2012-06-07, 22:00
Medlem
Ok har reggat mig på Mt.Gox, men hur gör jag nu för att köpa bitcoins? Som jag förstod det, så måste jag föra över pengar, i USD, och sedan köpa. Sant? Men hur gör jag? Är helt lost på sidan..

Tacksam om någon kunde hjälpa mig, länka en guide eller vad som helst! MVH
Citera
2012-06-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Stacy
Ok har reggat mig på Mt.Gox, men hur gör jag nu för att köpa bitcoins? Som jag förstod det, så måste jag föra över pengar, i USD, och sedan köpa. Sant? Men hur gör jag? Är helt lost på sidan..

Tacksam om någon kunde hjälpa mig, länka en guide eller vad som helst! MVH
Jag skulle rekommendera intersango istället, mtgox kräver en massa krångliga id-kontroller. Regga dig på intersango och gör en utlandsbetalning till kontouppgifterna du får på sidan. Exakt hur du gör det beror ju lite på vad du har för internetbank...
Citera
2012-06-08, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahri
Jag skulle rekommendera intersango istället, mtgox kräver en massa krångliga id-kontroller. Regga dig på intersango och gör en utlandsbetalning till kontouppgifterna du får på sidan. Exakt hur du gör det beror ju lite på vad du har för internetbank...
Måste man gå via det där "dWolla" eller? Om inte, så förstår jag inte riktigt hur, ser bara det.

Tacksam för svar
Citera
2012-06-08, 10:07
Medlem
dokoalseleds avatar
Kan banken se att man köper bitcoins när man köper bitcoins? Jag har aldrig gjort utlandsbetalningar så jag fattar ingenting om hur man köper bitcoins men jag försöker sätta mig in i det...

Så man går t.ex. in på ett bankkontor med kontanter och tar en blankett? Det står "utlandsbetalningar" på blanketten, eller? Och hur många fält måste man fylla i på blanketten? Ursäkta om den här informationen finns gömd någonstans i djungeln här på FB. //noob
Citera
2012-06-08, 15:38
Medlem
Någon som vet hur lång tid det tar innan man får sina bitcoins om man köper via Bitcoin Nordic? Är ju utlandsbetalning, samt fredag idag. Gjorde klart betalningen vid sån 14-tiden, kan pengarna vara inne immorn tro? Eller är det sån dryg 2 dagars-väntetid? Deras bank är i Danmark, om det nu spelar någon roll.

MVH
Citera
2012-06-10, 18:27
Medlem
K-pists avatar
Nu är http://btcx.se/ uppe igen! Jag gillade denna sida som fan. Men nu efter att sidan vart nere ett tag så har dom gjort lite ändringar.

"Anonyma köp av Bitcoins är begränsat till 1000 kr per dygn per IP- och e-postadress. Leveranstiden är 24 timmar efter vi mottagit din betalning. Detta är för att skydda vår verksamhet mot bedrägeri."

Vad innebär det att inte vara anonym vid köp av coins? Mina coins är väl fortfarande ospårbara?
Citera
2012-06-12, 09:08
Medlem
Entheogens avatar
får ett konstigt felmeddelande när jag försöker överföra tillintersango med internetbanken på swedbank:

Det finns 1 fel i formuläret. Kontrollera uppgifterna och försök igen.
(1) Typ av betalning kan inte fastställas.

La nyss till mottagaren, måste den verifieras först av swedbank?
Citera
2012-06-13, 00:12
Medlem
Thwarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
får ett konstigt felmeddelande när jag försöker överföra tillintersango med internetbanken på swedbank:

Det finns 1 fel i formuläret. Kontrollera uppgifterna och försök igen.
(1) Typ av betalning kan inte fastställas.

La nyss till mottagaren, måste den verifieras först av swedbank?
Swedbank har spärrat all Bitcoinhandel i Sverige. Byt bank.
Citera
2012-06-13, 08:46
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thwarter
Swedbank har spärrat all Bitcoinhandel i Sverige. Byt bank.
skämtar du?! vad fan skulle de göra så för?!

edit: förövrigt fick jag inte felmeddelandet när jag gjorde om allt 4timmar senare. så får se vad som händer nu då.
Senast redigerad av Entheogen 2012-06-13 kl. 08:49.
Citera
2012-06-13, 16:09
Medlem
KneKhis avatar
Var inne på ett Swedbank kontor i förrgår och gjorde en anonym överföring till Kapiton via bankgiro, märkte dock idag på mitt kvitto att slynan i kassan hade skrivit fel på en siffra under "meddelande".
Vad händer nu? Kan jag få tillbaka mina pengar? Är det här något som Kapiton kan lösa åt mig?

Mvh
Citera
2012-06-13, 21:54
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneKhi
Var inne på ett Swedbank kontor i förrgår och gjorde en anonym överföring till Kapiton via bankgiro, märkte dock idag på mitt kvitto att slynan i kassan hade skrivit fel på en siffra under "meddelande".
Vad händer nu? Kan jag få tillbaka mina pengar? Är det här något som Kapiton kan lösa åt mig?

Mvh

Kontakta Kapiton.
Citera
2012-06-15, 15:03
Medlem
riXs avatar
För de som tycker banköverföring till utländska banker och växling av valutor etc är krångligt, ta en titt på http://bitcoin-otc.com/. Sök efter någon som säljer bitcoins för SEK eller något annat inom Sverige.
Kontakt tas i första hand via IRC-kanalen, men många anger även andra kontaktsätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in