2017-09-25, 20:45
Medlem
Zneds avatar
Landet faller sönder i enklaver. De vita flyttar ut, om några ännu finns kvar? Enklaven tar över statens inflytande. Enklaven drar till sig fler från samma kultur. Enklaven växer och tar över gränsområden,närmar sig enklaver med en annan kultur. Strider bryter ut.

Sverige går mot en "Failed state", "Statsförfall"

Wikipedia: Failed state. https://sv.wikipedia.org/wiki/Statsförfall

"Statsförfall*eller*kollapsad stat, eller i lindrigare fall*sviktande stat, är termer som används om*stater som inte längre lyckas uppfylla de grundläggande villkor som gäller för en*suverän statsbildning. Vilka dessa grundläggande villkor är finns det delade åsikter om men det centrala krav som brukar ställas på suveräna stater är att de upprätthåller ett*våldsmonopol*inom sitt territorium, och ett tydligt tecken på stater i statsförfall är att statens våldsmonopol allvarligt och framgångsrikt utmanas av enskilda eller grupperingar. Andra tecken på hotande statsförfall är att statens interna politiska och polisiära organisation faller sönder, eller att myndigheterna misslyckas med att tillgodose medborgarnas grundläggande behov av till exempel vatten och elektricitet."
Citera
2017-09-25, 20:47
Medlem
Kom ihåg detta för eftervärlden. Det är väl här som det började genom att polisen inte ville ta tag i problemen på det riktiga sättet och istället överlät rättsskipningen till en klan. Nu vet vi hur och var det började. Inte för att klanen bara gjorde så, utan för att polisen, som är satt att lösa de brott som klanen har begått, vek ner sig.
Citera
2017-09-25, 20:52
Medlem
onelostsouls avatar
I stunder som dessa så undrar jag vad svenska grupper sysslar med. Det går tydligen bra att vifta med plakat och ropa slagord i kör, men inte att sätta kriminella invandrargrupper på plats. Skäms!
Citera
2017-09-25, 20:52
Medlem
flashforwards avatar
Den här klanen Ali Khan. Varifrån kommer de? Vilken kultur?
Citera
2017-09-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Den här klanen Ali Khan. Varifrån kommer de? Vilken kultur?

Libanon
Citera
2017-09-25, 20:56
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Jag kan bara berätta hur jag ser på det och innan detta reportage så hade jag bara hört att Angered var under någon form av terrorvälde men dessa reportage gjorde att jag började se det som någon sorts praktisk nödvändighet och att det till och med kunde vara trevligt att denna spännande tomte spred sin visdom till ungdomar på drift. Det var min känsla men sedan började jag tänka kyligt och insåg vart detta kommer att leda. Det är nämligen inte tillåtet att svenska män tar på sig denna roll - du kan ju bara tänka dig hur detta skulle ha framställts i media - och detta innebär att vi svenskar kommer att bli förslavade under detta klanvälde, för polisen kommer ju bara att bli mer och mer korrupt.

Då har vi två olika upplevelser helt klart, men din är absolut en intressant reflektion. Tänkvärt.

Jag tycker det är under all tänkbar kritik att polisen sitter och förhandlar med dessa personer. Jag menar, hur tänker dom? Är dom pragmatiska? Möjligtvis, men det känns som tjänstefel på så många nivåer.
Detta måste stoppas på alla tänkbara sätt. Den här typen av konstellationer kan inte tillåtas agera på det här sättet, och absolut inte göras legitima genom att exempelvis polis hanterar dom som en inofficiell representant för området.
Citera
2017-09-25, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
Landet faller sönder i enklaver. De vita flyttar ut, om några ännu finns kvar? Enklaven tar över statens inflytande. Enklaven drar till sig fler från samma kultur. Enklaven växer och tar över gränsområden,närmar sig enklaver med en annan kultur. Strider bryter ut.

Sverige går mot en "Failed state", "Statsförfall"

Wikipedia: Failed state. https://sv.wikipedia.org/wiki/Statsförfall

"Statsförfall*eller*kollapsad stat, eller i lindrigare fall*sviktande stat, är termer som används om*stater som inte längre lyckas uppfylla de grundläggande villkor som gäller för en*suverän statsbildning. Vilka dessa grundläggande villkor är finns det delade åsikter om men det centrala krav som brukar ställas på suveräna stater är att de upprätthåller ett*våldsmonopol*inom sitt territorium, och ett tydligt tecken på stater i statsförfall är att statens våldsmonopol allvarligt och framgångsrikt utmanas av enskilda eller grupperingar. Andra tecken på hotande statsförfall är att statens interna politiska och polisiära organisation faller sönder, eller att myndigheterna misslyckas med att tillgodose medborgarnas grundläggande behov av till exempel vatten och elektricitet."

Undrar om vi inte är där om vi tar sthlm som exempel..

Förorterna gnager in sig mer och mer mot närförortet/centrum. Dess befolkning växer explosionsartat enligt SCB. Kanske uppemot en halvmiljon arabrelaterade människor ytterligare i sthlm fram till -22,23.

Inte bara demogragiskt/geografiskt, utan framför allt med våld och vapen och ohejdad aggression.

Polisen har väl egentligen bara makt inom tullarna. Förorterna förlorades nångång kring -10.

Nu handlar det väl mest om spel för galleriet (folket).
Senast redigerad av peheis666 2017-09-25 kl. 21:11.
Citera
2017-09-25, 21:02
Medlem
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Är jag helt ute och cyklar nu eller tillhör den f.d. fotbollsspelaren Mohammed Ali Khan denna familj? Han hade väl också fuffens för sig, vill jag minnas.
Jo kusiner dom här fotbolls ali arrenderar även barken viking i Göteborg och driver hotell.
Citera
2017-09-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Tragiskt och pinsamt hur självdestruktivt rättssamhället och politikerna har blivit. Imamen och hans närmaste borde dras inför rätten för de otaliga brott de begått och deras tillgångar konfiskeras. Därefter borde de deporteras och nekas inresa för all framtid. Men det låter ju mer som fantasi än verklighet i ett land där polisen krälar inför en imam för att det förenklar deras jobb.

Ibland undrar jag vad som skulle krävas för att vanligt folk skulle bilda miliser som tar hand om dessa problem. En milis som inte grundar sig på rasistiska värderingar utan en önskan att återställa lag och ordning i landet.
Det kanske hade varit värre i Angered om det inte vore för denna klans makt?
Hur många brott har förhindrats på grund av deras "lag och ordning"?
Citera
2017-09-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guliver

Vafan, legitimera brott mot brott? Mord mot mord? Hmmm... det blir ju ett indiansamhälle då, fint tänkt där.
Citera
2017-09-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Vafan, legitimera brott mot brott? Mord mot mord? Hmmm... det blir ju ett indiansamhälle då, fint tänkt där.
Då ändamålet helgar medlen kan det bli nödvändigt att annorlunda metoder användas i syfte att skapa positiva resultat med tanke på utfall för de flesta.
Citera
2017-09-25, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guliver

Visst är det så att de i viss mån upprätthåller en sorts ordning men det är inte det som är problemet. Problemet är att det är deras ordning som upprätthålls samtidigt som det enda som den svenska polisen verkar förmå är att slå ner på alla svenskar som försöker något liknande. Vart detta leder till borde vem som helst kunna se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in