2017-09-25, 22:26
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elashback
Du verkar ha missat att de flesta söner/klanmän är fria. Och att utanförskapsområdena/blatte-orterna bara växer med varje år. Poliserna har Pride-parader att gå i och demonstrationer att bevaka.
Det var ett snart som i snart ifall mina förslag på åtgärder genomfördes.

Det är inget större fel på enskilda poliser. Allt tjat om prideparader hit och dit är trams. Polisens problem kommer inte från prideparader. Det kommer ur att organisationen blivit politiskt ängslig, och detta då media gärna hänger ut dem och cheferna i hög grad inte är poliser utan politiker. Med rätt politiskt meddelande (sparka skitcheferna, sätt in riktigt poliser och gör klart att det inte kommer hagla rasistanklagelser för att man låser in kaosande invandrare eller om någon får framtänderna inslagna när han bråkade) och adekvat lagstiftning (högre straff för massa saker så att man kan hålla folk från gatan) så hade vår poliskår kunnat lösa det. De behöver bli fler, få lite annan utrustning (tårgas, vattenkanoner, gummikulor) men främst behöver man bli av med ängsligheten och få effektiv lagstiftning.

Polisen måste anpassas till den katastrofala integrationen.
Citera
2017-09-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Väntar fortfarande på att någon ska säga att jag är med i Dolda Kameran.

Det som gör mig allra argast är att politiker och polis verkar arbeta mot detta mål medvetet.

Och samtidigt tycker Miljöpartiet 750 miljoner mer till kultur-sattsningar är en rimlig prioritering.
Citera
2017-09-25, 22:31
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivreSaVie
Polisen uppmuntrar maffian att lösa problemen i förorterna med valfria metoder (d.v.s. kriminella metoder) för att problemen ska skjutas upp tillfälligt.

Det enda som finns att diskutera i den frågan är huruvida polisen är för lat, feg eller inkompetent, eller en kombination av dessa, för att själva kunna lösa problemen.

Eller. slår det mig nu. Dom är smarta.
Ser det som saneringsjobb. Dom skjuter ihjäl varandra. Dom håller ordning själva.

Och polisen skiter i hur.

Va, fan jag har missuppfattat allt. Dom har inte fegat ur, resignerat.
Dom har en strategi.Låt gettot ta hand om det. Det drabbar ingen vit.
Citera
2017-09-25, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Finns det något annat västland där polisen öppet samarbetar med den organiserade brottsligheten och där journalister på en av landets största tidningar uttrycker sentimentet att det liksom är helt okej?

Väntar fortfarande på att någon ska säga att jag är med i Dolda Kameran.

Vi har ju genomkorrumperade poliskårer kring hela Rivieran och Medelhavet, men det är ju inte jämförbart med vår poliskår som tappat våldskapitalet i vårt samhälle.

Han sa ju det ordagrant södertäljepolisen som varr med i Aktuellt ikväll och kommentera Khan-klanen...

..."invånarna i dessa områden anser att svensk polis är underlägsen klanerna"
Citera
2017-09-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KantarellHatt
Hur ofta brukar präster vara ledare för kriminella klaner? Mig veterligen aldrig. Men inom islam är det tydligen normalt.

Inom IRA var det ju u rätt vanligt.. så.. Inte så konstigt alls?

Detta är inte mer religiöst kopplat än ryska maffian eller HA
Citera
2017-09-25, 22:40
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Vet inget om Göteborg, men läste i Aftonbladet och såg på dagens Aktuellt om situationen i Angered och jmamen Ali Khan. Är inte alls förvånad.
Samma system finns här i mitt område. Fast vi är långt ifrån Göteborg. Vår don "Mafioso"är inte imam eller ens arab. Däremot är han muslim, alla är muslimer nuförtiden, det ger respekt. Imunitet.
Annars får man inte veta någonting om man är kvinna och änka. Hålla sig hemma och ur vägen är bäst.
Naturligtvis så har de här ledarna som Ali Khan stor makt. Mycket stor.
Att vårt område leds av en bra kille är stor tur nu när polisen har övergivit oss. Jag vet inte vad vi förväntas göra som bor i områden där polisen har försvunnit. Vi måste rätta oss efter den klan som är ledande här. Det är så det är nu och det är bara att vänja sig för er andra som inte hade en aning.
Citera
2017-09-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Menar du att det fetmarkerade är svenska påfund?

