2013-12-05, 22:28
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Vad är grejen med "bekräftelser" när man handlar via sin wallet och skickar pengar?
Skickade pengar 14:30 idag och först nu, 22:26 så stannade den på 60 bekräftelser?

Varför sån tid innan mottagare får mina överföringar?

Edit: Inte över...fortsätter räkna tydligen...
Senast redigerad av BeeGeesnose 2013-12-05 kl. 22:31.
Citera
2013-12-05, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeeGeesnose
Vad är grejen med "bekräftelser" när man handlar via sin wallet och skickar pengar?
Skickade pengar 14:30 idag och först nu, 22:26 så stannade den på 60 bekräftelser?

Varför sån tid innan mottagare får mina överföringar?

Edit: Inte över...fortsätter räkna tydligen...

det är antalet block efter det att din transaktion har hamnat i bitcoin-nätverket. 6 bekräftelser = 6 nya bitcoin block.
Citera
2013-12-05, 23:05
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
det är antalet block efter det att din transaktion har hamnat i bitcoin-nätverket. 6 bekräftelser = 6 nya bitcoin block.

Har antalet block med överföringen att göra? Att den måste nå ett visst antal?
Vill bara veta om detta hänger ihop med att mottagaren ej fått pengarna.
Citera
2013-12-05, 23:11
Avslutad
Citat:
Klienten måste hinna synkronisera också.
Citera
2013-12-05, 23:12
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
Det är två olika tjänster. Fybse handlar du bitcoins med.
Bitcoinfog är däremot en tumbler som du skickar över dina bitcoins till från t.ex fybse för att "röra om dom" så bitcoinsen blir svåra att spåra till dig. Men du kan däremot inte handla bitcoins där som du gör med fybse. Båda tjänster uppfyller sin funktion bra.

Tack. Måste man visa id-handlingar och sånt skit på fybse? Och hur dyra är de jämfört med alla andra bitcoin-sidorna där ute? Har jämfört med bitstamp och då verkar fybse vara några hundra dyrare? Jag är verkligen inte bra på siffror och än mindre på kurser osv..... Grejen är att jag pallar inte med sidor som bitstamp där man måste skicka in id-handlingar och dessutom andra papper som ska scannas in för att få köpa btc.
Citera
2013-12-05, 23:13
Medlem
adolfbubblas avatar
Hej. Jag är helt okänd med BitCoins. Kan någon säga hur man skaffar dem?
Citera
2013-12-05, 23:16
Medlem
Citat:

efter 6 nya block så kan du vara säker på att bitcoin-nätverket har accepterat din transaktion. mottagaren har då fått pengarna i sin plånbok.
Citera
2013-12-05, 23:18
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Klienten måste hinna synkronisera också.

Det som inträffar när man först tar ner sin wallet? Mottagarens
wallet i fråga är inte nyöppnad i alla fall.
Citera
2013-12-05, 23:26
Medlem
Men vad har man en wallet till? När man köper på tex bitstamp får man ju allt som krävs för att äga och använda sitt BC, kryptolänken och pin.
Citera
2013-12-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Vad händer med Kapiton? går ej att sätta in. Har dom varit tveksamma det senaste? (var ett tag sen man shoppa BC nu)

Hej, jag såg nyligen att de tagit bort bankgironumret från insättningssidan..

Jag har tidigare läst på deras hemsida om problemen att ta ut först SEK, och senare även BTC, och jag har utgått från att sajtägaren helt enkelt stuckit med alla innestående medel, men låter folk hållas (dvs handla med monopolpengar internt på kapiton) så länge det går att hålla skenet uppe.

Jag ser inte hur någon form av dataproblem tex skulle kunna förhindra uttag i SEK från konton med täckning. Har någon kunnat ta ut något alls sista ~14 dagarna?

Har någon några uppgifter som tyder på annat så vill jag gärna höra dem, kommer uppdatera den här posten allt eftersom..
Senast redigerad av toe 2013-12-05 kl. 23:36.
Citera
2013-12-06, 07:11
Medlem
timetoendits avatar
Vafan, fall i natt igen. Var ju nästan tillbaka på banan igen. Beror detta på amerikanare ni som har åsikter?
Citera
2013-12-06, 08:51
Medlem
SEB säger nej till företag som vill växla BTC till pengar.

http://www.svd.se/naringsliv/svep-bitcoin_8794482.svd?sidan=11#xtor=AD-500-[svd.se/naringsliv]-[]-[Textlank]-[aftonbladet]-[]-[]

"Det kontantlösa samhället" sparar pengar för bankerna, men huvudorsaken är att de då har full kontroll. Då kan de göra precis som idag, dvs skapa pengar ur ingenting med hjälp av räntor, använda dessa skapade pengar till att spekulera... och om det skiter sig så tar de helt enkelt dina pengar som säkerhet precis som de gjorde på Cypern.

Med BTC och de andra kryptovalutorna så har folk helt plötsligt en möjlighet att spara pengarna i madrassen... och det gillas avgjort inte av banken. Banker och myndigheter måste verkligen vara helt vettskrämda för Bitcoin eller motsvarande då de helt plötsligt står helt utan kontroll eller möjlighet att veta hur folk hanterar sina pengar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in