För er som vill ha en snabb och enkel plånboksmjukvara måste jag rekommendera Electrum över Bitcoin-QT. Bitcoin-QT är referensklienten och väldigt tung (måste ladda ner hela blockkedjan på sisådär 1.5-2GB). Electrum kräver också en enda säkerhetskopiering någonsin (om man inte imoprterar nycklar manuellt), sedan är även alla framtida nycklar lagrade i säkerhetskopian.
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Hans
Jag skulle köpa Bitcoins på Kapiton.se nyss och märkte att på marknadsdatan står det Vol: 0. Innebär det att de inte har några Bitcons kvar?

Nä, klockan 00:00 nollställs volymräknaren som visar hur många Bitcoins som bytt händer på Kapiton den dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
3 gånger har det blivit nu, funkat perfekt och relativt snabbt.
Tack så mycket! Jag är bara en person med två händer; är så snabb jag kan.
Citat:
Köpte för 80 pris på K idag! 83 efter jag handlat.
Kan du utveckla vad du menar med 83 efter du handlat?
Citat:
Kapitin har rekommenderat pris på 85.85 sek. just nu, är det de billigaste och snabbaste sättet eller har ni andra tips??
Rekommenderat pris betyder egentligen ingenting alls; det är bara så att jag har något att fylla pris-fältet med, du köper alltid av den billigaste säljaren. Det rekommenderade priset är så att, om någon säljer 0.1 Bitcoin för 80kr och 100 bitcoins för 81 och du vill köpa 10 bitcoins, skriver du 80 får du 0.1 bitcoin sedan läggs ordern på is tills någon säljer för 80.
Använder du istället det rekommenderade priset eller 81kr får du 0.1 bitcoin för 80/st och 9.9 btc för 81kr/st, alltså du köper alltid de billigaste. Använder man det "rekommenderade" priset får man alltid pengar över. Kanske blir i framtiden att priset rekommenderas efter vilken volym man vill köpa, men det skulle kräva AJAX och andra programmeringstekniker jag ännu inte är insatt i.
Vänliga hälsningar,
Sebastian,
ensam kundtjänst och administratör på Kapiton.
P.S. Jag överväger att stänga av kontaktformuläret på fredag-lördag-nattskiftet till måndag middagstid varje vecka. Banker flyttar helt enkelt inte pengar på helger och en överföring tar alltid åtminstone till bankdagen efter, där bankdagar är måndag till fredag. Jag svarar generellt inte på frågor i stil med
"Jag skickade pengar idag, Lördag, för fem minuter sedan, vart fan är mina pengar?", hoppas ni inte tar illa upp men jag är bara en enda person, som sagt och jag får 4-5 liknande meddelanden om dagen vilket blir väldigt stressigt. Har ni väntat mindre än en dag, vänligen vänta lite till.
P.P.S. Loggar mycket sällan in på detta konto så försök inte kontakta via PM om svar inte kan vänta någon månad.