2012-02-13, 21:21
Medlem
Legges avatar
Smsta skiten jag ngonsin stt.

Satt skmdes nr jag kollade p det.
Citera
2012-02-13, 21:22
Medlem
Apdanss avatar
Trskade mig igenom frsta halvan men sedan orkade jag inte mer. Sjukt verspelat och Dorsin r bara fr mycket. Mer springa i drrar fars, n dokuspasatir. Husvagnshumor och helt vrdelst.
Citera
2012-02-13, 21:27
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cork
Det r dessutom mycket svrare att gra en serie som r rolig n smart p grund av att fler mnniskor p vrlden r smarta n roliga.

Hur mnga smarta serier kan du rkna upp d? Skulle nog sga att fler r roliga n smarta eftersom humor r subjektiv.

Citat:
Men faktum kvarstr att steve carell r en mycket smartare och roligare snubbe n ricky.

Carrell har skrivit 40 year old virgin och tv avsnitt av The Office. Jmfr med vad Gervais har skrivit och producerat bde live och fr Film och TV s vinner Ricky den ronden. Sedan rankar jag mjligtvis Steve som en bttre komiker.
Citera
2012-02-13, 21:45
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4R3S
Shit, vrst vad alla var krsna! Tittade precis p det, fr mig var det jvligt roligt iaf!
Har du sett originalet? Eller ens US-versionen?

Jag visste faktiskt inte att det var en remake av The Office, av ngon anledning. Trodde det skulle vara lite Solsidan-stil p det hela och flja "Ove" p jobbet, typ som en spinoff frn Solsidan. Insg efter.. 2 sekunder att det var en remake. Samma utstyrsel, samma frisyrer, allting. Nr Idun dk upp (exakt kopia av Jan frn US-versionen) insg jag att det var kasst. Nr Erik berttade om sitt jobb gav jag upp.

Visst, jag fattar att det tydligen har blivit nn sorts tradition att anvnda samma manus (med lite ndringar i skmten), men detta kndes s extremt forcerat. Den hr sortens humor funkar inte i Sverige, iaf inte med dessa skdisar. Mnga r roliga i sina rtta element, det hr var helt fel.

Slutligen: Kim Sulocki r inte rolig! Inte ens i karatefylla! Vem fan castade honom? Han kan ju inte ens agera
Citera
2012-02-13, 21:46
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Hur mnga smarta serier kan du rkna upp d? Skulle nog sga att fler r roliga n smarta eftersom humor r subjektiv.

Carrell har skrivit 40 year old virgin och tv avsnitt av The Office. Jmfr med vad Gervais har skrivit och producerat bde live och fr Film och TV s vinner Ricky den ronden. Sedan rankar jag mjligtvis Steve som en bttre komiker.
Vem som r bst komiker r subjektivt, men att tv4 frsker gra en version av the office 11 r efter orginalet r tragiskt. Jag har inte sett kontoret mer n reklamen. Reklamer brukar enligt erfarenhet ge en bra ide om hur bra eller dligt en serie r. Jag har sett klipp p aftonbladet ocks.
Citera
2012-02-13, 22:13
Medlem
Martin-Daniels avatar
Jag tyckte att det var lite smroligt faktiskt, ingenting serie som man verkligen vntar efter nsta avsnitt men jag kommer att fortstta se det. Jag tycker verkligen om Henrik Dorsin, hoppas bara inte det frstrs fr mig efter ett par avsnitt...
Citera
2012-02-13, 22:15
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Extras r mycket bttre n office uk om man vill ge berm till gervais. Men faktum kvarstr att steve carell r en mycket smartare och roligare snubbe n ricky.

