin
Ursäkta för en dum fråga kanske men vill tyda om jag förstått rätt.

På (http://www.bitcoinwatch.com/) står det bara att det är 1167 blocks till nästa diff change. Det står "count 275025" i blocks och när man klickar på blocks visar den det senaste genererade blocket som nu var 275298, innebär det då att nästa diff change sker vid 275025 + (när 1167 blocks är genererade)?
Bitcoinwatch verkar ligga lite efter på en del av sin data.

Svårighetsgraden höjs block 276192 (var 2016e block).
Citera
2013-12-16, 23:59
Medlem
adolf512s avatar
jag skulle akta mig för att investera i bitcoins i dagsläget då kursen verkar följa medieuppmärksamheten, alla bitcoins är nu värda 60 miljarder sek altså 5 gånger mer än vad geely betalade för volvo. om man räknar även framtida coins så överstiger der totala värdet vad google betalade fōr motorola. Detta för en valuta som inte backas upp av staten och som inte anända i någon större utsträckning.

altcoins bör också undvikas då de brukar följa bitcoincursen rätt väl
Citera
2013-12-17, 00:06
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
jag skulle akta mig för att investera i bitcoins i dagsläget då kursen verkar följa medieuppmärksamheten, alla bitcoins är nu värda 60 miljarder sek altså 5 gånger mer än vad geely betalade för volvo. om man räknar även framtida coins så överstiger der totala värdet vad google betalade fōr motorola. Detta för en valuta som inte backas upp av staten och som inte anända i någon större utsträckning.
Citat:
Jag har inte fattat vad själva grundprincipen för Bitcoin är, och inte heller vad som skulle kunna vara bra med systemet. Därför förstår jag mig inte heller på grunderna för en värdering. Jag tror fortfarande att "ingen stat backar värdet" är en nackdel.
Så, fixade det åt dig

Det här är ju därimot ganska dåliga nyheter.
Citera
2013-12-17, 00:23
Medlem
dygsyinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
jag skulle akta mig för att investera i bitcoins i dagsläget då kursen verkar följa medieuppmärksamheten

Fel. Det är medieuppmärksamheten följer kursen, inte omvänt.

Och du... visa mig en screenshot av din short position eller STFU.

Du är long om du tror kursen skal upp. Du har short om du tror vi skall ner (som jag). Du är irrelevant skriker-unga som endast producerar larm om du skriver om var du "tror" och tycker utan ens å ha en position.
Senast redigerad av dygsyins 2013-12-17 kl. 00:26.
Citera
2013-12-17, 00:59
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dygsyins

Du är long om du tror kursen skal upp. Du har short om du tror vi skall ner (som jag). Du är irrelevant skriker-unga som endast producerar larm om du skriver om var du "tror" och tycker utan ens å ha en position.
Jo jag är för feg för att hålla på med blankning/liknande då detta kan leda till stora föluster så nöjer jag mig med att vänta med köp av kryptovautor. jag har inte tillräckligt mycket pengar för att det skall vara lönt att gå kort i värdepapper, man måste ju ha möjligheten att ta en uppgång på 10000% ifall kursen sticker iväg ännu mer för att sedan crasha.
Citera
2013-12-17, 01:07
Medlem
72mms avatar
Citat:

Det finns en tråd för spekulation. Här diskuteras Bitcoin som teknologi, ingen bryr sig om era positioner.
Citera
2013-12-17, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Tor skadar inte.

Bitcoin är inte anonymt, utan psuedonymt. Alla transaktioner är publika, men bitcoinadresserna är så anonyma som man gör dem.

Pengarna i det här fallet kommer skickas från adress A -> adress B -> adress C. A är btcx, B är Blockchain och C är Silk Road. Alla kan se att adress A skickade pengar till adress B som skickade vidare dem till adress C, men man kan inte se ägaren till adresserna genom att kolla på bitcoin-nätverket, men någon skulle exempelvis kunna fråga btcx vad de vet om ägaren till adress B.
Om man sedan skickar dom till ett usb-minne från en e-wallet, om de går, kan de spåra de sen när man laddar från usb till ny e-wallet?
Citera
2013-12-17, 04:59
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Nåja, dagens panik kom av ett rykte, oavsett sanningshalt.

Citat:
Den här analysen var ju helt otroligt irrelevant.

Men jag tycker att det låter rätt lämpligt att inte hoppa in och köpa BTC helt plötsligt just för närvarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in