2013-04-17, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
.

Dom som påstår att BTC inte är likvid vet inte vad som pratar om. BTC är något av det lättaste man snabbt kan konvertera till SE, EUR, USD eller vad man nu behöver.

Skämtar du? Varför rasar då BTC exchangerna och t.o.m. stänger ned när folk i större skala försöker få riktiga pengar för sina Bitcoins? Som sagt detta luktar Ponzi lång väg..

Citat:
Jag utgår ifrån att du är extremt rik eftersom 3-4 miljoner SEK är "lite pengar".
Nej jag är inte extremt rik men 3-4 miljoner är i sammanhanget väldigt lite pengar.
Citera
2013-04-17, 14:56
Medlem
Hur tror ni det ser ut till kvällen?
Citera
2013-04-17, 15:02
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l0wkey
Hur tror ni det ser ut till kvällen?

support: 82, 77| sell targets 95-96, 100-102, 110-113 | buy targets: 72, 60.5, 55.5 | 53 danger zone (potential panic or bounce) | updated by OneFixt at Apr 17 2013, 12:53 UTC ( tips: http://bit.ly/YnxUM4 ) | disclaimer: http://bit.ly/129bYJ6 | this is not investment or trading advice | #bitcoin-analysis | 8 minutes and 14 seconds ago

Själv tror jag vi kan bryta upp här ($84-$88ish) och testa $95, har salu order för shorts runt där.
Citera
2013-04-17, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Betalningsmedel? Ja men i så liten skala att, Stadiums presentkort antagligen används mer och är en bättre investering trots att de är tidsbegränsade..
SEK används mer än Stadiums presentkort, betyder det att Stadiums presentkort är värdelöst? USD används mer än SEK, betyder det att SEK är värdelöst?

Du har ingen trovärdighet när du undviker att svara på inlägg.
Senast redigerad av storevargen 2013-04-17 kl. 15:09.
Citera
2013-04-17, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storevargen
Bitcoin omsätts i högre utsträckning varje år än Stadiums totala omsättning. :
Rätt ointressant jämförelse eftersom Stadiums omsättning inte bygger på spekulation och manipulation utan på försäljning av fysiska varor.

Citat:
SEK används mer än Stadiums presentkort, betyder det att Stadiums presentkort är värdelöst? USD används mer än SEK, betyder det att SEK är värdelöst?

Enlighten me. När skrev jag att BTC är värdelösa? Än så länge finns det ju ett visst värde på dom , men när sucker:na fattat scammen så går de nog åt pipan.

Citat:
Du har ingen trovärdighet när du undviker att svara på inlägg.
Jag svarar på inlägg!!
Citera
2013-04-17, 15:32
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Vad är nycklar och varför ska man printa ut dem?

crypto nycklar är vad som gör att du får tillgång till din BTC-planbok.

Du kan printa ut dina nycklar (eller bara komma ihåg = brainwallet), skriva ned din BTC adress och radera din BTC-planbok ifrån din dator. Folk kan då skicka BTC till dig men ingen kan sno dina BTC även om du får virus/trojan på din dator. Sen kan du importera dina nycklar ved å skriva dom in i ett BTC-program når du behöver använda dina BTC.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Dessutom är den p g a den gigantiska volatiliteten en bedrövligt valuta att äga.

Tja, alla som gick in på $10< har minimum 9x vinst. Dom som gick in på $180 har förlorat hälften.

BTC är inte unik, om det är bra att äga VOLVB berör på ingång. VOLVB var super å äga ifrån 70ish. Alla som gick in 90-100ish tycker kanske inte VOLVB är något bra å äga..

Citat:
Ursprungligen postat av HerrBormann
Det är fullt möjligt att btc blir en användbar valuta i framtiden, men nu är den bara ett spekulationsobjekt och/eller ett medel för att handla knark och barnporr.

Dude, really? Inte hört om bitmit? coinobul? namecheap? reddit? wordpress?

