2011-01-31, 20:43
Medlem
Deeeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popquee
Affidéer AB, eller vad företaget hette, (finns länk till allaboöag.se längre bak i tråden men är från mobilen så det är lite bökigt att hitta) omsatte väl ändå 1,3 miljoner 2010, ingen jättesumma men det känns helt klart godkänt av en 17åring.

1,3 miljoner i omsättning säger ju ingenting om vinsten; förra året gick de ju t.o.m. minus.
Förövrigt tillhör Affidéer Olofs farsa och inkluderar Brandskyddsbutiken GG och Arbetsmiljökonsult - Hälsa & Inspektion GG.
Serieföretagen kan omöjligt anses vara annat än sandlådeprojekt som farsan låter honom leka med.

Olof kanske skulle ta och lugna ned sig med sina "hur-man-blir-miljardär"-tips, med andra ord.
Citera
2011-01-31, 20:53
Medlem
Hm, har för mig att det har nämnts i tråden att hans pappa ska ha ett annat jobb. Ska leta lite och se om jag hittar det.
Citera
2011-01-31, 20:58
Medlem
Sellapaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traske
http://www.raxup.se/affideer-ab/

Älskar den bolagsbeskrivningen!

LOL, låter som en bra företagsanda inom familjen.

Citat:
Ursprungligen postat av Deeean
1,3 miljoner i omsättning säger ju ingenting om vinsten; förra året gick de ju t.o.m. minus.
Förövrigt tillhör Affidéer Olofs farsa och inkluderar Brandskyddsbutiken GG och Arbetsmiljökonsult - Hälsa & Inspektion GG.
Serieföretagen kan omöjligt anses vara annat än sandlådeprojekt som farsan låter honom leka med.

Olof kanske skulle ta och lugna ned sig med sina "hur-man-blir-miljardär"-tips, med andra ord.

Väntar med spänning på vad det tekniskt revolutionerade 5:e "företaget" kan vara, han siktar högt men frågan är om han når upp till närmaste gren
Citera
2011-02-01, 00:04
Medlem
krijgenics avatar
Då var psykopaten + alla hans företag borttagna från Wikipedia. Då kanske han förhoppningsvis kan ta och självdö nu.
Citera
2011-02-01, 02:20
Medlem
Run3s avatar
Nah, synd att han är borta från wikipedia.
Men jag måste säga att jag med spänning ser fram emot hans teknikföretag. Det kan ju inte bli annat än kasst.
Citera
2011-02-01, 11:03
Medlem
SugarTrumps avatar
Även om det är så att killen siktar mot stjärnorna och kanske inte uppfattas som den mest ödmjuke så tycker jag att det är skrattretande hur idioter på FB reagerar på detta.

Att killen är tönt, saknar ödmjukhet, saknar idéer osv...
Snacka om svensk avundsjuka när den är som värst!

Killen gick ut ett elitgymnasium på 2 år, med högsta betyg i alla ämnena och så kommer det follk och skriver att "det är ju inte så svårt". Jo men visst, fråga er själva vart ni var och vad ni hade för mål som 17 åring?

De flesta åkte nog runt på sin moppe och drack sig hejdlöst fulla om helgerna, samtidigt som deras avundsjuka genomsyrar kommentarerna.

Sanningen är den att Olof både är smartare, mer ambitiös och med största sannolikhet kommer att lyckas med mer i livet än alla er som skriver dessa nedvärderande kommentarer.

Backar man 15 så var det en hel del människor som sa och tyckte liknande saker om mig och det är med ett leende på läpparna som jag möter upp dem än i dag i sina slitna jeans och sina 12k ut i månaden!

Go for it Olof!
Citera
2011-02-01, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugarTrump
Även om det är så att killen siktar mot stjärnorna och kanske inte uppfattas som den mest ödmjuke så tycker jag att det är skrattretande hur idioter på FB reagerar på detta.

Killen gick ut ett elitgymnasium på 2 år, med högsta betyg i alla ämnena och så kommer det follk och skriver att "det är ju inte så svårt". Jo men visst, fråga er själva vart ni var och vad ni hade för mål som 17 åring?

De flesta åkte nog runt på sin moppe och drack sig hejdlöst fulla om helgerna, samtidigt som deras avundsjuka genomsyrar kommentarerna.

Sanningen är den att Olof både är smartare, mer ambitiös och med största sannolikhet kommer att lyckas med mer i livet än alla er som skriver dessa nedvärderande kommentarer.

Backar man 15 så var det en hel del människor som sa och tyckte liknande saker om mig och det är med ett leende på läpparna som jag möter upp dem än i dag i sina slitna jeans och sina 12k ut i månaden!

Go for it Olof!

Good for youuu. Hoppas dina pengar och ditt tjusiga jobb kompenserar för dina förlorade ungdomsdagar.
Citera
2011-02-01, 11:57
Bannlyst
Citat:

Go for it Olof!

Var ser du avundsjukan eller jantelagsmentaliteten här ditt kål? Jag beundrar folk som Kamprad, Gates och kanske Buffet. Ska du kalla mitt beundrande för avundsjuka här också?

Inse faktum, vad har denna lilla bögfjolla presterat egentligen som skall föranleda avundsjuka?
Senast redigerad av tiinarosenberg 2011-02-01 kl. 12:35.
Citera
2011-02-01, 12:06
Medlem
Tjackmosters avatar
Ska han bli miljardär på serietidningar?

Vänta ni behöver inte säga det, jag vet, jag är bara avundsjuk.

Edit: Läste just ditt fina inlägg en sida bakåt i tråden tiinarosenberg och jag uppskattar att du för in judespåret i diskussionen. Denna arrogans och fräckhet och det manipulativa och uppmärksamhetssökande beteendet i saker som rör pengar och investeringar är typiska för judar. Inte helt omöjligt att detta är en fräck judisk bluff för att lura investerare á la Posener eller Madoff.
Senast redigerad av Tjackmoster 2011-02-01 kl. 12:12.
Citera
2011-02-01, 12:07
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Killen är 5 år yngre än du. Hade det varit en tjej så hade man knappt kunnat spänna på henne.
Sedan tror jag att han kommer se en poäng med att ha 18årsgräns på att driva företag inom ett par år.

Vem sa att jag inte startat dessa företag/bolag när jag var 17? eller 16 för den delen?

I så fall var jag ju 1 år yngre än honom, inte sant?
Citera
2011-02-01, 13:26
Bannlyst
Citat:
text

Läs detta inlägg:
https://www.flashback.org/sp28584490

Var är trådarna om Mark Zuckerberg!? Så jävla tragiskt med sådana som skriker avundsjuka stup i kvarten...
Citera
2011-02-01, 13:26
Medlem
SugarTrumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Good for youuu. Hoppas dina pengar och ditt tjusiga jobb kompenserar för dina förlorade ungdomsdagar.

Det ena utesluter inte det andra per automatik. Jag kan säga som så att jag njöt av studentlivet till fullo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in