2011-01-31, 10:12
Medlem
Apocryphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruc3
Ok 4 bolag. Förstår inte vad det är för speciellt med honom. Jag sitter i 5 bolag, är 22 år..och med mer vinst/omsättning än vad han har...men behöver jag synas i media pga. detta? Tveksamt.

Grabben kan prata, men kan han leverera?

Han ska alltså teckna/överstätta serier, och komma upp i 1 miljard dollar?
Killen är 5 år yngre än du. Hade det varit en tjej så hade man knappt kunnat spänna på henne.
Sedan tror jag att han kommer se en poäng med att ha 18årsgräns på att driva företag inom ett par år.
Citera
2011-01-31, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Ja hur ska han annars bli rik?

Edit: Han som grundade spelet Angry Birds var väl bara 14-år, en ide som han hade som hobby utan att ha fyra företag runtom sig.

Nej
utvecklat av finska Rovio.
Deras förra studiomanager / head of development är en heting.

Det är otroligt att Sverige inte har fler företag och miljonärer.
Flera i tråden har minsann själva startat bolag och gjort miljoner i vinster redan som 18-20åringar.
Många säger det är skitlätt att starta bolag och enkelt att plugga 3 år på två.
Trots detta så (har jag för mig) är Sverige det land det startas minst nya företag i i Europa.
Företagen skriker efter kompetenta medarbetare. Ser ut som om flashbackare vet bättre och kan mer än alla andra. Jag är stolt över att numera vara en del av denna eminenta skara.

Jag skiter i Olof och jag har svårt att tro man kan bli miljardär på serietidningar, dock kan jag inte förstå nyhetsvärdet i detta. Varför skriver tidningarna om att en 17åring har som mål att bli miljardär?
Det är ett mål en dröm inte något han har uppnåt eller ens är nära att uppnå.
Jag läser gärna om Olof när han har lyckats. Innan det är jag faktiskt totalt ointresserad.
Citera
2011-01-31, 11:46
Bannlyst
Sedan handlar inte diskussionen längre ett dugg om huruvida Olof tror på sig själv eller inte. Från början hade jag bara tänkt och skriva "lycka till och hoppas det går bra för honom". Självklart önskar jag fortfarande det (som sagts, det startas för lite företag i Sverige och finns för få miljonärer, så självklart vore det bra för alla om det går bra för Olof). Men efter att ha läst allt nytt som kommit upp (historier om hur han är, att han skrev sin egen wikipediasida, etc.) så anar jag ugglor i mossen.

Diskussionen handlar mest om huruvida Olof är bluff eller ej. Sedan kommer alla som lyckats få ett företag att gå runt och tar det personligt. Tror att folk attackerar dem, tror att folk är avundsjuka på alla som har företag. Om folk vore så avundsjuka på Olof hade det funnits femtioelva trådar om Mark Zuckerberg, som faktiskt har levererat. Han är ju dessutom jude och således en naturligt hatobjekt för många FB-skribenter.

Sök på Mark Zuckerberg i "Företagsskvaller" (om ni ens är kapabla till det).

Citat:
Tyvärr - inga träffar.

Ojdå! Ojdå! Med er logik om att den elaka jantelagen och avundsjuka är bakom allt negativt som skrivs om Olof borde det finnas en massa trådar om honom. Speciellt eftersom han dessutom bara är 26 år gammal och har redan levererat med råge.

Att tro på sig själv är självklart en mycket bra egenskap, men vad fan? Ska vi börja dela ut guldmedaljer i höjdhopp till folk som tror de kan hoppa högt?
Citera
2011-01-31, 12:02
Bannlyst
Olof är en liten fjant, en ärkepsykopat som har Gordon Gekko som runkobjekt hemma i pojkrummet. Dock är inte Olof produktiv för fem öre, mer än att ha lyckats med bedriften att skapa PR kring sin egen bubbla och självutnämna sig som entreprenör. Det enda som är möjligen av "entreprenörskaraktär" är hans säljande förmåga. Dock faller detta pladask i och med att denna "entreprenör" inte tjänat ett smack på sin lilla fadäs. Att han passar som framtida ekonom med sitt sliskiga och uppseendeväckande beteende, betvivar jag inte, för mer än så behöver man inte kunna som ekonom, tro mig.

Entreprenör är ett av många nya trendiga modeord som används hur som helst och som ingen verkar greppa vad det egentligen står för. En entreprenör är inte synonymnt med egen företagare som vissa verkar tro, utan entreprenör är en upptäckare av något nytt som inte funnits tidigare och som kan kommersialisera detta på ett lyckat sätt under långsiktiga termer och de facto skapa pengar och välfärd.

Olof är en tönt som vill sälja serietidningar och skapar massa luftslott som han benämner "företag" som inte ens omsätter något och försöker sälja detta koncept utåt för att troligen locka investerare. Alltså, varken idén är unik, verksamheten genererar inga pengar, samt, det existear inga företag. Olof är en lögnaktig psykopat utan skrupler i kroppen, nästa Joakim Posener. Är Olof möjligtvis jude?