- https://www.spendbitcoins.com/places/
- http://www.bitcoindir.com/

Citat:
Ursprungligen postat av ForumTroll
Skämtar du? Varför rasar då BTC exchangerna och t.o.m. stänger ned när folk i större skala försöker få riktiga pengar för sina Bitcoins? Som sagt detta luktar Ponzi lång väg..

Exakt når drömde du att det här skedde?

Och tror du någon köper att BTC är Ponzi bara du gentar det om och om igen?
Citera
2013-04-17, 15:39
Bannlyst
Citat:
Rätt ointressant jämförelse eftersom Stadiums omsättning inte bygger på spekulation och manipulation utan på försäljning av fysiska varor.
Missade du det jag skrev tidigare om att Bitcoins omsättning och värde bygger på att den har en marknad där den används som Betalningsmedel för fysiska varor? Du var för övrigt den som tog upp Stadium och deras presentkort som ett exempel.
Citat:
Enlighten me. När skrev jag att BTC är värdelösa? Än så länge finns det ju ett visst värde på dom , men när sucker:na fattat scammen så går de nog åt pipan.
Bitcoin är ett betalningsmedel som med tidens gång blivit allt mer intressant för spekulation. Det finns inte ett visst värde i dem eftersom att en liten grupp användare bara spekulerar i dem utan eftersom att en större grupp vill kunna använda dem som betalningsmedel.
Citera
2013-04-17, 15:46
Medlem
Skickade ett mail till kapiton men har ej fått något svar, hur länge brukar det ta innan de svarar?
Citera
2013-04-17, 15:54
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diamox85
Skickade ett mail till kapiton men har ej fått något svar, hur länge brukar det ta innan de svarar?

Det varierar, någon gånger 1 dag och någon gånger 1 timme. Kapiton är ett 1 persons företag, så det berör på om Sebastian är hemma eller inte. Kapiton vaxer snabbt och han har mycket å göra.

Kapiton har inte haft en omsättning på mer än +-100 BTC i dygnet i snitt, med 1.35% trading avgift blir det inte så mycket. Den senaste veckan har det varit +-500 BTC i dygnet, 500BTC*500SEK*0.01%*30 blir 75000 SEK i månaden, så om omsättning fortsätter å öka kan han kanske hyra någon till å hjälpa till med support om ett tag.
Citera
2013-04-17, 16:01
Medlem
Citat:
Det varierar, någon gånger 1 dag och någon gånger 1 timme. Kapiton är ett 1 persons företag, så det berör på om Sebastian är hemma eller inte. Kapiton vaxer snabbt och han har mycket å göra.

Kapiton har inte haft en omsättning på mer än +-100 BTC i dygnet i snitt, med 1.35% trading avgift blir det inte så mycket. Den senaste veckan har det varit +-500 BTC i dygnet, 500BTC*500SEK*0.01%*30 blir 75000 SEK i månaden, så om omsättning fortsätter å öka kan han kanske hyra någon till å hjälpa till med support om ett tag.

Okej, tack Skulle du rekommendera kapiton om jag vill komma gång snabbt eller bör jag välja någon annan, i sådant fall vilken?
Citera
2013-04-17, 16:47
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diamox85
Okej, tack Skulle du rekommendera kapiton om jag vill komma gång snabbt eller bör jag välja någon annan, i sådant fall vilken?
Kapiton går typ snabbast men Bitstamp är också smidigt med sina SEPA-överföringar, tar typ en dag.
Citera
2013-04-17, 18:07
Medlem
Citat:
Missade du det jag skrev tidigare om att Bitcoins omsättning och värde bygger på att den har en marknad där den används som Betalningsmedel för fysiska varor?
En väldigt liten marknad som troligen omsätter mindre än Stadiums presentkort. Ska vi börja trada Stadiums presentkort och presentkoder också?

Citat:
Bitcoin är ett betalningsmedel som med tidens gång blivit allt mer intressant för spekulation. Det finns inte ett visst värde i dem eftersom att en liten grupp användare bara spekulerar i dem utan eftersom att en större grupp vill kunna använda dem som betalningsmedel.

Fast spekulanterna har ju i princip sabbat betalningsmedelsanvändningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in