2020-10-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
Hur mkt tror du Olof är god för om du gissar?
Ingen aning, jag vet bara att jag känner folk med vanliga knegarjobb som har finare bilar än honom. Är bilarna köpta med lån behöver man inte mer än typ 150-300 tusen styck för att gå ut och köpa likadana. Det enda som är säkert är ju att han försöker framstå som mer rik än han är...

https://youtu.be/dYMuFS3H8O0?t=689 här är när han berättar om sin Ferrari som är värd några millar som egentligen antaligen inte ens är värd en miljon.
Citera
2020-10-06, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Gamla fyrsiffriga referens nummer definierar inte materialet på slutet.
En plexi daydate i vitguld eller gulguld heter båda 1803.
Men du har korrekt att ifall det är en femsiffrig referens så är gulguld 18038 och vitguld 18039.

Tyckte mig se en bild på Olof med en gulguld DD som, om än extremt suddig och otydlig, såg jag mig inte se något plexiglas på den varpå 1803 går bort.
Sedan det faktum att klockan var gul och inte vit i materialet tyder ännu mer på att det inte var en vitguld 1803.
Det är jag medveten om. Skrev säkert otydligt. Menade bara att det inte kunde vara en 18038. 1803 i vitguld eller 18X39. Men iallafall har jag inte sett någon.

Verkar som någon sett Day-Date och någon patek. Jag har bara sett subben som stinker.
Citera
2020-10-06, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalzo
Har för mig att hans rolls royce är från 2010, går väl runt miljonen idag tror jag
Den är några år nyare än så.

Bägge bilarna är relativt lågvärda i sammanhanget. Inget flashigt alls ifall man vill skryta. Även om det såklart mot mycket annat, är bra bilar.

Hade han vart så rik han påstår hade han kört en flångny bil, oavsett märke. Inte mittimellangammal bil. Värsta sorten.
Citera
2020-10-06, 06:07
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mergimsuger
Det är jag medveten om. Skrev säkert otydligt. Menade bara att det inte kunde vara en 18038. 1803 i vitguld eller 18X39. Men iallafall har jag inte sett någon.

Verkar som någon sett Day-Date och någon patek. Jag har bara sett subben som stinker.

Då är vi överens

Snubben i fråga är nog luspank och äger inte ett skit är min gissning.
Citera
2020-10-06, 23:53
Medlem
Här är bilder på klockorna.

https://imgur.com/gallery/8aoBxCX

Knappast äkta vara.. xD
Citera
2020-10-07, 02:33
Medlem
Citat:
Ser dock inte ut som en 1803 han har.
Snabbt på dåliga bilder ser det ut som en 18038 eller nyare.
Har man väl gått över den gränsen, och börjat blåsa folk på klockor. Då är chansen ganska stor att man fortsätter när man märker hur lätt det är. Så han har nog gjort fler blåsningar.

Om man ska tänka som en kriminell så känns det ju "smartare" att försöka omsätta den stulna klockan i andra klockor. Då sitter man på en "ren" klocka istället för en "het". Antingen göra någon swap på ett forum, eller gå till någon shady begagnathandlare eller pantbank i Dubai och byta till något annat. Så att han inte flexar den klocka han har stulit är väl inget att hänga upp sig på.

Citat:
Ursprungligen postat av JormaNennings

Knappast äkta vara.. xD
Pateken är fake AF. Det är lättast att se på avståndet mellan datumfönstret och kanten. På äkta så är högerkanten på datumfönstret i linje med minutprickarna. Här är det ganska stort avstånd emellan, eftersom urverket som kineserna använt har mindre diameter på datumdisken. Oklart varför han flexar uppenbara low-end fakes.
Citera
2020-10-07, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Har man väl gått över den gränsen, och börjat blåsa folk på klockor. Då är chansen ganska stor att man fortsätter när man märker hur lätt det är. Så han har nog gjort fler blåsningar.

Om man ska tänka som en kriminell så känns det ju "smartare" att försöka omsätta den stulna klockan i andra klockor. Då sitter man på en "ren" klocka istället för en "het". Antingen göra någon swap på ett forum, eller gå till någon shady begagnathandlare eller pantbank i Dubai och byta till något annat. Så att han inte flexar den klocka han har stulit är väl inget att hänga upp sig på.

Pateken är fake AF. Det är lättast att se på avståndet mellan datumfönstret och kanten. På äkta så är högerkanten på datumfönstret i linje med minutprickarna. Här är det ganska stort avstånd emellan, eftersom urverket som kineserna använt har mindre diameter på datumdisken. Oklart varför han flexar uppenbara low-end fakes.

Haha sjukt du har rätt. Bildgooglade på patrk philipe och man ser det tydligt, placeringen på datumfönstret. Vilket fake fucko den här olof är. Hahaha
Citera
2020-10-07, 06:08
Medlem
Facades avatar
Citat:

Knappast äkta vara.. xD

Jösses vilken tönt alltså...
Citera
2020-10-07, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Oklart varför han flexar uppenbara low-end fakes.

Av samma anledning som han ljuger om allt annat?
Citera
2020-10-07, 07:53
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Jösses vilken tönt alltså...

Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Av samma anledning som han ljuger om allt annat?

Är det bara jag som tycker det är lite skrämmande också?

Hur kan man bli så otroligt ytlig och själlös? Och hur kan man ha en sån otrolig brist på medkänsla/empati för samma omgivningen som man så desperat vill bli bekräftad av, via "häftiga" prylar och "företag"?

Vilken blind dåre alltså.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-10-07 kl. 07:57.
Citera
2020-10-07, 09:32
Medlem
Citat:

Knappast äkta vara.. xD
Oj vilken dålig kopia av 5711.
Patetiskt att han ens visar upp skiten.

Han som är så känd borde väl få köpa 5711 av AD utan problem......
Citera
2020-10-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Är det bara jag som tycker det är lite skrämmande också?

Hur kan man bli så otroligt ytlig och själlös? Och hur kan man ha en sån otrolig brist på medkänsla/empati för samma omgivningen som man så desperat vill bli bekräftad av, via "häftiga" prylar och "företag"?

Vilken blind dåre alltså.

Han är väl rimligtvis mytoman eller lider av något annat som gör att han har en bristande verklighetsuppfattning.
Så länge jag inte drabbas vet jag inte om jag tycker det är skrämmande.

Känns dock som att han kommer att sluta sina dagar som en strandad val i ett dike i Colombia.

Hade en kollega som hade vissa problem med sanningen. Dock inte alls på samma nivå som Olof, men det var ganska underhållande så länge som man visste att man inte kunde ta det hon sa på fullt allvar.
Mamma hade en snubbe på anställningsintervju som inte fick arbetet, men hon hade en rätt rolig timme där han bl. a. berättade om sin kampsportsexpertis och hur han försvarade sig mot ett gäng ninjas trots bruten arm (har åtminstone för mig att det var en arm)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in