Nej.. Poängen är att detta är ett kriminellt nätverk likt många andra. Men enbart i islams fall kopplar man det till religionen.. Detta är ett kriminellt nätverk som råkar styras av en muslim. Inte ett muslimskt kriminellt nätverk. Brotten har inget koppling till folkgruppen eller religionen. Precis som att det inte är kopplat till att vara rysk eller spansk. Det finns kriminella nätverk av alla slag..såklart det även finns arabiska, konstigt vore annars.
Citera
2017-09-25, 22:47
Medlem
Trodde aldrig jag skulle säga detta men ...Snuten har kanske rätt
" RIVA PASSEN "
Såg jag rätt så kom klanledaren till Sverige början 80 talet ..
Finns det ngn som ser en anpassning till samhället. ... ???
Finns det ngn som tror att det kommer en anpassning till samhället ...???
40 år sedan bra nära och han kan inte Svenska ..Det sket sig integrationen körde varg ....
Upplägget
OK det är du som är högsta hönset .. Vi gillar inte detta med Islam och källarmoskeer
Du har året på dig att styra upp din klan sedan river vi passet .. Kan du få returbiljett till
Libanon och starta klan där.

Sedan tar man nästa klanledare som får året på sig .OCH så river vi passet.
Polisen säger att den klanen har skadat lokalsamhället .. Det behöver inte vara sant men det kan man nog komma fram till eller vederlägga med en hederlig analys.
Citera
2017-09-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Hur menar du nu? På vilket sätt är det INTE relaterat till mångkultur när en utländsk "familj" (klan) på 120 personer begår brott och de facto kontrollerar en stadsdel så till och med polisen kommer med mössan i hand? Rysk maffia, jugoslavisk maffia, italiensk maffia är väl inte precis något motargument när vi talar om Sverige? 80-90% av den organiserade brottsligheten i Sverige är ju mångkulturell, så nog finns det en rejält stark koppling. Det är omöjligt att blunda för. Eller borde vara.

Klart det finns en religiös koppling och att det inte är en slump att klanens överhuvud är imam. Finns ingen skarp skiljelinje mellan kulturen och religionen, de går hand i hand. Sedan finns det såklart även media med annan religiös bakgrund, som kristen maffia (syrianerna) som katolsk maffia (italienarna). Utan att veta så skulle det inte förvåna mig om de delade en bakgrund som herdefolk, vilket brukar innebära en klanstruktur och hederskultur.

Ja.. säger inget annat.. vad jag sa var att ingen reagerade på den som mångkulturell innan det just rörde islam. Polska maffian är såklart inte mångkultur för den e ju nationalistisk.

Svara på detta... Hur är det muslimskt att ha en verksamhet som till större delen direkt bryter emot islam?

Självklart finns det kriminella nätverk inom alla grupper..
Citera
2017-09-25, 22:50
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KantarellHatt
Hur ofta brukar präster vara ledare för kriminella klaner? Mig veterligen aldrig. Men inom islam är det tydligen normalt.

Absolut inte. Aldrig sett en riktig imam syssla med kriminalitet. Förens nu.

Tror denna "imam" använder det som täckmantel.
Citera
2017-09-25, 22:50
Medlem
Drozds avatar
Undrar just hur Aftonlögnen tänkte när de gjorde sitt reportage om Ali Kahn? Typ att dumsvennen ska tro att invandrarkriminaliteten bara beror på någon enstaka familj?

Hoppas hursomhelst att denna tråd kan bidra med att folk får upp ögonen för den här mångkriminella patrask-klanen och inskränka deras rörelsefrihet på samma vis som tråden om Darrar-familjen i Kallhäll gjorde.
Citera
2017-09-25, 22:52
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Alla borde veta att maffian är ursprungen ur islamsk kultur. Så varken de vill det eller ej så är de maffia. För oss i väst är sånt här helt främmande.

Källa på det?

Eller spyr du ut vad som helst nu.

Är själv inte muslim men har en del vänner som är det, din bild stämmer inte alls. Så ljug inte

Maffian har sitt ursprung hos JUDARNA. De uppfann räntan och alla galenskaper när det gäller ockerränta etc etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in