2017-09-25, 20:14
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Det här är ju den värsta typen av smygpropaganda. Det här bygger upp en acceptans för ett klanvälde och det är det som är meningen. Självklart kan de inte öppet säga att de stödjer detta men de bygger upp en romantisk bild av det som ska göra att man börjar acceptera det.

Så tolkar inte jag det. Jag känner mig inte ett dugg mer accepterande efter att ha läst granskningen. Däremot känner jag mig för ovanlighetens skull upplyst.
Jag får heller ingen bild av att man på något vis stödjer detta.

Om vår kritik av media skall vara trovärdig måste vi kunna vara konsekventa i att vi kallar saker för vad det är, och i detta fall tycker jag att do gjort sitt jobb; dvs, granskat och rapporterat hur det ser ut. Och bilden man får är av ett samhälle i kraftig utförsbacke.
Citera
2017-09-25, 20:17
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Katoliker är kristna, alltså är även italiensk maffia kristen. Precis som den syrianska.

Jo, jag vet, men olika inriktningar och då det inte handlade om religionernas nyanser så fann jag ingen anledning att vara exakt.
Citera
2017-09-25, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeaveDoggeAlone
Nyfiken.

Tänk detta som ett allternativ.

Herr Iman har respekt bland dessa ungdommar. Ungdommar lyssnar inte på lagen. Men lyssnar på sin iman.

Gör inte polisen rätt genom att be imanen att prata med dessa. För lagarna funkar ju ej!

det är det som är problemet att det saknas respekt för svensk lag och när man har identifierat problemet måste man göra något åt det

lagarna fungerar bra om någon ser till att de efterföljs
Citera
2017-09-25, 20:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Men snälla nån, Ojsan Cuntwell i Aftonbladet tycker att det är pragmatiskt och berömligt att polisen tar hjälp av klanen i det rättsskipande arbetet. Cirkulera, allt är normalt, det är så här det ser ut i världen, det var det gamla inavlade etniskt rensade och homogena Sverige som var onormalt.

Man kan ta allt Ojsan Cuntwell säger och vända det ett halvt varv så får man en vettig åsikt.

" inavlade etniskt rensade och homogena Sverige"
Tvärtom är det inaveln som lägger grunden för klankulturer. Du hittar inga klanstrukturer bland utavlade folk.
Citera
2017-09-25, 20:24
Bannlyst
Klan Sverige!!

Så mycket mer spännande än maskmannen jag vart sondmatad med 1989 av mina kära liberalföräldrar som snöat in lite för mycket på tjeckoslavisk ler/pantomiteater.

F.ö så slingrade sig oishin (massmördar/lonewolflook) cantwell värre än min maskman.
Senast redigerad av allwaysmisbehavin 2017-09-25 kl. 20:26.
Citera
2017-09-25, 20:27
Medlem
Klappars avatar
Bara för den här gangsterledaren att söka sig till politiken så styr han både på lagligt och kriminellt sätt. Kan ju inte vara svårt för en sån där person att bli vald som kommunpoliker.
Citera
2017-09-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Fast det finns ju rysk maffia, italiensk maffia, Jugoslavisk maffia, HA, Banditos, säkert något nazistiskt nätverk med etc i Sverige, å har funnits i evigheter.. Varför är det helt plötsligt kopplat till mångkultur när det inte tidigare varit det?

Verkar som att vissa i denna tråd ser någon koppling mellan detta å islam, just för att det styrs av en imam, trots att brotten inte verkar vara religiöst motiverade.
Mja, finns ju en del unikt i situationen. Till exempel att ingen av de ovannämnda använder sig av religion för att skapa/upprätthålla samhörighet. Skulle vara rakt ut märkligt om han inte nyttjade den rollen i sitt agerande.

Däremot haltar prästjämförelser. Det är inte som om imamer tar en examen och hej hupp nu är han präst. Det är en status som omgivningen upprätthåller.

Närmaste jag kan komma på vore om någon var politiker och maffialedare vilket inte är alltför sällsynt.
Citera
2017-09-25, 20:30
Medlem
Clive-Hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Bara för den här gangsterledaren att söka sig till politiken så styr han både på lagligt och kriminellt sätt. Kan ju inte vara svårt för en sån där person att bli vald som kommunpoliker.
Som den Syrianska klanen som styr Märsta/Sigtuna..
Citera
2017-09-25, 20:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av allwaysmisbehavin
Klan Sverige!!

Så mycket mer spännande än maskmannen jag vart sondmatad med 1989 av mina kära liberalföräldrar som snöat in lite för mycket på tjeckoslavisk ler/pantomiteater.

F.ö så slingrade sig oishin (massmördar/lonewolflook) cantwell värre än min maskman.

Det är lite smått fantastiskt hur en "liberal" jurist vänder ut och in på sig själv för att komma till slutsatsen att det är vettigt att polisen tar hjälp av klanledare för rättskipningen.

Men sedan förstår man att Ojsan har rötter från samma område, även om det var ett tag sedan. Han tillhör alltså också ett klanfolk.
Citera
2017-09-25, 20:38
Medlem
Är jag helt ute och cyklar nu eller tillhör den f.d. fotbollsspelaren Mohammed Ali Khan denna familj? Han hade väl också fuffens för sig, vill jag minnas.
Citera
2017-09-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Så tolkar inte jag det. Jag känner mig inte ett dugg mer accepterande efter att ha läst granskningen. Däremot känner jag mig för ovanlighetens skull upplyst.
Jag får heller ingen bild av att man på något vis stödjer detta.

Om vår kritik av media skall vara trovärdig måste vi kunna vara konsekventa i att vi kallar saker för vad det är, och i detta fall tycker jag att do gjort sitt jobb; dvs, granskat och rapporterat hur det ser ut. Och bilden man får är av ett samhälle i kraftig utförsbacke.

Jag kan bara berätta hur jag ser på det och innan detta reportage så hade jag bara hört att Angered var under någon form av terrorvälde men dessa reportage gjorde att jag började se det som någon sorts praktisk nödvändighet och att det till och med kunde vara trevligt att denna spännande tomte spred sin visdom till ungdomar på drift. Det var min känsla men sedan började jag tänka kyligt och insåg vart detta kommer att leda. Det är nämligen inte tillåtet att svenska män tar på sig denna roll - du kan ju bara tänka dig hur detta skulle ha framställts i media - och detta innebär att vi svenskar kommer att bli förslavade under detta klanvälde, för polisen kommer ju bara att bli mer och mer korrupt.
Citera
2017-09-25, 20:45
Medlem
XaoqcHs avatar
Tragiskt och pinsamt hur självdestruktivt rättssamhället och politikerna har blivit. Imamen och hans närmaste borde dras inför rätten för de otaliga brott de begått och deras tillgångar konfiskeras. Därefter borde de deporteras och nekas inresa för all framtid. Men det låter ju mer som fantasi än verklighet i ett land där polisen krälar inför en imam för att det förenklar deras jobb.

Ibland undrar jag vad som skulle krävas för att vanligt folk skulle bilda miliser som tar hand om dessa problem. En milis som inte grundar sig på rasistiska värderingar utan en önskan att återställa lag och ordning i landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in