2012-01-31, 11:01
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Såvida inte priset på Bitcoin skjuter i höjden.

Rekommenderar mer att helt enkelt köpa en massa bitcoin och sedan vänta på att priset ska stiga.
Men nu syftade jag på mine:ingen.
Citera
2012-01-31, 11:18
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Men nu syftade jag på mine:ingen.

Ja? Du frågade väl om det är någon poäng i det hela. Problemet är helt enkelt priset.

Om priset ligger kvar på samma nivåer som idag, dvs. runt 5 dollar, så tjänar du typ inget. Går priset upp till 30 dollar, ja, då har du ju tjänat 6 gånger mer än du annars hade gjort och du kanske tjänar ett par tusen lappar total om du sitter i ett par månader.
Citera
2012-01-31, 11:38
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ja? Du frågade väl om det är någon poäng i det hela. Problemet är helt enkelt priset.

Om priset ligger kvar på samma nivåer som idag, dvs. runt 5 dollar, så tjänar du typ inget. Går priset upp till 30 dollar, ja, då har du ju tjänat 6 gånger mer än du annars hade gjort och du kanske tjänar ett par tusen lappar total om du sitter i ett par månader.
Så, genom att mine:a BitCoins går man + - 0 på (medräknat ström, slitage av hårdvara, etc), men om priset går upp så kan man tjäna riktigt mycket?
Citera
2012-01-31, 11:54
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Så, genom att mine:a BitCoins går man + - 0 på (medräknat ström, slitage av hårdvara, etc), men om priset går upp så kan man tjäna riktigt mycket?

Ja. Om du tror att priset kommer att stiga så är det helt enkelt bättre att köpa BitCoin. Köp för 2000kr, går priset till en 100% så har du tjänat 2000kr. Går priset med med 50% så har du förlorat 1000kr och du kan enkelt dra dig ut utan några enorma förluster. Priset på BitCoin är lite vafan så jag skulle inte rekommendera något av alternativen om du inte känner för att bli besviken eller förlora en massa pengar.-

http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php
Citera
2012-01-31, 12:15
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ja. Om du tror att priset kommer att stiga så är det helt enkelt bättre att köpa BitCoin. Köp för 2000kr, går priset till en 100% så har du tjänat 2000kr. Går priset med med 50% så har du förlorat 1000kr och du kan enkelt dra dig ut utan några enorma förluster. Priset på BitCoin är lite vafan så jag skulle inte rekommendera något av alternativen om du inte känner för att bli besviken eller förlora en massa pengar.-

http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php
Verkar inte direkt lönsamt just nu...
Citera
2012-02-05, 14:57
Medlem
D.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenolov
Har fortfarande svårt att hitta ett ställe där man kan köpa bitcoins med en vanlig internetbank/betalningskort. Finns det inget sådan hemsida med den servicen?

Jag har just startat Bitcoin.se och planerar bl.a. för ett enkelt, billigt och snabbt sätt att köpa/sälja bitcoins för svenskar. Innan jag drar igång det vill jag dock veta att det finns ett visst intresse så jag skulle uppskatta om ni ville ge lite feedback här.

Är också intresserad av att höra mer från er som sysslar med mining. Hur mycket av de bitcoins ni genererar säljer ni direkt och vad använder ni i så fall för exchange? Vad innebär det i totala avgifter för er i nuläget? Kommentera här i tråden eller skicka ett PM eller mejl (david@bitcoin.se).
Citera
2012-02-06, 15:47
Medlem
Kalaspungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.H.
Jag har just startat Bitcoin.se och planerar bl.a. för ett enkelt, billigt och snabbt sätt att köpa/sälja bitcoins för svenskar. Innan jag drar igång det vill jag dock veta att det finns ett visst intresse så jag skulle uppskatta om ni ville ge lite feedback här.

Är också intresserad av att höra mer från er som sysslar med mining. Hur mycket av de bitcoins ni genererar säljer ni direkt och vad använder ni i så fall för exchange? Vad innebär det i totala avgifter för er i nuläget? Kommentera här i tråden eller skicka ett PM eller mejl (david@bitcoin.se).
Bra initiativ. Kan inte säga i nuläget om jag skulle vara intresserad utav att handla bitcoins men skulle därimot vara grymt intresserad av ett svenskt forum inriktat på alla vad bitcoins har att göra.
Citera
2012-02-06, 16:25
Medlem
Sockerbits avatar
Citat:

Intressant, hoppas att du lyckas bra med lagfrågorna som finansinspektionen kommer att behöva svara på. Berätta gärna vad de du pratar med tycker om BitCoin.
Citera
2012-02-06, 17:42
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Hur köper man enklast bitcoin snabbt? Sorry om frågan är behandlad 100 gånger redan..
Citera
2012-02-06, 21:33
Medlem
D.H.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspung
Bra initiativ. Kan inte säga i nuläget om jag skulle vara intresserad utav att handla bitcoins men skulle därimot vara grymt intresserad av ett svenskt forum inriktat på alla vad bitcoins har att göra.

Forumet är redan på plats (sedan en vecka) och ganska dött än så länge så det är bara att hoppa in och sätta fart på det.

http://forum.bitcoin.se
Citera
2012-02-08, 11:30
Medlem
D.H.s avatar
Citat:
Intressant, hoppas att du lyckas bra med lagfrågorna som finansinspektionen kommer att behöva svara på. Berätta gärna vad de du pratar med tycker om BitCoin.

Kan väl nämna att det svar jag tidigare fått från finansinspektionen angående Bitcoin är följande:

Citat:
Finansinspektionen gör idag bedömningen att Bitcoin inte faller under definitionen av valuta och därför inte träffas av tillståndsplikt vid handel med Bitcoin. Om nya/andra omständigheter tillkommer kan Finansinspektionen naturligtvis komma att göra en annan bedömning framöver.

Så det ska alltså inte krävas något speciellt tillstånd för att köpa/sälja bitcoins som det ser ut i nuläget. Däremot kan det finnas andra aspekter som kräver tillstånd om man t.ex. vill driva en "exchange".
Citera
2012-02-08, 12:47
Medlem
Citat:

Jag orkar inte regga mig på ditt forum men något jag tycker är viktigt är att du ser till att användare som kör med proxies och VPNs inte kan använda sidan. Detta är givetvis svårt att få bort alla men det finns sätt att identifiera proxies på. Du kanske även kan visa flaggor vid användares namn beroende på deras IP? Jag skulle tex inte vilja byta Bitcoins med någon från Ryssland eller Sydafrika även fast hans Svenska verkar bra. Detta för att förhindra att folk blir lurade på pengar.

Även ett betygssystem är väldigt viktigt.

Dessutom borde du skriva en guide om hur man byter. Om man tex ska köpa Bitcoins till ett värde av $800 så skickar man inte summan direkt utan man skickar mindre belopp flera gånger.
Detta är något inte många tänker på och därför blir folk lurade på rätt stora belopp ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in