Neee. Ricky Gervais r begvad. Och mngkunnig. Kolla igenom alla hans produktioner, frn The Office, via an Idiot Abroad, The invention of lying (manus, regi, huvudroll), Extras, Lifes too short och de dr samtalen med Steven Merchant och Karl Pilkington. Fr att inte tala om som vrd fr Golden Globe-galorna 2010-2012. Han r briljant. Nra nog geni. Det r ju fr tusan hakar Ricky Gervais som har kommit p hela idn, skrivit manus, plockat ut de olika karaktrerna, spnat fram kemin och elektriciteten mellan dem och sedan sjlv framfrt sin egen roll p ett helt briljant stt. Det finns 100-tals exempel, dr David Brents utvecklingssamtal med Keith kondenserar detta: http://www.youtube.com/watch?v=I9LLZJFBWdc (startar efter en minut). Obetalbart. Steve Carrels roll gr ingen sdan subtil humor; allt r mer direkt p och skruvat och frdigtuggat fr amerikanska hjrnor.
Citera
2012-02-13, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Neee. Ricky Gervais r begvad. Och mngkunnig. Kolla igenom alla hans produktioner, frn The Office, via an Idiot Abroad, The invention of lying (manus, regi, huvudroll), Extras, Lifes too short och de dr samtalen med Steven Merchant och Karl Pilkington. Fr att inte tala om som vrd fr Golden Globe-galorna 2010-2012. Han r briljant. Nra nog geni. Det r ju fr tusan hakar Ricky Gervais som har kommit p hela idn, skrivit manus, plockat ut de olika karaktrerna, spnat fram kemin och elektriciteten mellan dem och sedan sjlv framfrt sin egen roll p ett helt briljant stt. Det finns 100-tals exempel, dr David Brents utvecklingssamtal med Keith kondenserar detta: http://www.youtube.com/watch?v=I9LLZJFBWdc (startar efter en minut). Obetalbart. Steve Carrels roll gr ingen sdan subtil humor; allt r mer direkt p och skruvat och frdigtuggat fr amerikanska hjrnor.

men det r s mycket lttare att gra subtil humor n en humor som gr att man brister ut i skratt vad r det du inte fattar? Ricky Gervais r en normalbegvad snubbe som inbillar sig att han r ett geni och frsker p tok fr mycket med att skriva smart humor vilket resulterar i att det bara blir drygt och lngtrkigt(med undantag, se extras). Konsten r att f folk att riktigt tokgarva T en, inte med en och det r endast ett f personer i vrlden som r s. En av dem r steve carell i the office us. Han har sdan SJUK komisk timing som inte ricky ens r nra att fatta. Man kan inte se ett gammalt the office us avsnitt utan att brista ut i garv minst en gng, det r den nda serien som man har dokumenterat att folk garvar genuint rakt ut, det finns ingen annat medium som klarat det nnu.
Citera
2012-02-13, 22:41
Medlem
EnAlbatross avatar
Tyckte faktiskt det var rtt roligt.

Hatade US i brjan, men blev snart roligt nr det fick sin egen karaktr och man vande sig vid den.
Tycker de har lyckats med flytet i scenerna. Lite oskra skdisar bitvis som inte kommit in i sin roll till 100%.

Smst var Gustafsson, tycker nog de satt en lite fr svr roll p honom - eller s r det fr att jag jmfr honom med US och inte UK, minns knappt orginaloffice om jag ska vara rlig.

Hade varit intressant att veta vad man hade tyckt om man inte sett UK/US-versionerna.
Citera
2012-02-13, 22:59
Medlem
Ezels avatar
Negativt:
Bjrn Gustafsson spelar ver, inte trovrdig som "frsker-vara-tuff--macho"-mesnrd s som Gareth i UK-versionen.
Kim som Tim blev en galet platt karaktr med den frisyren. Det knns s uppenbart att de inte hittat vad som r essensen i Tim-karaktren och tnkt "h, slng p honom frisyren s blir det nog bra!".
Det strsta problemet r att Ove fr en underdnig roll hr gentemot vad han har i Solsidan. I solsidan r han FRUKTAD fr att han r s galet strig och p offensiven fr att snla, snylta, lna pengar och lna prylar. Hr i Kontoret s r det han som hamnar i underlge och frsker fly undan frn att ta ansvaret att sparka folk, att inte bli av med sin iPad osv osv osv. Knns som att det vore bttre att bygga iPad-storylinen runt hur han frsker lirka sig TILL en iPad istllet fr att undg att bli av med den, tycker det beteendet knns mer Solsidan-Ove som man vill ha honom.

Positivt:
Roligast av det jag sett n s lnge var brket mellan Viking och Sofie p verlevnadskursen i extramaterialet p ntet.
Tyckte ven att Ove hittade sin karaktr rtt bra i telefonsamtalet om LAS.
Nya stjrnan lr ju bli den lnghriga tjocka snubben, han ser ut att ha grym komisk deadpan-potential!

Betyg: 1/5 n s lnge, med potential om de skrper sig.
Citera
2012-02-13, 23:44
Medlem
Gunvor-Oils avatar
Jag fick inte ens fram ett litet leende under hela avsnittet.. trist!
Citera
2012-02-13, 23:57
Medlem
xrams avatar
Anledningen till att Kim Sulocki blev castad r enbart d han r lite smlik sin motsvarighet i the office UK. Nstan lite storebror/lillebrors-utseende faktiskt. Detta var det enda intressanta i serien. Jag tittar inte p nsta avsnitt, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in