2011-01-29, 12:12
Medlem
Hur tentar man av kurser när man går i gymnasiet? Särskilt när han går sam och inte natur.
På mitt gymnasium behövde man vara aktiv på lektionerna för att ens få ett VG oavsett om jag fick MVG på proven. Hur får han ens G utan att vara på lektionerna på tex engelska och tredje språk?
Citera
2011-01-29, 12:24
Medlem
speccons avatar
En totalt livsfarlig människa som med det målet kommer att gå över lik för pengar
Citera
2011-01-29, 12:26
Medlem
heahealols avatar
En jävligt enkel fråga...
Kan någon berätta för mig vad exakt jag ska vara avundsjuk vad gällande Olof ?
Citera
2011-01-29, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heahealol
Inte ett skit om du inte vill vara en 17 årig kille utan liv som kommer gå i kk när han är 19
Citera
2011-01-29, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lkp89
Hur tentar man av kurser när man går i gymnasiet? Särskilt när han går sam och inte natur.
På mitt gymnasium behövde man vara aktiv på lektionerna för att ens få ett VG oavsett om jag fick MVG på proven. Hur får han ens G utan att vara på lektionerna på tex engelska och tredje språk?

Tycker också det verkar ganska konstigt. Hur löste Olof det?
Citera
2011-01-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apocrypha
Du kopplar inte? Han har inte gått två utbildningar. Om två år kan han sitta inspärrad på psyket och få en klapp på axeln när han lagt en fin pärlplatta.
Jag skulle hellre satsa mina pengar på honom än någon annan radom 17åring. Men killen säljer lite serietidningar på internet och knatar runt i kostym när han är 17 Han har visat lite initiativförmåga och att han har ambitioner, inte mer än så.

Tydligen kopplade jag inte. Får väl skylla på måttligt alkoholintag...Men om det är någon som kan klara av att gå två dessa två utbildningar samtidigt så är det Olof. Därför ser jag det som att han nästan har "rott hem" det hela redan nu.

Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Jo tack, jag läste. Jag tänkte låta bli ett bemötande på det, speciellt då ovan citation var ett svar på följande:

"Förstår du skillnaden mellan att säga att man ska göra något och att ha gjort det?"

Grabben har varken miljarder eller någon utbildning inom handels- och juridik. Han har alltså inte "fortfarande" sin utbildning att luta sig mot. Idag har han ingenting och det är ju just det folk hånar honom för: att han pratar mer än han borde. Förstår du? Han har ingenting förutom en oproportionerlig käft om fyra företag som inte finns.

Anledningen till att hans företag finns under ett enda AB är för att han är underårig och inte får äga dem (typ). Men det är han som sköter den dagliga driften osv. och hans farsa godkänner eventuella stora beslut som han fattar. Ingen har sagt att han har miljarder eller någon utbildning, men se mitt svar på ovanstående fråga ang. utbildningen. Han kanske inte tjänar en miljard, men det är hans mål.

Citat:
Ursprungligen postat av heahealol

Du behöver inte vara avundsjuk. Ingen har sagt det. Däremot kan du beundra hans ambition, frispråkighet eller läshuvud. Eller bara fortsätta hata honom på Internet.

Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Tycker också det verkar ganska konstigt. Hur löste Olof det?

Har för mig att han sade att man tentar av genom att göra ett nationellt prov i t.ex. Engelska C eller Tyska steg 4. Resultatet man får på provet är resultatet man får i slutbetyg. (Ovanstående är fritt ur minnet, reserverar mig för ev. misstag). Han går ju också på lektionerna fram tills själva avtentningen.
Citera
2011-01-29, 13:16
Citat:
Ursprungligen postat av Boozy
Anledningen till att hans företag finns under ett enda AB är för att han är underårig och inte får äga dem (typ).

Men hans far står inte på fyra företag åt Olof, således finns inte dessa fyra företag. Det finns fyra hemsidor men en hemsida är ju inget företag. Som du kanske förstår är det skillnad på att säga att 17-åringen driver fyra hemsidor och att han driver fyra företag. Det ena är en lögn, det andra är det inte.

Citat:
Han kanske inte tjänar en miljard, men det är hans mål.

Och för detta ska han ha cred. Vems mål är det inte att tjäna miljarder?
Citera
2011-01-29, 13:25
Bannlyst
Citat:
Har för mig att han sade att man tentar av genom att göra ett nationellt prov i t.ex. Engelska C eller Tyska steg 4. Resultatet man får på provet är resultatet man får i slutbetyg. (Ovanstående är fritt ur minnet, reserverar mig för ev. misstag). Han går ju också på lektionerna fram tills själva avtentningen.

Det är ju ganska imponerande om han dessutom lyckas få alla MVG, det måste man ge han. Men det är ju inte direkt unikt i dagens Sverige med alla MVG.
Citera
2011-01-29, 13:28
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Och för detta ska han ha cred. Vems mål är det inte att tjäna miljarder?

Jag har inget mål att tjäna någon miljard över huvud taget. Visst hade det varit trevligt att skrapa hem skiten på en skraplott och kunna bränna allt på sprit och luder i Vegas, men inte fan vill jag leva mitt liv som Olof för att generera en massa deg. Lyckas han så jobbar han förmodligen dygnet runt hur som helst.

Sorry för OT, kände mig tvungen att svara på hans fråga dock.
Citera
2011-01-29, 13:29
Medlem
Phosphoruss avatar
Bra att det finns ambitiösa folk kvar i denna värld.
Citera
2011-01-29, 13:30
Medlem
heahealols avatar
Citat:

Du behöver inte vara avundsjuk. Ingen har sagt det. Däremot kan du beundra hans ambition, frispråkighet eller läshuvud. Eller bara fortsätta hata honom på Internet.

Frispråkighet & läshuvud ?
Själv har jag läst 3600 poäng på 3år, normalt läser man 2500. Jag skryter inte med det, för jag vet att det finns många som gjort samma sak. Nog för att jag inte har öppnat några företag, (vilket vem som helst kan göra när dom vill), men jag är väldigt aktiv på börsen.
Men jag lever ett väldigt vanligt liv för en 20 åring, jobba, flickvän, sport & festa.

Men just att han skryter, verkligen skryter..... Han tror verkligen att han är så jävla mycket bättre än alla andra, det stör mig så innerligt. Va fan, det enda han åstadkommit med är att ta en hem jävla Simpsonsbok?
Nä, en jävla skojare som kommer dö oskuld & utan riktiga vänner är vad det är.

Verkligen, med den attityden & den ödmjukheten har bjuder på, hur många tror du skulle komma på hans begravning om man räknar bort släkten?
Citera
2011-01-29, 13:46
Medlem
Efter att ha kollat på The Voice-intervjun kan konstatera att den är personen har ett mål; men hur ska han gå tillväga? Genom att sälja serietidningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in