2013-11-06, 18:50
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visman
kan 1 btcs värde gå upp till 10000 SEK?
Ja.
Citat:
Hur ser det ut nu?
Ute är det svart och det regnar. BTC kursen ligger på $263 (1714 kr)
Citat:
kommer btc värde att sjunka eller att höjas?
Både och. Det kan jag garantera.
Citera
2013-11-06, 19:09
Medlem
Någon som vet vad fan Intersango pysslar med?
Begärde ett uttag av BTC i förrgår men det står fortfarande som requested. Jag menar, en simpel överföring tar ju max någon minut att administrera. Visserligen står det "delayed" i deras driftstatus, men detta är ju bara löjligt. Dessutom går det inte att öppna en support-ticket (500 Server Error).

Har haft issues med dem innan, men detta är fan droppen.
Citera
2013-11-06, 19:52
Medlem
Jag kan inte skicka mina btc från strongcoin.com!

Det står bara "Enter the password to decrypt your private key". Men de menar inte att man ska skriva in sitt inloggningslösenord, vilket är märkligt eftersom man inte aldrig har skapat något annat lösenord.

Jag har skickat btc från den adressen tidigare för att testa och då gick det bra. Kan jag hälsa mina mynt good bye nu?

Edit: Tydligen hade jag skapat ett lösenord just för det. Fick ut mina pengar. Tack och lov. Skulle avråda alla från att använda strongcoin då jag läst att andra har samma problem. Sidan verkar sjukt ostabil.
Senast redigerad av gest 2013-11-06 kl. 20:22.
Citera
2013-11-06, 20:26
Vilken marknadsplats är bäst för att köpa mindre mängde bitcoins ( 0.3) snabbt?. Vill gärna ha dem i kväll.
Citera
2013-11-06, 20:49
Medlem
Jag skulle sälja mina bitcoins jag har på Kapiton idag. Jag kollade orderdjupet och la mitt pris på 0.00001 kr lägre än lägsta pris i listan. Det låg en post på drygt 9 btc och det var den jag riktade mitt pris efter. När jag har lagt säljordern så uppdaterar jag sidan med orderdjup och ser att posten som jag trodde jag hade lagt mig strax under i pris, hade ändrat sitt pris till 0,00001 lägre än mitt och fortfarande låg som billigast. Jag gjorde om proceduren flera gånger och samma sak händer. Till slut gick jag på högsta köpanbud, la mitt pris 0.001 över det för att se vad som hände, och sålde en pytte mängd till det, köparen ville inte ha så mycket. Det låg ändå bara 5kr lägre. När jag har uppdaterat orderdjupet så ser jag att säljaren som jag försökte lägga mig under har ökat upp sitt pris till att lägga sig 0.00001 under det bud som var näst lägst, och mitt låg kvar som billigast. Mellan mitt och nästa skiljer det 35 kr.

Det måste ju köras ett program som styr denna säljarens prissättning för att alltid ta ut högsta möjliga pris men ändå alltid ha lägsta priset för att på så vis se till att få sålt sina btc först.
Är Kapiton okej med detta? Vad säger ni som kan sånt här, är det vanligt förekommande?
Jag bryr mig inte så mycket, jag får ändå bra betalt för btc:n, men jag har inte sett det innan.
Citera
2013-11-06, 21:00
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mekanikweed
Om jag ska sälja saker och ta betalt i bitcoins, hur löser jag att kursen hoppar upp och ned?

T.ex.

Jag säljer något för 5000kr. Jag säger åt köpare att skicka x bitcoins, beroende på kurs, för 5000kr till min plånbok. Nu vill jag att dessa bitcoins direkt ska växlas/säljas till sek när kursen är densamma, för att få mina 5000kr alltså, hur gör jag?

Lite segt om kursen sjunker på någon timma, hur gör andra?

Måste jag hålla koll minut för minut när bitcoins når min plånbok och sen sälja dom direkt?

Finns flera som tillhandahåller såna tjänster, själv har jag använt walletbit och bitpay, den förstnämnda strulade så jag bytte. De konverterar valutan till btc vid tidpunkten för köpet, och om du vill har jag för mig att de kan sälja automatiskt och föra över usd till bankkonto. Det var ett halvår sen jag kollade det där så minns inte exakt.

Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Nu är inte den sortens köp intressant, jag är intresserad av att köpa LTC för Euro. Vad jag vet är det inte möjligt att lägga in pengar från Norden till Btc-e

Jag gjorde det för ett par månader sen, gick alldeles utmärkt!
Citera
2013-11-06, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag gjorde det för ett par månader sen, gick alldeles utmärkt!

Jaså, så jag kan lägga in pengar från nordiska banker till Btc-e... det visste jag inte
Citera
2013-11-06, 21:13
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triwse
Vilken marknadsplats är bäst för att köpa mindre mängde bitcoins ( 0.3) snabbt?. Vill gärna ha dem i kväll.
www.localbitcoins.com
Citera
2013-11-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triwse
Jag använde https://safello.com/sv/index.xhtml ikväll.
Citera
2013-11-06, 21:30
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Cornucopia skriver om Bitcoin igen.
http://cornucopia.cornubot.se/2013/1...ch-kommer.html

Så om vi ska gå efter hans track record kommer Bitcoin nu öka mångfalt i värde för att sedan krascha till någonstans långt över dagens nivå. Sedan kommer han skryta om att han hade rätt trots att han skrikit bubbla sedan lägre nivåer än de lägsta post-kraschnoteringarna.

Cornucopia-indikatorn säger rally inom överskådlig framtid alltså.
Citera
2013-11-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
[...]Det måste ju köras ett program[...]
Ja eller flera
https://kapiton.se/api
Citera
2013-11-06, 22:01
Medlem
Var inne på någon sida där jag kunde titta på mina transaktioner, vilka adresser som fört över till mina adresser osv, såg då att jag kunde se ip adressen på adresserna som först över till mig, whats up whit that?

Är det möjligt för mottagaren att se den som skickars riktiga ip adress och tvärtom?

Fungerar isåfall vpn mot detta?

kör med bitcoin QT
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in