Citat:
Ursprungligen postat av
oyvinds
Hej, kan du kontakta support@bitstamp.net och berätta om dina problem och giva dom Nordea sin BIC kod och eventuellt namn på person / personer i banken som du har pratat med?
Min överföring ifrån Skandiabanken till Bitstamp skickat Fredag kom fram idag morse, så det fungerar. En på BTCPro berättade att hans överföring ifrån England också kom fram idag.
Så jag förstår så kan man inte bara neka å göra SEPA så utan vidare och man kan faktiskt skapa problem för bankar som gör det, så kontakta Bitstamps support och berätta och giva dom Nordeas BIC adress.
Även jag har problem med SEPA från Skandiabanken, fast till mtgox. Vid två tillfällen nyligen har jag försökt föra över runt 20 euro, men fått dem i retur. Har matat in allt rätt, valt att föra över som EUR, skriver rätt i meddelande - exakt de färska uppgifter som visas på Euro bank transfer på mtgoxs hemsida (Såg att dem bytt BIC sedan förra gången).... gjorde framgångsrikt SEPA överföring för ett par månader sedan. Vid den andra överföringen gick skandia chattsupport igenom inmatningen och bekräftade att jag gjorde rätt, men retur likförbannat.
Kod:
2013-08-14 UTLANDSBETALNING I RETUR 175,02
2013-08-12 Utlandsbetalning -175,02
2013-08-06 UTLANDSBETALNING I RETUR 262,87
2013-08-06 UTLANDSBETALNING I RETUR 201,53
2013-07-31 Utlandsbetalning -262,87
2013-07-31 Utlandsbetalning -201,53
Det enda jag kan tänka mig att jag gjort fel är att det inte ska vara mellanrum i IBAN-adressen just på min bank? Kommer inte ihåg om jag tog bort dem vid den överföring som lyckades.