Citat:
Ursprungligen postat av D.H.
Jag har just startat
Bitcoin.se och planerar bl.a. för ett enkelt, billigt och snabbt sätt att köpa/sälja bitcoins för svenskar. Innan jag drar igång det vill jag dock veta att det finns ett visst intresse så jag skulle uppskatta om ni ville ge lite
feedback här.
Är också intresserad av att höra mer från er som sysslar med mining. Hur mycket av de bitcoins ni genererar säljer ni direkt och vad använder ni i så fall för exchange? Vad innebär det i totala avgifter för er i nuläget? Kommentera här i tråden eller skicka ett PM eller mejl (david@bitcoin.se).
Jag orkar inte regga mig på ditt forum men något jag tycker är viktigt är att du ser till att användare som kör med proxies och VPNs inte kan använda sidan. Detta är givetvis svårt att få bort alla men det finns sätt att identifiera proxies på. Du kanske även kan visa flaggor vid användares namn beroende på deras IP? Jag skulle tex inte vilja byta Bitcoins med någon från Ryssland eller Sydafrika även fast hans Svenska verkar bra. Detta för att förhindra att folk blir lurade på pengar.
Även ett betygssystem är väldigt viktigt.
Dessutom borde du skriva en guide om hur man byter. Om man tex ska köpa Bitcoins till ett värde av $800 så skickar man inte summan direkt utan man skickar mindre belopp flera gånger.
Detta är något inte många tänker på och därför blir folk lurade på rätt stora belopp ibland.