2013-11-07, 10:54
Medlem
phooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Tackar väldans för denna och andras svar. Önskar bara man hade mer pengar att faktiskt "investera" om så bara för nöjets skull att äga kryptovaluta.
Önskar desamma faktiskt haha.

Just nu: 320 USD
Citera
2013-11-07, 11:07
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Haha, det låter som herrn har haft investerings-plånboken i handen och räknat ordentligt på det där

Ska man vara orolig över det där? Förutsättningen för att bitcoin nätverket ska överleva och växa för att kunna hantera ökande transaktionsvolymer är ju att det finns incitament för folk att köra miners. När det inte längre är lönt att göra det hemma i pojkrummet, tror du vi kommer vi se en förändring i hur/vem som ställer hårdvara till förfogande i framtiden? Kan man se en vettig ROI på bara transaktions-avgifter?
Den stora kostnaden för ASIC-produktion är vad jag har förstått utveckling. Själva tillverkningskostnaden är minimal i jämförelse. Så om vi skulle nå en punkt där folk inte vill köpa ASICs p.g.a. priset så finns det fortfarande god marginal för säljarna att helt enkelt sänka priset, eftersom utvecklingen redan är gjord.

Jag tror vi kommer se ett antal nya generationer ASICs. Sedan när vi når punkten där ASICs inte kan bli mycket bättre så kommer tillverkarna efter ett tag vara tvungna att konkurrera med sina priser istället för hash rate.

Långsiktigt, om bitcoin överlever, så tror jag att vi kommer se en förändring i hur mining går till, framförallt på grund av traditionella ekonomiska orsaker som skalfördelar etc. Det är helt enkelt mer ekonomiskt att göra saker i stor skala än i liten. Det är väl något oroande för framtiden, men ändå så pass långt bort att det är väldigt svårt att sia om.
Citera
2013-11-07, 11:23
Medlem
vizuals avatar
frågar igen

när tror ni grabbar att det kommer korrektion och vad tror ni det kommer ligga stabilt på om 1 månad?

tror den kommer gå upp till typ 500-600 och sen ligga stabilt på 250-300
Citera
2013-11-07, 11:24
Medlem
vizuals avatar
någon mer än jag som satt såhär när btc nådde ATH(267) igår btw?? :P

http://www.youtube.com/watch?v=lJhyhX7ASnQ
Citera
2013-11-07, 11:36
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
frågar igen

när tror ni grabbar att det kommer korrektion och vad tror ni det kommer ligga stabilt på om 1 månad?

tror den kommer gå upp till typ 500-600 och sen ligga stabilt på 250-300
"Stabilt" tror jag inte är ett ord som överhuvudtaget ska användas i närheten av Bitcoins

Du utgår från att det vi ser nu inte ÄR en korrektion från en på tok för låg kurs upp till en vettig nivå på över 400?

Skämt åsido, jag tror inte någon vågar säga något. Inte ens de som vanligen har koll på saker säger sig ju kunna förutspå något på kort sikt. Bitcoin är ju till stora delar en unik företeelse så det borde alltså finnas en ovanligt stark faktor X med i det hela.

Vem vet? Kul att följa är det i varje fall.
Citera
2013-11-07, 11:43
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
"Stabilt" tror jag inte är ett ord som överhuvudtaget ska användas i närheten av Bitcoins

Du utgår från att det vi ser nu inte ÄR en korrektion från en på tok för låg kurs upp till en vettig nivå på över 400?

Skämt åsido, jag tror inte någon vågar säga något. Inte ens de som vanligen har koll på saker säger sig ju kunna förutspå något på kort sikt. Bitcoin är ju till stora delar en unik företeelse så det borde alltså finnas en ovanligt stark faktor X med i det hela.

Vem vet? Kul att följa är det i varje fall.

aa jag går mycket på känsla och självinstinkt fast läser mycket om det också

sen med stabilt menar jag relativt stabilt
Citera
2013-11-07, 11:49
Medlem
Hoppas vi landar runt 2000kr och uppåt i slutet av veckan. Missade förut när värdet kom upp till $230.
Citera
2013-11-07, 12:09
Medlem
phooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
aa jag går mycket på känsla och självinstinkt fast läser mycket om det också

sen med stabilt menar jag relativt stabilt
Bitcon är SJUKT ostabil.

Den hade gått upp 100 dollar på 7 dagar (205-305) och under de senaste 24 timmarna har den pendlat från 270$ till 321$ - Vill du kalla det stabilt så..
Citera
2013-11-07, 12:15
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phooooo
Bitcon är SJUKT ostabil.

Den hade gått upp 100 dollar på 7 dagar (205-305) och under de senaste 24 timmarna har den pendlat från 270$ till 321$ - Vill du kalla det stabilt så..
Valutan är ordentligt volatil, ja. Systemet verkar ju vara otroligt stabilt.
Citera
2013-11-07, 13:08
Medlem
vizuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phooooo
Bitcon är SJUKT ostabil.

nu är den ostabil ja

men den kommer bli stabilare
Citera
2013-11-07, 14:27
Medlem
Vilken sida är bäst, Kapiton eller Fybse? på fybse tar de mindre men är det många som handlar där?

Fyfan vad det stiger , http://bitcoincharts.com/charts/fybs...gSzm1g10zm2g25 kommer vi att nå 2000 sek snart?
Senast redigerad av visman 2013-11-07 kl. 14:36.
Citera
2013-11-07, 14:29
Citat:
Ursprungligen postat av deepkick1
Jag använde https://safello.com/sv/index.xhtml ikväll.
Hur lång tid tog det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in