Men var lugn Olof, psykopater efterfrågas i den moderna ekonomi. Dina judiska förebilder Gekko och Posener vittnar om detta. Du kanske rentav blir kontaktad av en annan ökänd svensk självutnämnd psykopat inom näringslivet; Mats Gabrielsson
Citera
2011-01-31, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
haha! Kopierar in det här då det säkert kommer tas bort.

Kommer han börja på handels i höst?

Ni gillade den?, Jag kände att jag var tvungen efter ha hört skit ungen ralijera på the voice
Citera
2011-01-31, 15:21
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiinarosenberg
Olof är en liten fjant, en ärkepsykopat som har Gordon Gekko som runkobjekt hemma i pojkrummet. Dock är inte Olof produktiv för fem öre, mer än att ha lyckats med bedriften att skapa PR kring sin egen bubbla och självutnämna sig som entreprenör. Det enda som är möjligen av "entreprenörskaraktär" är hans säljande förmåga. Dock faller detta pladask i och med att denna "entreprenör" inte tjänat ett smack på sin lilla fadäs. Att han passar som framtida ekonom med sitt sliskiga och uppseendeväckande beteende, betvivar jag inte, för mer än så behöver man inte kunna som ekonom, tro mig.

Entreprenör är ett av många nya trendiga modeord som används hur som helst och som ingen verkar greppa vad det egentligen står för. En entreprenör är inte synonymnt med egen företagare som vissa verkar tro, utan entreprenör är en upptäckare av något nytt som inte funnits tidigare och som kan kommersialisera detta på ett lyckat sätt under långsiktiga termer och de facto skapa pengar och välfärd.

Olof är en tönt som vill sälja serietidningar och skapar massa luftslott som han benämner "företag" som inte ens omsätter något och försöker sälja detta koncept utåt för att troligen locka investerare. Alltså, varken idén är unik, verksamheten genererar inga pengar, samt, det existear inga företag. Olof är en lögnaktig psykopat utan skrupler i kroppen, nästa Joakim Posener. Är Olof möjligtvis jude?

Men var lugn Olof, psykopater efterfrågas i den moderna ekonomi. Dina judiska förebilder Gekko och Posener vittnar om detta. Du kanske rentav blir kontaktad av en annan ökänd svensk självutnämnd psykopat inom näringslivet; Mats Gabrielsson

Är du inte lite hård nu? Han är bara 17 år och är väl inte helt färdigutvecklad. Visst om han vore 40 och satsade seriöst på dessa "företag", men nu känns hans verksamhet mest som ett skämt. Så tagga ner lite. Men nog är det lite kul att han lyckas skita ur sig nya "företag" titt som tätt utan att generera några pengar, och ändå har mage att kalla sig entrepenör.
Citera
2011-01-31, 17:05
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severoth
Att tro på sig själv är självklart en mycket bra egenskap, men vad fan? Ska vi börja dela ut guldmedaljer i höjdhopp till folk som tror de kan hoppa högt?

Hahahaha klart bästa kommentaren i tråden! Helt klockren!
Citera
2011-01-31, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Är du inte lite hård nu? Han är bara 17 år och är väl inte helt färdigutvecklad. Visst om han vore 40 och satsade seriöst på dessa "företag", men nu känns hans verksamhet mest som ett skämt. Så tagga ner lite. Men nog är det lite kul att han lyckas skita ur sig nya "företag" titt som tätt utan att generera några pengar, och ändå har mage att kalla sig entrepenör.

Nej inte alls! Jag ger honom feedback så han inser att han själv är en farlig och direkt olämplig person när det kommer till ambitioner som gäller pengar och makt. Är det fler Bernie Maddofs vi behöver i samhället eller? Olof kan säkert gå långt, men han visar på rena sociopattendenser. Dessutom är han patetisk. 17 år och går omkring i kostym som om han var viktig överallt. Sover väl i kostym och slips.

Hade han fjort något av relevans så hade jag hållt flabben.
Citera
2011-01-31, 19:51
Medlem
Affidéer AB, eller vad företaget hette, (finns länk till allaboöag.se längre bak i tråden men är från mobilen så det är lite bökigt att hitta) omsatte väl ändå 1,3 miljoner 2010, ingen jättesumma men det känns helt klart godkänt av en 17åring.
Citera
2011-01-31, 20:05
Medlem
traskes avatar
http://www.allabolag.se/620413IJLE

Här är ytterligare ett företag som ligger under affider ab. Har inte hört något om att Olof skulle sälja brandsläckare? Det måste väl innebära att detta är ett företag som helt och hållet är hans pappas? I sådana fall förklarar detta en del av Affiders volymökning senaste året.
Citera
2011-01-31, 20:22
Medlem
traskes avatar
http://www.raxup.se/affideer-ab/

Älskar den bolagsbeskrivningen!
Citera
2011-01-31, 20:38
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popquee
Affidéer AB, eller vad företaget hette, (finns länk till allaboöag.se längre bak i tråden men är från mobilen så det är lite bökigt att hitta) omsatte väl ändå 1,3 miljoner 2010, ingen jättesumma men det känns helt klart godkänt av en 17åring.
Eftersom det är hans pappas företag som innehåller mycket mer än bara Olofs pajassajter så är det inte särskilt imponerande, snarare löjeväckande dåligt.

Någon som vet om hans pappa har något på sidan av eller är detta företaget det enda han har?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in