2013-08-14, 12:24
Medlem
zeeekes avatar
är kapiton.se bra att handla btc hos?
vad är era erfarenheter?
Citera
2013-08-14, 13:54
Medlem
MellowHighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettig
Skicka dem till en mixing service, sedan till silkroad. Exempel på mixing service:
http://bitlaundry.appspot.com/

Tack! Får kolla in det.
Citera
2013-08-14, 15:27
Medlem
Letar efter en sida där jag kan få mina bitcoins inom ett par timmar. BTCX är ju nere och jag vet inte riktigt vars jag ska vända mig. Någon som har förslag?
Citera
2013-08-14, 15:35
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeeeke
vad är era erfarenheter?
Har bara använt kapiton sedan ett år tillbaka, och har bara goda erfarenheter. Var till och med någon gång det buggade och jag fick dubbla bitcoins
Citera
2013-08-14, 19:52
Medlem
Gicka666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipchoppin
Letar efter en sida där jag kan få mina bitcoins inom ett par timmar. BTCX är ju nere och jag vet inte riktigt vars jag ska vända mig. Någon som har förslag?

Du kan alltid köpa från folk på Ebay! Vi är en del som säljer där och där är flertalet som går ut varje timme! Dom flesta av säljarna där är ruskigt snabba!
Citera
2013-08-15, 00:24
Medlem
utanws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Gör uttag av alt, skicka det till lokal wallet på din dator. Om du får ut 2x så har du nu 2x, bra för dig! Sen kan du öppna ett nytt SR konto och skicka hälften till den, om det här går så grattis, du har nu 2x så mycket.

Jag har ingen wallet utan har alltid skickat direkt till SR. Vilken plånbok är bäst att ha? En online sådan helst.
Citera
2013-08-15, 08:35
Medlem
stefffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeeeke
vad är era erfarenheter?

Bara bra erfarenheter, 1-2 dagar att sätta in, cirka 3 dagar att ta ut. Aldrig varit några problem...Enda "strulet" var väl när jag skulle sätta in 30000 då jag behövde ta en kopia på mitt körkort och ladda upp, fast det klassas väl egentligen inte som strul.
Citera
2013-08-15, 10:25
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Hej, kan du kontakta support@bitstamp.net och berätta om dina problem och giva dom Nordea sin BIC kod och eventuellt namn på person / personer i banken som du har pratat med?

Min överföring ifrån Skandiabanken till Bitstamp skickat Fredag kom fram idag morse, så det fungerar. En på BTCPro berättade att hans överföring ifrån England också kom fram idag.

Så jag förstår så kan man inte bara neka å göra SEPA så utan vidare och man kan faktiskt skapa problem för bankar som gör det, så kontakta Bitstamps support och berätta och giva dom Nordeas BIC adress.
Hur går man tillväga för att gå vidare med något sånt?
Citera
2013-08-15, 10:28
Medlem
Citat:
Det är fler banker som nekar å skicka pengar till Bitstamp just nu. Det går bra å skicka ifrån dom flesta, men det är någon som nekar.

Du kan ej skicka medel till Bitstamp med "ING" och "BNP Paribas Fortis" och bankar som är partner med dom, tydligen också Nordea.

Du kan skicka till Bistamp med Swedbank och Skandiabanken. Märk att Skandiabanken gir horribla kurser, enligt dom är dom avgiftsfri men dom tar 4-6% i avgift på valuta (enligt dom är det inte en avgift, men det är så stor skillnad mellan kursen på EUR hos dom och Swedbank).

Kontakta Nordea, berätta att det är helt oacceptabelt att du nekar dig å skicka dina pengar var du vill. Följ upp och avslut ditt konto där om dom inte fixar det har.
Har precis efter efter mycket om och men äntligen fått veta att kontot är spärrat precis som du sa. De nekar överföring till det kontot, de han kunde säga i supporten att han fick upp var typ nått i stil med "målvaktskonto", mer än så såg han inte och visste/kunde han inte berätta.

Sjukt enligt mig dock, för de på kundsupporten via mail, där påstod dom att det inte fanns några fel, att deras överföring gick igenom precis som den skulle. Vilket verkligen inte stämmer då ju?

Skrivit till Bitstamp igen nu, dock sa dom innan att dom inte kunde göra något heller men nu då vi har de svart på vitt att de är spärrat kanske de är lite lättare?

Mvh
Citera
2013-08-15, 20:23
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Hej, kan du kontakta support@bitstamp.net och berätta om dina problem och giva dom Nordea sin BIC kod och eventuellt namn på person / personer i banken som du har pratat med?

Min överföring ifrån Skandiabanken till Bitstamp skickat Fredag kom fram idag morse, så det fungerar. En på BTCPro berättade att hans överföring ifrån England också kom fram idag.

Så jag förstår så kan man inte bara neka å göra SEPA så utan vidare och man kan faktiskt skapa problem för bankar som gör det, så kontakta Bitstamps support och berätta och giva dom Nordeas BIC adress.
Även jag har problem med SEPA från Skandiabanken, fast till mtgox. Vid två tillfällen nyligen har jag försökt föra över runt 20 euro, men fått dem i retur. Har matat in allt rätt, valt att föra över som EUR, skriver rätt i meddelande - exakt de färska uppgifter som visas på Euro bank transfer på mtgoxs hemsida (Såg att dem bytt BIC sedan förra gången).... gjorde framgångsrikt SEPA överföring för ett par månader sedan. Vid den andra överföringen gick skandia chattsupport igenom inmatningen och bekräftade att jag gjorde rätt, men retur likförbannat.

Kod:
2013-08-14 	UTLANDSBETALNING I RETUR 	175,02
2013-08-12 	Utlandsbetalning 	-175,02 	

2013-08-06 	UTLANDSBETALNING I RETUR 	262,87 
2013-08-06 	UTLANDSBETALNING I RETUR 	201,53 	
2013-07-31 	Utlandsbetalning 	-262,87 	
2013-07-31 	Utlandsbetalning 	-201,53 	
Det enda jag kan tänka mig att jag gjort fel är att det inte ska vara mellanrum i IBAN-adressen just på min bank? Kommer inte ihåg om jag tog bort dem vid den överföring som lyckades.
Citera
2013-08-15, 20:30
Medlem
Var ska man handla bitcoins om man vill köpa stora mängder typ 500 tusen och uppåt?

Var är det bäst om man ska köpa små mängder typ 1000-5000kr?

Var säljer man bitcoins för flera miljoner som svensk?

Är väl dom sista frågorna jag behöver svar på för att ha en hel bild av bitcoins.

Tackar så mycket för svar.

Mvh
Citera
2013-08-16, 08:08
Medlem
stefffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inclouds
Var ska man handla bitcoins om man vill köpa stora mängder typ 500 tusen och uppåt?

Var är det bäst om man ska köpa små mängder typ 1000-5000kr?

Var säljer man bitcoins för flera miljoner som svensk?

Är väl dom sista frågorna jag behöver svar på för att ha en hel bild av bitcoins.

Tackar så mycket för svar.

Mvh

Hej,

Kapiton.se funkar utan problem upp till 20 000 kr, sedan behöver du legitimera dig med körkort eller dylikt. Annars finns mtgox.com som har bättre kurs, men där tar det lite längre tid att sätta in pengar då det är i ett annat land.

Jag har inga miljoner att plocka ut men är själv fundersam på hur man ska gå tillväga när man ska sälja av sina mynt... har för tillfället cirka ~180 btc och dessa man vill man gärna inte skatta för :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in