Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-22, 17:36
Medlem
GrandMasterFlashs avatar
Gick i samma högstadium som OG. Kom ihåg honom vagt från de första åren. Då var han rätt rund och hängde med två brudar som var riktigt skeva. Man tog inte stor notis av honom. Förövrigt gick han i en klass som hade de värsta babbarna man kan tänka sig. Tror inte det var lätt för honom. Hur som haver så minns jag väl en dag i nian(vårterminen tror jag) när en man kommer spatserande på skolgården med en lång rock, kavaj, slips och attachéväska. Hela köret. Det var den "nya Olof". Gick snack om att han hade gått på en diet de senaste åren för att bli av med hullet. Det var då folk började snacka om alla hans företag. Sedan började han på Kungsholmens Gymnasium och resten vet ni.

Minns även när han bytte namn till Banan Skruv(eller liknande) på facebook. Minns att han skrev rätt märkliga statusuppdateringar. Sedan började han ta bort vänner på FB(bl.a. mig ) för att slipa på sin fasad, antar jag.
Citera
2013-11-28, 15:18
Medlem
Tjena grabbar!

Av rena slumpen igår natt hittade jag ett Youtube klipp på Olof Gustavsson. Efter detta gjorde jag 2 timmars research på snubben i princip... Läste alla hemsidor, tittade igenom alla forum, läste alla hatbrev...

Hittade även sidor där folk hade kommit i kontakt med honom och tydligen hade han försökt blåst dem..

Ja ni kan hela historien vid detta laget..

Alla hans sidor är för övrigt kopior och idéer på redan existerande sidor haha. Men skitsamma! Till saken, jag gick in på hans Sitesolutions (?) och där hittade jag ett telefon nummer. **** - 103 203 ...

Ringde detta telefonnummer bara för sakens skull. DET ÄR HAN!!! Grabbar, identisk röst.. Varför var det så enkelt att få tag i snubben?? Jag är nästan helt säker, även om jag inte är överdrivet insatt, att det är han.

Rösten matchar den röst jag har hört genom alla klippen på nätet.

Efter att jag ringde honom så började han skicka massa konstiga sms Hahaha, ni ska se sms:en

Detta är en av de skummaste grejerna jag någonsin gjort, denna människa är ju inte frisk.

Så fort jag nämnde att jag visste att det var "Olof Gustavsson", så skrev han "Gå och lägg dig.", "Pizzeria Zorba", "I Göteborg", "Vem är du?"....

Han ringde även upp en gång till efter vårat första samtal som löd: - Hej har du ringt fel? Därpå svarade jag (efter att ha hört hans röst) - Ja, ber om ursäkt, söker Olof? Då blev han tyst i 5-6 sekunder. För att svara -Nej, du har ringt fel med en knackig röst.

Jag bad om "ursäkt" och la på. Men tio sekunder efter detta ringde han tillbaka och sa inget i telefonen i tio sekunder, hahaha för att sedan lägga på!

Jag misstänker att han fattade och försökte med något de tio sekunderna...

Är det några frågor så får ni ställa de, så skall jag försöka klargöra vad som hände haha.

Jävligt NOLIFE av mig oxå att sitta o göra det, klockan 02 på natten. Men det hela hände av en slumpt bara.
Senast redigerad av Khiarshoor 2013-11-28 kl. 15:21.
Citera
2013-11-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Tjena grabbar!

Av rena slumpen igår natt hittade jag ett Youtube klipp på Olof Gustavsson. Efter detta gjorde jag 2 timmars research på snubben i princip... Läste alla hemsidor, tittade igenom alla forum, läste alla hatbrev...

Hittade även sidor där folk hade kommit i kontakt med honom och tydligen hade han försökt blåst dem..

Ja ni kan hela historien vid detta laget..

Alla hans sidor är för övrigt kopior och idéer på redan existerande sidor haha. Men skitsamma! Till saken, jag gick in på hans Sitesolutions (?) och där hittade jag ett telefon nummer. **** - 103 203 ...

Ringde detta telefonnummer bara för sakens skull. DET ÄR HAN!!! Grabbar, identisk röst.. Varför var det så enkelt att få tag i snubben?? Jag är nästan helt säker, även om jag inte är överdrivet insatt, att det är han.

Rösten matchar den röst jag har hört genom alla klippen på nätet.

Efter att jag ringde honom så började han skicka massa konstiga sms Hahaha, ni ska se sms:en

Detta är en av de skummaste grejerna jag någonsin gjort, denna människa är ju inte frisk.

Så fort jag nämnde att jag visste att det var "Olof Gustavsson", så skrev han "Gå och lägg dig.", "Pizzeria Zorba", "I Göteborg", "Vem är du?"....

Han ringde även upp en gång till efter vårat första samtal som löd: - Hej har du ringt fel? Därpå svarade jag (efter att ha hört hans röst) - Ja, ber om ursäkt, söker Olof? Då blev han tyst i 5-6 sekunder. För att svara -Nej, du har ringt fel med en knackig röst.

Jag bad om "ursäkt" och la på. Men tio sekunder efter detta ringde han tillbaka och sa inget i telefonen i tio sekunder, hahaha för att sedan lägga på!

