2013-04-12, 01:46
Medlem
Några som helst spekulationer på hur högt priset kommer gå innan det dalar igen?
Citera
2013-04-12, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Tack!

Jag använder ju då Kapiton för att köpa mina BTC.
Finns det någon bättre sida, som kanske är billigare? Någon att rekomendera?

Mtgox är nog mycket bättre. Fattar inte hur det kan vara så högt pris via kapiton. Nu ligger sälj på 800 spänn vilket är 120 usd. Sanslöst låg omsättning och stor spread. Många svenskar som sover nu iofs antar jag.

Ska bli spännande att se vad som händer 04:00. Ska försöka sova nu en stund tills dess.
Citera
2013-04-12, 02:27
Medlem
Gicka666s avatar
Nu är jag nog helt fel på detta.. men bitstamp har som senaste såld bitcoin 75 dollar, medans mtgox är uppe i 125?

Något jag missar eller? köp och sälj lite där och man tjänar en hacka (även om jag vet att det tar en hel del tid?)

Jag menar, kapiton och Mtgox är uppe i samma prisnivå?
Citera
2013-04-12, 02:28
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Nu är jag nog helt fel på detta.. men bitstamp har som senaste såld bitcoin 75 dollar, medans mtgox är uppe i 125?

Något jag missar eller? köp och sälj lite där och man tjänar en hacka (även om jag vet att det tar en hel del tid?)

Jag menar, kapiton och Mtgox är uppe i samma prisnivå?
MtGox är inte igång just nu
Citera
2013-04-12, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Mtgox är nog mycket bättre. Fattar inte hur det kan vara så högt pris via kapiton. Nu ligger sälj på 800 spänn vilket är 120 usd. Sanslöst låg omsättning och stor spread. Många svenskar som sover nu iofs antar jag.
Tack för din rekomendation. Men vill inte mt gox ha kopior på Körkort/Pass/ID samt hyres AVIer ? För att kunna föra över pengar från sin bank till siten och vice versa.
Det Blir ju knappast anonymt då. Eller har jag fått det om bakfoten?
Citera
2013-04-12, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Tack för din rekomendation. Men vill inte mt gox ha kopior på Körkort/Pass/ID samt hyres AVIer ? För att kunna föra över pengar från sin bank till siten och vice versa.
Det Blir ju knappast anonymt då. Eller har jag fått det om bakfoten?

Det krävs bara för större belopp. Kolla deras sida. Mtgox.com
Citera
2013-04-12, 03:39
Medlem
Manboiiis avatar
Varför vill man hålla på med Bitcoins? :S
Vars kan man ens handla med Bitcoins?
Varför ska jag handla med Bitcoins istället för riktiga pengar?

Har försökt läsa om Bitcoins, kommer fram till att det är "säkrare" bara, på vilket sätt är det säkrare? Kan lika gärna få kontot med Bitcoins på hackat?.
så där brast det, att de är säkrare.

Jag kan redan handla Anonymt med riktiga pengar, finns något som heter E-kort.
Citera
2013-04-12, 03:43
Medlem
softaroftas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Gör du det så kan vi prata sen.
Edit: Stämmer den här? Isåfall är det ännu mera intressant med en kalkyl då det faktiskt kan vara rejält lönsamt i större skala.
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator
Edit 2: Ännu bättre kalkylator.
http://www.bitcoinx.com/profit/

Det var det jag gjorde mannen
Exakt det jag menar, i en större industri liknande skala (tänk facebook datorhallen i sverige) så är det lönsamt som fan, speciellt de som fattade grejen tidigt och investerade i miningutrustning.
De största minarna är krimminella nätverk tillsammans med vissa länder och sedan datanördar, kort sagt, dessa fatta tidigt.
Den som har alla pengar har all makt, därmed kommer de som sitter på de största tillgångarna varken sälja eller köpa, oavsett om priset går upp eller ner kommer så kommer de behålla den procentandel som ger dem tillräcklig makt. Bitcoin är här för att stanna, långsiktigt.
Politiker kämpar för ett kontantlöst samhälle, bankerna kommer därmed få kontroll över alla våra pengar vilket med andra ord betyder politikerna kommer ha kontroll över våra pengar. Det som hänt på cypern att folket flyr bankerna och köper bitcoin för de beslagtar tillgångarna på banken kommer hända fler länder runt europa. Rykten har gått att Borg har sagt att de kan bli verklighet i sverige också (20%), men det säger samtidigt emot deras strävan efter ett kontantlöst samhälle eftersom ifall vi inte har kontanter och har vi pengar på banken så besglagtar dom det. Följden blir att alla kommer rusa efter bitcoin precis som i cypern, och priset kommer skjuta i höjden tillfälligt och sedan stabiliseras tills de händer precis samma sak i nästa land och det upprepas land efter land.
Vägen dit är lång och det kommer vara många svängar upp och ner, och ibland spikrakt ner sedan upp sedan ner osv. De är många som kommer göra många sköna klöver på vägen, men minst lika många kommer förlora lika mycket. Ett tips är att casha ut när ni har en miljon, det kommer vara svårt då vi är födda efter att att vilja ha mer. Men har ni en mille och sedan förlorar den kommer ni aldrig få samma chans igen att tjäna så lätta stålar. Casha ut och köp det ni alltid drömt!
(Helst något som har ett riktigt värde, då är ni riktiga vinnare!)

Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Personligen ser jag problemet i att köpa hårdvaran BARA för att minea i att man inte vet hur länge det är lönsamt om det ens är det från början och när det inte längre är det är det ju inte så mycket att ha. Men då kan man ju sälja grafikkortet begagnat. Eller så om man nu ändå spelar / kan tänka sig att spela så är det ju inte helt förjäves då man ändå kan spela med kortet senare / också.

Det jag vill se är hur lång tid det tar för någon att få ihop till 1 bitcoin (eller en fraktion av en) i en sådan där grupp och hur mycket energi deras dator drar under tiden samt deras nuvarande elpris.

Okej om vi ser det här ur en enskild person perspektiuv är det inte lönsamt om du inte har fri tillgång till t.ex hårdvara, lokal, electricitet.
Men om du skulle vara föreståndare på ett gamecenter t.ex så har du fri tillgång till allt ovanstående, vet inte hur de ser ut i t.ex tyskland på ett gamecenter men kan tänka mig att där kanske de finns center med 15-50 datorer med tillräckligt bra grafikort för att vara värt som föreståndare att tjäna en månads bonus

Citat:
Köper man komponenterna är ju problemet att jag tror att även om det är lönsamt _NU_ så ökar beräkningskapaciteten så snabbt att det kanske inte hinner täcka kostnaderna. Men man fick ju en ny dator iaf.. Kanske skulle beställa en och se om man kunde "spara ihop" en slant den vägen ;/, gör inget om det inte täckte hela kostnaden.
Jo att börja köpa komponenter nu och börja bygga skulle jag passa mig för, jag tror inte det skulle hinna täcka kostnaderna.
Haha nej dont do it, jag funderade på samma sak men kom fram till att det skulle gå snabbare och är bättre att göra ett snabbt klipp på bitcoin kursen, sedan när du har datorn kan du sätta den i mining

Citat:
Jag köper ju hellre fyra grafikkort om de har likvärdig prestanda med tanke på att de har ett annat användningsområde. Grafikkorten kan man ju sälja begagnade när de inte är lönsamma längre och ha kvar ett att spela på. ASIC-kortet är ju helt värdelöst när det har gjort sitt. Väl? Eller kan man kanske göra något annat intressant med det? Hur som helst. Grafikkorten känns ju mer användbara.

Jag kom fram till samma sak även om jag inte nämnde de i förra inlägget. För jag är väldigt intresserad av vad som går att använda till mer ooch ville se om de var någon som visste eller hade någon information om vad man kan använda de till.

Och en liten headsup till er som spekulerar med bitcoin!
För närvarande är bitcoin ingen valuta, det är en högriskaktie. Det är ingen som köper bitcoin för att handla med, alla köper för att tjäna pengar och därför kommer kursen gå som en jojjo upp och ner.

Varning, Var uppmärksamma, sälj innan kursen kommer störtdyka när folk fattar maskinerna börjar leveraras. Sedan kommer den sakta gå upp igen, tills maskinerna börjar skörda och då styrtdyka igen och då köper folk i tron att det är ett kap, men den går bara sakta sakta uppåt och stabiliserar sig. Så efter sommaren kan man nog vänta en mer "normal"kurs på bitcoin, men mycket andra saker kan spela in under vägen också som kommer påverka. Men när bitcoin stabiliseras kommer det vara bitgold, handeln på internet kommer ske med annan altcoin som kommer vara mer lik traditionell valuta.
Citera
2013-04-12, 03:59
Medlem
Pedersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Varför vill man hålla på med Bitcoins? :S
Vars kan man ens handla med Bitcoins?
Varför ska jag handla med Bitcoins istället för riktiga pengar?

Har försökt läsa om Bitcoins, kommer fram till att det är "säkrare" bara, på vilket sätt är det säkrare? Kan lika gärna få kontot med Bitcoins på hackat?.
så där brast det, att de är säkrare.

Jag kan redan handla Anonymt med riktiga pengar, finns något som heter E-kort.

Ja du har rätt! You have it all figured out
Citera
2013-04-12, 04:16
Medlem
Nu gick mt Gox ner igen tror jag....
Citera
2013-04-12, 04:24
Medlem
Pedersons avatar
Varför är Kapiton så jävla efter med priset? Ligger fortfarande på 93 USD där

Trodde Kapitons BTC värde matchades mot mtgox?
Senast redigerad av Pederson 2013-04-12 kl. 04:26.
Citera
2013-04-12, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pederson
Varför är Kapiton så jävla efter med priset? Ligger fortfarande på 93 USD där

Trodde Kapitons BTC värde matchades mot mtgox?

Kapiton är en egen marknad så den kommer ha sitt egna pris. Volymen som säljs på kapiton är betydligt lägre så därför rör den sig långsammare.

https://kapiton.se/orderdjup

Där ser du orderdjupet. Inte så stora rörelser för tillfället med andra ord. Folk sover i Sverige verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in