2013-12-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Jag menar de random stackare som fick betala miljoner för att de laddat ned några .mp3 eller någon film. Det gjordes såklart bara för att statuera exempel och hade ingen effekt alls.
Det är nog ingen vanlig pirat som verkligen har betalat de summorna eller fått sitt liv förstört.
Tror till skillnad mot dig att stränga bötesbelopp haft effekt i USA där det inte alls var eller är lika vanligt att piratkopiera som i Sverige.
Citera
2013-12-16, 00:34
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moridin2002
Kan polisen spåra bitcoins? Tänk att en person torskar som säljer olagligheter. Kan polisen då spåra hans kunder som har köpt via bitcoins?
Svaret är: nja. Alla transaktioner som görs går att se helt öppet: http://blockchain.info/

Men det kan vara svårt att koppla någon till ett visst brott enbart pga en viss transaktion. Det går också att "tvätta" BTC som t.ex. här: http://app.bitlaundry.com/about
Citera
2013-12-16, 00:36
Medlem
http://www.zerohedge.com/news/2013-12-15/jpmorgans-bitcoin-alternative-patent-rejected-175-times

JPMorgan's "Bitcoin-Alternative" Patent Rejected (175 Times)

lol
Citera
2013-12-16, 01:20
Medlem
beregistains avatar
Vill bara slå en slag för o varna om FYBSE. Vet att de flesta är väldigt nöjda och det har jag med varit tidigare, men nu har de enligt mig börjat slarva en hel del. Jag har försökt med ett uttag på ett par tusen till mitt bankkonto och detta skulle dröjja ca 3 dagar. Nu har det gått snart 2 veckor..
Jag har även försökt överföra bitcoins till min plånbok med ännu mer strul där det har resulterat i försvunna bitcoins. Dessa har jag blivit lovad o få hjälp med oxå men har även här gått 2 veckor med endast tomma svar.

Jag förstår att sidan må vara överbelastad men nu de fått sin tid. Min åsikt = välj någon annan sida att handla bitcoins med för tillfället.
Citera
2013-12-16, 15:47
Medlem
Kursen stiger inte direkt längre om man säger så, man vet aldrig vad som händer men jag tror det kommer rasa någon gång väldigt snart.

Vad säger ni som för någon vecka sedan trodde bitcoin skulle gå upp mer än till 1200$ st nu?
Citera
2013-12-16, 16:05
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Kursen stiger inte direkt längre om man säger så, man vet aldrig vad som händer men jag tror det kommer rasa någon gång väldigt snart.

Vad säger ni som för någon vecka sedan trodde bitcoin skulle gå upp mer än till 1200$ st nu?

Skärpning. Det är knappast någon överraskning att människor är dåliga på att förutsäga framtiden. Ergo, spekulation.

Eller tror du på gud och astrologi också?
Citera
2013-12-16, 16:10
Avslutad
Citat:

Inte för jag var någon av dom som trodde att bitcoin skulle fortsätta uppåt, då det var ganska tydligt att det skulle rasa, men personligen skulle jag inte utesluta möjligheten att det inom mindre än 12 månader kan ligga på minst $1500kr innan det sjunker igen till cirka 30% av värdet.
Citera
2013-12-16, 16:46
Medlem
Jag tror att vi kommer in i en fas där bitcoins börjar användas betydligt mer i handeln nu. Först kommer "early adopters" som tjänar en del pengar på att vara först och får gratis reklam. Dit räkna också de småhandlare som är tekniskt intresserade.

Nästa steg kan bli kritiskt. Ifall den första vågen blir tillräckligt stor så måste förr eller senare alla andra affärer följa efter. Det räcker i princip med att det slår igenom i ett land för att alla andra länder följer efter, så jag är optimist.

Ett kritiskt problem som kan uppstå är ifall de flesta länder följer Norge, och kräver moms vid försäljning av bitcoins. Det kan allvarligt bromsa butiker som vill vara med.
Citera
2013-12-16, 17:33
Medlem
dygsyinss avatar
What Bitcoin really needs is a central bank to stabilize its value. When the demand for Bitcoin goes up, they need to print more to keep it from skyrocketing.

http://www.theatlantic.com/business/archive/2013/12/why-bitcoin-will-never-be-a-currency-in-2-charts/282364/

Citera
2013-12-16, 18:39
Medlem
72mms avatar
Citat:

Jag trodde inte uttalandet från Kinas riksbank skulle få så stor negativ effekt som det faktiskt fick. Jag trodde att det snarare kunde få den omvända effekten av att fler kineser fick upp ögonen, så jag hade nog gissat på $1200 eller ännu högre nu. Vad jag säger nu? Tja, inte mycket att säga mer än att jag gissade fel

Citat:
Ursprungligen postat av dygsyins
What Bitcoin really needs is a central bank to stabilize its value. When the demand for Bitcoin goes up, they need to print more to keep it from skyrocketing.

http://www.theatlantic.com/business/archive/2013/12/why-bitcoin-will-never-be-a-currency-in-2-charts/282364/
Det där måste vara ett skämt. Det avslutas ju med;
Citat:
So who's the perfect person to run Bitcoin? It'd have to be someone with central banking experience. Someone who understands why deflation is a problem. And someone who thinks virtual currencies hold promise. Someone like ... Ben Bernanke.
Citera
2013-12-16, 18:40
Medlem
Det rör lite på sig nu på bitstamp igen..från 775 till 725 på någon min.

Intressant att följa hehe,kanske någon som dumpar i panik
Citera
2013-12-16, 18:43
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clopaderian
Jag tror att vi kommer in i en fas där bitcoins börjar användas betydligt mer i handeln nu. Först kommer "early adopters" som tjänar en del pengar på att vara först och får gratis reklam. Dit räkna också de småhandlare som är tekniskt intresserade.

Nästa steg kan bli kritiskt. Ifall den första vågen blir tillräckligt stor så måste förr eller senare alla andra affärer följa efter. Det räcker i princip med att det slår igenom i ett land för att alla andra länder följer efter, så jag är optimist.

Ett kritiskt problem som kan uppstå är ifall de flesta länder följer Norge, och kräver moms vid försäljning av bitcoins. Det kan allvarligt bromsa butiker som vill vara med.
Fast det där kommer ju ta sin tid. Något som talar för en snabb adaption är att det är riktigt enkelt att testa att ta betalt i Bitcoin. Man behöver ju inte några stora investeringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in