2013-05-22, 13:31
Medlem
Tydligen pågår det en konflikt mellan Ali Kahn och somalier i Hammarkullen.

"De kriminella medlemmarna i familjen Alikhan (här ska påpekas att naturligtvis inte är kriminell bara för att man har det namnet) trakasserar alla andra i stadsdelen, men värst utsatta är somaliska och vita svenskar. Men folk i stadsdelen har börjat tröttna på polisens passivitet mot de kriminella och mot en öppna knarklangningen på torget. Speciellt efter de senaste händelserna.

Först rånades en äldre somalisk man på torget, sen rånades en svensk varvid en somalisk man skyndade till för att hjälpa honom. Då misshandlades den somaliske mannen. Som ett svar på detta samlades somalierna till ett möte som angreps av familjen Alikhan och deras vänner och det var då som skott föll. De som var beväpnade och sköt var Alikhans. Trots detta ska de församlade somalierna ha jagat iväg angriparna från platsen."

http://blog.zaramis.se/2013/05/21/ga...tora-fororter/

Tror den här artikeln delvis handlar om Ali Kahn:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-an-mc-gangen-
Citera
2013-05-22, 15:15
Medlem
Somalier ger sig fan inte i första taget, de är riktigt envetna jävlar, så där kommer AK få problem.
Citera
2013-05-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Somalier ger sig fan inte i första taget, de är riktigt envetna jävlar, så där kommer AK få problem.

Nu vågar jag inte säga exakt hur det ser ut med Somalierna i Götet men nog för att de ofta umgås med varandra och har nära kontakt med varandra men tror du verkligen att dem rår på AK?
Citera
2013-05-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Nu vågar jag inte säga exakt hur det ser ut med Somalierna i Götet men nog för att de ofta umgås med varandra och har nära kontakt med varandra men tror du verkligen att dem rår på AK?

De jagade tydligen iväg AK och snuten skulle tydligen vara mer oroade för hämnd från Somalierna än nya attacker från AK.

Somalier har varit inblandade i stora bråk förut, de slogs mot en stor grupp kurder för många år sedan.

Ni som bråkat eller sett somalier slåss, vet att de oftast endast ger sig när något är brutet eller när de inte längre kan stå upp. De är kort och gott jävligt sega i regel. Jag har sett de vara i underläge både numerärt och i fighten men det har ändå slutat med de andra fick springa. De märkte väl att det skulle bli till sista droppen.

Så ja, bestämmer sig somalierna för att kämpa emot så blir det jobbigt och mycket blodspillan.
Citera
2013-05-22, 17:46
Medlem
Alikhan är shia-muslimer som Hizbollah och Assad. Vänta tills de faller i Syrien och Libanon så kommer Alikhan få kuk i Libanon när sunniterna tar över. Hizbollah har goda kontakter med Alikhan, Al-Zein, Miri, Darwish m.m.
Citera
2013-05-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tommybirka
Alikhan är shia-muslimer som Hizbollah och Assad. Vänta tills de faller i Syrien och Libanon så kommer Alikhan få kuk i Libanon när sunniterna tar över. Hizbollah har goda kontakter med Alikhan, Al-Zein, Miri, Darwish m.m.
Somalier vanligtvis sunni-muslimer va? Om jag fattat det rätt. Tror iofs inte bråket är av religiös karaktär, eller vad tror du?
Citera
2013-05-22, 20:16
Medlem
Citat:
Somalier vanligtvis sunni-muslimer va? Om jag fattat det rätt. Tror iofs inte bråket är av religiös karaktär, eller vad tror du?

Ja somalier är sunniter och en del araber har noll respekt för afrikanska muslimer och dessa Alikhan ogillar "wahabiter" dvs saudisk-islam som är likvärdig med sunni-islam. De är ogillade av sunniter och detta har helt klart med detta att göra då Alikhan trycker ner sunni-muslimer. Kolla bara på deras Facebook...
Citera
2013-05-22, 23:43
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
De jagade tydligen iväg AK och snuten skulle tydligen vara mer oroade för hämnd från Somalierna än nya attacker från AK.

Somalier har varit inblandade i stora bråk förut, de slogs mot en stor grupp kurder för många år sedan.

Ni som bråkat eller sett somalier slåss, vet att de oftast endast ger sig när något är brutet eller när de inte längre kan stå upp. De är kort och gott jävligt sega i regel. Jag har sett de vara i underläge både numerärt och i fighten men det har ändå slutat med de andra fick springa. De märkte väl att det skulle bli till sista droppen.

Så ja, bestämmer sig somalierna för att kämpa emot så blir det jobbigt och mycket blodspillan.
Somalier har ett rykte av att vara halvt efterblivna och tugga khat om dagarna. Att de skulle slås bra tvivlar jag på då det inte finns en enda berömd somalisk kampsportsutövare.
Citera
2013-05-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Somalier har ett rykte av att vara halvt efterblivna och tugga khat om dagarna. Att de skulle slås bra tvivlar jag på då det inte finns en enda berömd somalisk kampsportsutövare.
Att slåss på liv och död och vara vana vid krig, och att slåss i en ring är lite annat.

De slåss som djur, inte efter regler i en ring. Sedan vet jag att det visst finns en duktig fighter från somalia. Men det hör inte hit. De kan inte höga sparkar, inga slagseriekombinationer, men de har ett hjärta som få har. En som slåss bra i en ring skulle bli chockad över hans reaktion när det handlar om liv och död, vilket tror du kräver mest av dig?
Citera
2013-05-23, 00:16
Medlem
FromHells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommybirka

AK är sunni, dom ogillar wahbism. Sluta säga att en somali hjälpte en svensk för så var det inte. Det som hände var att en somali tjuvade svenskens mobil när den låg på marken. När dom andra påpekade detta så började bråket där 2-3 somalier fick åka ambulans.
Citera
2013-05-23, 00:41
Medlem
Hungaros avatar
Citat:
Att slåss på liv och död och vara vana vid krig, och att slåss i en ring är lite annat.

De slåss som djur, inte efter regler i en ring. Sedan vet jag att det visst finns en duktig fighter från somalia. Men det hör inte hit. De kan inte höga sparkar, inga slagseriekombinationer, men de har ett hjärta som få har. En som slåss bra i en ring skulle bli chockad över hans reaktion när det handlar om liv och död, vilket tror du kräver mest av dig?
Jag tror vem som helst kan slås med hjärta beroende på vad saken gäller.
Citera
2013-05-23, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Jag tror vem som helst kan slås med hjärta beroende på vad saken gäller.
Skulle det vara ett svensk gäng istället så hade de skitit på sig. Så nej, alla är inte lika. Tror inte somalierna backar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in