2013-11-21, 19:10
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Tja, jag antar att det inte finns något riktigt rätt eller fel, kanske bara mer eller mindre smart Är det inte bara en fråga om en vägning av kortsiktig vinst mot långsiktig, och potentiellt mycket större, vinst?

Jag antar att det även beror lite på hur många coins man har och hur högt man anser att kursen kan gå inom en överskådlig framtid.
Att låta tidigare beslut avgöra nutida beslut är ett logiskt felslut. Om du bestämmer dig för att gå till affären, och kommer på halvvägs att affären är stängd, så fortsätter du inte bara för att du tagit ett tidigare beslut. När situationen ändras, eller ny information tillkommer så står man inför ett nytt val. Vad man gjort tidigare är irrelevant för hur man kan påverka framtiden.

Ibland kan folk ge rådet angående aktier, att eftersom marknaden är osäker just nu, så bör man avvakta med att köpa, men man behöver inte sälja för det. Detta är irrationellt. Om det är smart att köpa aktier så är det också smart att behålla de man har. Om det är smart att inte köpa aktier så är det också smart att sälja de man har. Varken risken eller lönsamheten förändras av att man köper nu eller för ett år sen. Antingen bedömer man att det är lönsamt eller inte, baserat på den information man har. Det enda undantaget är om beslutet är så marginellt att transaktionskostnaden är den avgörande faktorn.

Jag hade dock inte sålt 80 coins i nuläget (har fler än så), men det är inte mitt val att ta. Är man obekväm med att ha 300.000 i bitcoin så bör man sälja av lite av sitt innehav tills man blir bekväm med situationen. Ett sätt att se på situationen är att avgöra vad man hade gjort om situationen var omvänd. Om man istället för 80 BTC hade 300.000 SEK, skulle man då vara beredd att investera denna summa i bitcoins just nu. Är svaret nej så bör man inte heller behålla sina coins för 300.000, då båda valen leder till exakt samma framtid (vinstskatt vid försäljning gör verkligheten något mer komplicerad dock).
Citera
2013-11-21, 19:26
Medlem
Betongbarns avatar
Lite tråkigt man köpte BTC för 97USD för 10.000 och sålde på 110USD och nu kollade man en BTC-app i telefonen och såg att de låg på 650USD+

Mvh BB
Citera
2013-11-21, 19:31
Medlem
Hur lång tid brukar det ta att få sitt nyskapta konto verifierat på Bitstamp egentligen?
Citera
2013-11-21, 19:34
Medlem
xtaziums avatar
Vilken site rekomenderar ni att använda om man vill slippa hålla på sätta in pengarna på bankkontot om man planerar att köpa och sälja men behålla sina SEK/BTC I "Walleten" så att säga?
BTCx saknar denna funktion och Fybse känns som det är för få användare för att den ens ska följa de stora kurserna?
Citera
2013-11-21, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drulife
Hur lång tid brukar det ta att få sitt nyskapta konto verifierat på Bitstamp egentligen?

Hörde något om 2-3 dagar. Skickade in mina dokument idag så vi får väl se
MtGox har jag dock väntat på i snart tre veckor, så de verkar inte vara särskilt snabba på att verifiera.
Citera
2013-11-21, 21:06
Medlem
montevideoss avatar
Betala studier med Bitcoin på Cypern

http://rt.com/business/bitcoin-nicosia-university-tuition-060/
Citera
2013-11-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drulife

Tog 2,5 dagar för mig. Inga problem alls.
Citera
2013-11-21, 23:13
Medlem
Vad problem det verkar vara med alla svenska börser... Kanske man ska ta och skapa en ny börs? Jag kan nog programmera en, skulle nog bara behöva hjälp med vad lagen säger osv.
Verkar bara vara förseningar och krångel med alla nuvarande. Skulle ni använda en ny börs om jag skapade den?
Citera
2013-11-21, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celuex
Tog 2,5 dagar för mig. Inga problem alls.

Vad behövde du skicka för papper? Vad använde du som "proof of residency"?
Citera
2013-11-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miyou
Vad problem det verkar vara med alla svenska börser... Kanske man ska ta och skapa en ny börs? Jag kan nog programmera en, skulle nog bara behöva hjälp med vad lagen säger osv.
Verkar bara vara förseningar och krångel med alla nuvarande. Skulle ni använda en ny börs om jag skapade den?

Problemen hänger nog inte ihop med programmeringen utan med att Bitcoin är för svajigt pch pyramidspelaktigt.
Men gör ett försök har du tur och skicklighet så kan du tjäna mycket pengar innan spelet kollapsar.
Citera
2013-11-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Problemen hänger nog inte ihop med programmeringen utan med att Bitcoin är för svajigt pch pyramidspelaktigt.
Men gör ett försök har du tur och skicklighet så kan du tjäna mycket pengar innan spelet kollapsar.

Någon som vet vad förseningarna hos kapiton beror på? Kan inte tänkta mig att det har något med själva bitcoin att göra. Hos Mt. Gox var det ju på grund av att staten stängde ner deras bankkonto. Är det något liknande som hänt hos kapiton? Då går det ju så klart inte att fixa med en ny börs då den också kommer bli nedstängd.
Av vad han skriver på hemsidan så ser det ut som att det är pga att han inte haft tid att ta tag i alla transaktioner eller att han gör det manuellt eller något. Skapade jag ett automatiserat system så ska ju det inte vara något problem.
Citera
2013-11-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miyou
Vad behövde du skicka för papper? Vad använde du som "proof of residency"?

Gick in på skatteverket.se och skrev ut personbevis, specifikt på fliken "adress" tror jag det hette men vad man än gjorde för val såg de likadana ut, för mig iaf. Tog sedan det utskriva personbeviset och scannade in det och den .jpg bilden var det jag skickade in.
Vad jag uppfattade från ett svar från en bitstampmoderator är detta dock egentligen inte rätt, utan papperet måste skickas med vanligt brev till brevlådan för att sedan skannas in och bifogas till bitstamp. Detta för att försvara förfalskning. Men i och med att det är omöjligt att se skillnad på ett papper som har skrivits ut hos myndigheterna och sedan skickats hem till en, och något man själv skrivit ut så går det alldeles utmärkt att göra som jag gjorde.
Lite off topic. Som svar på din fråga: Personbevis från skatteverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in