2013-03-25, 23:34
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomer
Pump & dump
http://cornucopia.cornubot.se/2013/03/max-keisers-pump-and-dump-och-bitcoin.html

Cornucopias häxjakt på bitcoin är rätt komisk i mitt tycke. Men det står ju var och en fritt att köpa hans argument istället för bitcoins. Vem som har mest rätt får tiden utvisa. Nåt som står helt klart är att om "cornucopia" hade behållit den/de bitcoins han sålde i samband med bubblan 2011 så vore de värda bra mycket mer än dubbelt så mycket nu.

Jag hade aldrig ens hört talas om att Max Keiser talar sig varm för bitcoins, har inte sett nån annanstans att det skulle vara en faktor. Visst, att bitcoin nämns i media spelar förstås in genom att fler blir uppmärksammade på att det ö.h.t. existerar, men som sagt, ingenstans i alla de olika artiklar/blogginlägg som jag läst de senaste veckorna, där folk försöker bena ut vad som gör att BTC har stuckit iväg uppåt, har Max Keiser nämnts... Det verkar vara Cornucopias egna lilla teori... Vilket visserligen inte gör den värdelös, men mig övertygar det iaf inte.
Citera
2013-03-26, 11:33
Medlem
Dexter007s avatar
Jävlar vad det kostar, tror ni det kommer fortsätta stiga? Värt att köpa ett par bitcoins? 500kr each, galet.
Citera
2013-03-26, 15:13
Medlem
Playahs avatar
Tips från egen erfarenhet. Köp på er nu innan löning för sen kommer dom förmodligen skjuta i höjden när alla vill köpa in mera knark!
Citera
2013-03-26, 16:21
Moderator
Humbugs avatar
Någon av er som minar (eller hur fan man nu böjer ordet på Svenska)?
Jag tänkte för skojs skull prova, men det funkar inte på min dator, tycks det som.
Citera
2013-03-26, 16:48
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag tänkte för skojs skull prova, men det funkar inte på min dator, tycks det som.
Det krävs hårdvara speciellt utformad för att göra detta lönsamt, men visst går det för skojs skull.
"Minar" kanske kan översättas till att "bryta" eller "bryta ut".
Citera
2013-03-26, 18:13
Medlem
Hur exakt överför man SEK till ens Mtgox konto?
Citera
2013-03-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Playah
Tips från egen erfarenhet. Köp på er nu innan löning för sen kommer dom förmodligen skjuta i höjden när alla vill köpa in mera knark!

Sverige utgör inte direkt någon större del av Bitcoin
Citera
2013-03-26, 20:36
Medlem
Sopgubbes avatar
http://www.economicpolicyjournal.com/2013/03/bitcoin-alert-us-treasury-announces.html

Vad sker om U.S Treasury Department exempelvis bestämmer sig för att förbjuda växlingar mellan bitcoins till annan valuta? Är en tänkbar åtgärd vad jag förstått.

"Bubblan" spricker nog enligt mig iaf, men de kan knappast samordna och få bitcoin-handlare i Europa att sluta växla samtidigt? Dvs man borde hinna få ut något värde av sina btcs om beslutet t ex tas imorgon?
Citera
2013-03-26, 20:46
Medlem
bzeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det är enkelt, bli medlem i någon mining pool; jag har använt denna men det finns tiotals andra: https://deepbit.net och följ guiden på sidan. Du kan tjäna 5-10 kronor per dag (MAX) om du har riktigt vass standardhårdvara, således endast värt om du har gratis el och förbiser slitaget på komponenterna som uppstår av att köras i 100% belastning dygnet runt.
Citera
2013-03-27, 08:38
Medlem
Bimboankans avatar
En fråga, sitter på Radeon HD 7970 OC verison.
Är det klokt att minna BtC? nu när den är så på hög kurs asså?!.
Citera
2013-03-27, 10:48
Medlem
Dexter007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
En fråga, sitter på Radeon HD 7970 OC verison.
Är det klokt att minna BtC? nu när den är så på hög kurs asså?!.

Nej du kommer gå back på elkostnader och liknande.
Citera
2013-03-27, 12:16
Medlem
Evil.planss avatar
Något nytt om U.S Treasury Department fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in