Citat:
Att låta tidigare beslut avgöra nutida beslut är ett logiskt felslut. Om du bestämmer dig för att gå till affären, och kommer på halvvägs att affären är stängd, så fortsätter du inte bara för att du tagit ett tidigare beslut. När situationen ändras, eller ny information tillkommer så står man inför ett nytt val. Vad man gjort tidigare är irrelevant för hur man kan påverka framtiden.Tja, jag antar att det inte finns något riktigt rätt eller fel, kanske bara mer eller mindre smart
Är det inte bara en fråga om en vägning av kortsiktig vinst mot långsiktig, och potentiellt mycket större, vinst?
Jag antar att det även beror lite på hur många coins man har och hur högt man anser att kursen kan gå inom en överskådlig framtid.
Är det inte bara en fråga om en vägning av kortsiktig vinst mot långsiktig, och potentiellt mycket större, vinst? Jag antar att det även beror lite på hur många coins man har och hur högt man anser att kursen kan gå inom en överskådlig framtid.
Ibland kan folk ge rådet angående aktier, att eftersom marknaden är osäker just nu, så bör man avvakta med att köpa, men man behöver inte sälja för det. Detta är irrationellt. Om det är smart att köpa aktier så är det också smart att behålla de man har. Om det är smart att inte köpa aktier så är det också smart att sälja de man har. Varken risken eller lönsamheten förändras av att man köper nu eller för ett år sen. Antingen bedömer man att det är lönsamt eller inte, baserat på den information man har. Det enda undantaget är om beslutet är så marginellt att transaktionskostnaden är den avgörande faktorn.
Jag hade dock inte sålt 80 coins i nuläget (har fler än så), men det är inte mitt val att ta. Är man obekväm med att ha 300.000 i bitcoin så bör man sälja av lite av sitt innehav tills man blir bekväm med situationen. Ett sätt att se på situationen är att avgöra vad man hade gjort om situationen var omvänd. Om man istället för 80 BTC hade 300.000 SEK, skulle man då vara beredd att investera denna summa i bitcoins just nu. Är svaret nej så bör man inte heller behålla sina coins för 300.000, då båda valen leder till exakt samma framtid (vinstskatt vid försäljning gör verkligheten något mer komplicerad dock).