2013-11-26, 09:26
Medlem
knatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYLLD
Hej alla btc kunniga människor.
Nu är det så här att jag behöver handla btc för ca 5,000 kr och orkar inte vänta på kapiton (är regad+verfierad där iof)

Vet någon ett snabbt enkelt sätt att köpa btc till ett bra pris?
Kollade localbitcoins men sjuka överpriser gör en ARG.

Jag tänkte göra så här:

Ukasha SEK ----->ukasha Euro ----->http://www.voucher-instant.com/ ----->btc

jag kör fybse.se, det som är bra med dom är att du slipper verifiera ditt konto, tog mig ca två bankdagar att få över pengarna till dom.
Det som talar lite mot dom är att dom inte är supersnabba på att ändra kursen såfort den svänger +-20$. I övrigt funkar det bra och köp för marknadspriset går på ett knapptryck.
Citera
2013-11-26, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
Kan vi få oss en rejäl dropp nu då. Vill köpa in mig både på kort och lång sikt. Men 800 USD, nja.

Vill nog ned till ca 500 iaf.

hoppas på detsamma snart!
Citera
2013-11-26, 11:52
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Den kommer att droppa! Frågan är bara om när & hur mycket den stannar på.
Varför?
Citera
2013-11-26, 12:17
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Varför?
Jag är helt övertygad om att vi kommer se under 400 sträcket igen. Men har ju inga bevis eller belägg på det så det blir lite som det blir, men jag skulle inte investera långsiktigt just i denna sekund. Dock tror jag om vi nu dippar så kanske det inte blir så långvarigt, vilket gör att de kan vara lätt att missa hoppa på tåget igen om man inte sitter & bevakar kursen väldigt väl :-)
Citera
2013-11-26, 12:18
Medlem
Vart ska man köpa Ltc om man bor i norden ?

Är det möjligt att företaget kan "ta/sno" pengar om man skickar pengar via bank wire transfer ?
Citera
2013-11-26, 12:23
Medlem
Bryshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Vart ska man köpa Ltc om man bor i norden ?

Är det möjligt att företaget kan "ta/sno" pengar om man skickar pengar via bank wire transfer ?

Jag handlade mina på btcx.se.
Lite dyrt påslag kanske men finns inte så många alternativ om du vill köpa från en svensk aktör.

De finns förresten en Litecoin tråd detta är Bitcoin tråden
Citera
2013-11-26, 13:09
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Jag är helt övertygad om att vi kommer se under 400 sträcket igen. Men har ju inga bevis eller belägg på det så det blir lite som det blir, men jag skulle inte investera långsiktigt just i denna sekund. Dock tror jag om vi nu dippar så kanske det inte blir så långvarigt, vilket gör att de kan vara lätt att missa hoppa på tåget igen om man inte sitter & bevakar kursen väldigt väl :-)
Jo, men varför tror du vi kommer se $400 igen? Nu har kursen varit "stabil" (allt är relativt som min polare Einstein brukade säga) runt $850 ett flertal dagar. Innan dess har vi haft normal-nivåer på $200, $400 och innan dess under $100 för en lång period innan sommaren. Ibland får vi toppar på flera hundra procent och därefter korrektioner ner till en ny, högre nivå. Vad är det som säger att vi inte kommer se 800-900 nivåer tills nästa hysteri kommer?
Citera
2013-11-26, 13:28
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefffe
Alt-coins...

^^^ THIS!

vad som alla scamcoi.. . jag menar altcoins går just nu. LTC, DGC, you name it it's rallying
Citera
2013-11-26, 13:32
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Jo, men varför tror du vi kommer se $400 igen? Nu har kursen varit "stabil" (allt är relativt som min polare Einstein brukade säga) runt $850 ett flertal dagar. Innan dess har vi haft normal-nivåer på $200, $400 och innan dess under $100 för en lång period innan sommaren. Ibland får vi toppar på flera hundra procent och därefter korrektioner ner till en ny, högre nivå. Vad är det som säger att vi inte kommer se 800-900 nivåer tills nästa hysteri kommer?
Har egentligen inga belägg för det jag säger, utan det är rena spekulationer så lyssna inte på mig :-) Men jag tror fortfarande att vi kommer att se en nivå på under 400$ innan året är slut. Sen tror jag även vi kommer att se 1000$ innan året är slut. Så allt är relativt som du säger, går man long eller short har också en väldigt stor betydelse, för som jag säger tror jag även på över 1000$ sträcket, men även under 400 så ja..

Men men, allt är enbart spekulationer :-) Får se vart vi landar senare!
Citera
2013-11-26, 13:41
Medlem
Hade varit gulligt om någon kunde länka en liten enkel guide till hur man börjar med bitcoins och gärna några hemsidor där man också kan köpa till sig bitcoins. Gärna någon sida där man inte behöver skicka in bild på pass och där det tar ett tag innan man kan börja handla, så gärna någon sida där man kan börja handla direkt, liksom.
Citera
2013-11-26, 14:04
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik1234
Hade varit gulligt om någon kunde länka en liten enkel guide till hur man börjar med bitcoins och gärna några hemsidor där man också kan köpa till sig bitcoins. Gärna någon sida där man inte behöver skicka in bild på pass och där det tar ett tag innan man kan börja handla, så gärna någon sida där man kan börja handla direkt, liksom.
http://www.btcx.se/btcx_manual.pdf lite dyra är dom men enkla att använda sig utav samt slipper du bli ange några uppgifter vid köp under typ 4000 lr något sådant.
Citera
2013-11-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaz.
Okej, undviker isf MtGox.
Bitstamp kräver verifiering, id-handling + hemadress/id bevis (räkning)
Btcx kräver detsamma för belopp över 4000sek

Hade hoppats på att få lägga en säljorder innan lunchen var slut men det verkar som att jag kan glömma det...
Blir att hålla tummarna att priset inte kraschar innan jag blivit verifierad någonstans då.

tack för hjälpen
localbitcoins.com, ta kontakt där så kan du få betalt i cash. Bara att söka på din stad, finns köpare i de flesta större städer i sverige.

Annars funkar det med banköverföring också men ha lite koll så att köparen har bra ranking.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in