Jag misstänker att han fattade och försökte med något de tio sekunderna...

Är det några frågor så får ni ställa de, så skall jag försöka klargöra vad som hände haha.

Jävligt NOLIFE av mig oxå att sitta o göra det, klockan 02 på natten. Men det hela hände av en slumpt bara.
är du påtänd?
Citera
2013-12-12, 01:33
Medlem
Raxxorzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Tjena grabbar!

....
Kan det ha att göra med att du ringde klockan 2 på natten? Skulle inte förvåna mig att han var onykter med.

Vidare måste jag bara säga WOW om hans "personal holding company" Van Banco. Maken till en skrytsida får man leta efter!
Nästan så att det är en studie i brott...
Citera
2013-12-12, 15:40
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxxorz
Kan det ha att göra med att du ringde klockan 2 på natten? Skulle inte förvåna mig att han var onykter med.

Vidare måste jag bara säga WOW om hans "personal holding company" Van Banco. Maken till en skrytsida får man leta efter!
Nästan så att det är en studie i brott...

Fyfan! Såg precis sidan och den är en klassiker. Hur kan jag ha missat den är fantastiske entreprenören och hans äventyr!

Citat:
The Success program allows you to observe and learn as we talk to highly sophisticated entrepreneurs and other clients. This program brings you face to face with the real world feeling of being a C-level executive at Van Banco.

Like a boss!
Citera
2014-01-18, 18:30
Medlem
vizuals avatar
hans chans att bli dollarmiljardär sumpades när han klev in i NRJ studion
Citera
2014-01-19, 23:34
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual
hans chans att bli dollarmiljardär sumpades när han klev in i NRJ studion

Vad hände med det där att marknadsföra sig själv så att folka vet vem man är och vågar investera?
Citera
2014-01-31, 00:16
Medlem
Ren slump hitta jag detta klippet, hur har det gått för han? har vi någon här som kan kanske luska fram någonting ?
Citera
2014-02-03, 11:51
Medlem
Lycka till.
Citera
2014-02-03, 13:12
Medlem
Vart ringde du - inom Sverige eller utlandet (vilket land)? om du
nu inte är en TrollBalle så klart
Citera
2014-02-10, 20:11
Medlem
Killen har helt enkelt en dröm som är i nuläget så stor att den inte får plats i hans hjärna. Låt mig förklara läget mer psykologiskt.

Han har förmodligen blivit inspererad av någon som har berättat för honom några av de där "success strategies" som de pratar så mycket om på peppseminarier i USA. Han fick höra att han kan bli vad han vill och uppnå vad han än kan tänka sig. Så han har börjat tro på det stenhårt.

Vad han inte har fattat än dock är att för att han ska kunna uppnå sitt mål så måste han erbjuda något som är lika värt. Det har han inte gjort... än. Visst har han sin hemsida Van Banco, men han erbjuder absolut ingenting som är överhuvudtaget något värt där.

Men det kommer. Det tror jag. Det lär dock ta runt 6 år innan han verkligen är på banan på riktigt. Det har gått tre år. Han har 3 år kvar. Fast efter 6 år så äger han kanske ett företag som åtminstone omsätter nånting och tjänar kanske egen lön från det företaget så att han kan fortsätta hålla på med vad han gör. Sedan, när han väl börjar fatta vad han kan erbjuda som ingen annan kan, ja då kommer det ta fart för honom rejält.

Så jag tror fortfarande på killen. Än så länge så har inte han lurat någon. Han har bara inte kunnat uppnå målet lika snabbt som han hade önskat.
Citera
2014-02-27, 00:28
Medlem
edm4lifes avatar
Tycker att mod eller admin ska ta bort den här tråden!

Olof mår uppenbarligen inte bra, inte så konstigt egentligen att han försöker hålla den där falska fantasi fasaden uppe, men men "fake it til you make it" kanske funkar för han.

Olof om du läser det här, ta inte illa upp men du sysslar med falsk marknadsföring av dig själv och din verksamhet. Snälla släpp fasaden och slappna av lite. Du är 20 år och har hela livet framför dig. Jag märker att du har en jävla drivkraft och du kan nog lyckas med vad som helst om du bara gör det på rätt sätt. För det första, du har sålt serietidningar på nätet och driver en extremt oprofessionell webbutvecklingsbyrå som inte skulle vara konkurrenskraftig för 10 år sedan ens. Det går inte att tala om någon attraktiv kompetens för din del när det gäller webbutveckling, är inte så insatt i din serietidningsbusiness men där verkar du faktiskt veta vad du håller på med. Det går inte att tjäna pengar på att bygga luftslott. Företagande handlar om reella utbyten mellan flera parter, finns det inget reellt värde i utbyten så finns det heller inget företag. Jag är själv independent webb/app utvecklare/programmerare och mitt mål är att vara helt platsoberoende så att jag är helt fysiskt fri samtidigt som jag tjänar helt okej och kan röra mig fritt i världen samtidigt. Inget som jag annonserar ut direkt men man har det ju alltid i bakhuvudet så att man alltid rör sig i rätt riktning helt enkelt.
Senast redigerad av edm4life 2014-02-27 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in