2011-01-29, 18:53
  #385
Bannlyst
Han har stor chans att lyckas men just att bli dollar miljardär är långt bort. Saken som gör att han kan lyckas är målen... Skratta bäst som skrattar sist.
Citera
2011-01-29, 19:29
  #386
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boozy
Kanske bäst att du inser att han valde just dollar för ett skäl? Den är de facto den mest välkända valutan i affärssammanhang (även om euro och yuan är på uppgång), som i princip alla känner till. Är det inte då mer logiskt att ta det, istället för "jag ska bli miljardär - i euro"? Inse det mediamässiga värdet! Dollar slår högre än euro hos gemene man.
Men hade han läst på så smäller euromiljardär högre.

Men han kanske lever lite i det förflutna? Skulle gärna vilja bli bankdirektör som är med och gör internationella toppaffärer?
Citera
2011-01-29, 19:55
  #387
Medlem
notwists avatar
En fruktansvärd produkt av vår samtid. The century of the self, och så vidare.
Citera
2011-01-29, 20:13
  #388
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boozy
Ja du, det vette fan. Praxis på KG är ju att vara moderat, men jag antar att han har fått det från farsan (som är sosse).

Nej, det är det inte. På KG går nästan uteslutande de som hade toppbetyg redan innan de kom dit. Det betyder att konkurrensen är tuffare och man måste jobba hårdare för att få sitt MVG. Det jag ville få fram var att för ettorna är han bara känd som "den där killen". I hans egen årskurs har han vänner och fiender. Bland treorna är det mest "liten stöddig tvåa". Har du läsförmåga motsvarande en sex-åring eller? Tre poster upp skrev jag att jag inte var Olof.

Lär dig läsa föregående poster! Han kommer (med all sannolikhet) inte att sälja serietidningar för att tjäna ihop en miljard. Det är hans hobby. Han ska starta andra företag och på det sättet få ihop miljarden.

Läs tråden för i helvete! Han är sosse.

LÄS! Han ska starta andra företag. Dessutom skapades Angry Birds av Rovio, ett finskt företag. Du tänker troligtvis på 14-åringen som skapade Bubble ball till iPhone. Vad har det för relevans? 14-åringen har inte tjänat pengar på sin uppfinning och han driver dessutom ett företag - sitt eget spelföretag Nay Games.
Kanske bäst att du inser att han valde just dollar för ett skäl? Den är de facto den mest välkända valutan i affärssammanhang (även om euro och yuan är på uppgång), som i princip alla känner till. Är det inte då mer logiskt att ta det, istället för "jag ska bli miljardär - i euro"? Inse det mediamässiga värdet! Dollar slår högre än euro hos gemene man.

Exakt, det var en yngre kille. Olof är ganska ordentlig, har bara sett honom en eller två gånger på fest. Dricker gör han mig veterligen inte, fast han kan ju ha gjort det. Röker gör han inte heller. Inga droger (lol). Huruvida han kommer att styra upp Stockholms nattliv det vettefan, tror han intresserar sig mer för att tjäna pengarna, inte spendera dem... Jag vet faktiskt inte om han får ligga, killar brukar inte snacka om sådant med varandra . Men gör han ett ärligt försök eller två så ska det inte vara några problem att få ligga.


Ja att 14-åringen har nog mer kompetens än Olof.
Citera
2011-01-29, 20:15
  #389
Medlem
RedCrabs avatar
Tre tips av Olof hur man blir miljardär!

Vad fan är han plötsligt miljardär nu?

http://www.kanal5play.se/klipp/play/vaknamedthevoice-miljardtipsen
Citera
2011-01-29, 21:21
  #390
Medlem
Ja det var lite väl tidigt tycker jag, men vem vet, jag hoppas bara inte att han missar viktiga steg i att vara ung genom att starta så snabbt, kände inte till hans företag innan de tog upp de i vakna.
Citera
2011-01-29, 21:41
  #391
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Tre tips av Olof hur man blir miljardär!

Vad fan är han plötsligt miljardär nu?

http://www.kanal5play.se/klipp/play/vaknamedthevoice-miljardtipsen
HAHAHA det här blir bara roligare och roligare.

"man ska inte pressa sig att bli dollarmiljardär om man bara vill bli dollarmiljonär"

som om han vet ett skit om hur stor skillnaden mellan de olika satsningarna är? Som om han när som helst skulle kunna pressa sig lite mindre för att då kommer han bara bli dollarmiljonär istället.

Han verkar också tro att hans arbete han haft i "13 år" är att jämföra med ett vanligt heltidsjobb. Vad gjorde han när han var 4? sålde teckningar eller vad var det?

All heder åt att han är driven och jobbar hårt och har mål, men han måste komma ner på jorden lite. Han har ju för fan inte åstadkommit nåt nämnvärt än...
Citera
2011-01-29, 21:49
  #392
Medlem
RedCrabs avatar
Alltså han gör bokstavligen en höna av en fjäder.
Citera
2011-01-29, 21:51
  #393
Medlem
HAHA folk surrar om att snubben köper färdiga lösningar och tar hjälp ut av andra och därför är en loser..
Det är det som skiljer en bruks kneegare mot en entrepenör.

Snubben kommer ju med fakta/klyshor han framför, dvs inget speciellt utan det kan man googla fram på 10 min.

Sen är han förhoppningsvis smartare än han verkar, och drar er pisfittor i era små snoppar och har valt ett sätt som ni tror är korkat frå hans sida att göra det på.

Och visst jag håller med om att man ska utgå ifrån sig själv och göra vad man gillar men det är ju i allra högsta grad en mognadsfas..
Seriebutiker i Sve gör inga miljardärer i väre sig kronor eller dollar..

MVH/
Citera
2011-01-29, 22:04
  #394
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floshbock
HAHA folk surrar om att snubben köper färdiga lösningar och tar hjälp ut av andra och därför är en loser..
Det är det som skiljer en bruks kneegare mot en entrepenör.

Snubben kommer ju med fakta/klyshor han framför, dvs inget speciellt utan det kan man googla fram på 10 min.

Sen är han förhoppningsvis smartare än han verkar, och drar er pisfittor i era små snoppar och har valt ett sätt som ni tror är korkat frå hans sida att göra det på.

Och visst jag håller med om att man ska utgå ifrån sig själv och göra vad man gillar men det är ju i allra högsta grad en mognadsfas..
Seriebutiker i Sve gör inga miljardärer i väre sig kronor eller dollar..

MVH/
En som Johan Staël von Holstein då?
Citera
2011-01-29, 22:07
  #395
Medlem
Eller som alla ENTREPRENÖRER och företagare.


Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
En som Johan Staël von Holstein då?
Citera
2011-01-29, 22:10
  #396
Medlem
Herr Lindholms avatar
Kul med ordet entrepenör... En direkt felimport från engelskan och massa missförstånd om vad företagande går ut på, att man skulle vara förtjänt av dampiga insikter och instinkter... Men allt kommer uppifrån och faller ned... Nu har tron på den starke ledaren blivit folklig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in