2011-01-30, 02:46
Citat:
Ursprungligen postat av floshbock
HAHA folk surrar om att snubben köper färdiga lösningar och tar hjälp ut av andra och därför är en loser..
Det är det som skiljer en bruks kneegare mot en entrepenör.
Snubben kommer ju med fakta/klyshor han framför, dvs inget speciellt utan det kan man googla fram på 10 min.
Sen är han förhoppningsvis smartare än han verkar, och drar er pisfittor i era små snoppar och har valt ett sätt som ni tror är korkat frå hans sida att göra det på.
Och visst jag håller med om att man ska utgå ifrån sig själv och göra vad man gillar men det är ju i allra högsta grad en mognadsfas..
Seriebutiker i Sve gör inga miljardärer i väre sig kronor eller dollar..
MVH/
Det är det som skiljer en bruks kneegare mot en entrepenör.
Snubben kommer ju med fakta/klyshor han framför, dvs inget speciellt utan det kan man googla fram på 10 min.
Sen är han förhoppningsvis smartare än han verkar, och drar er pisfittor i era små snoppar och har valt ett sätt som ni tror är korkat frå hans sida att göra det på.
Och visst jag håller med om att man ska utgå ifrån sig själv och göra vad man gillar men det är ju i allra högsta grad en mognadsfas..
Seriebutiker i Sve gör inga miljardärer i väre sig kronor eller dollar..
MVH/
Trams. Det är vad som skiljer en parasit från en företagare. Det går inte att starta ett företag utan att antingen ha massor med kapital eller göra det mesta (ofta till och med allt) arbetet själv. Sådana här personer har jag stor erfarenhet av. De ljuger och manipulerar och ska ha alla andra att göra allt. Helst gratis också, "kan du inte göra mig en tjänst?" eller "du har ju fått anställning och måste därför vissa lojalitet genom att jobba över", självklart byts folket ut när "lojaliteten" är slut, för det går ju inte två håll, o nej. De har ofta inget koncept om hur en fungerande organisation ska se ut och har oftast lösningen "vi anställer fler" så fort något nytt kommer upp. Efter ett tag brakar allt samman när folk inser att de blivit lurade och att det inte finns några pengar någonstans.
Det tragiska är att folk försvarar en helt okänd person som inte åstadkommit någonting och sedan försöker få det att låta som han är någon framgångsrik person som åstadkommit mer än någon annan. Att "anställa" 26 pers är enkelt, speciellt om man inte har någon plan på hur man ska betala en anständig lön. Det är betydligt mer imponerande med folk som får ett företag att gå runt och med vinst på bara två anställda.
Den sits du beskriver, där man kan anställa nytt folk så fort nya problem tillkommer, uppnår man bara när företaget nått en viss storlek. I princip alla nystartade företag av den typen (internetshoppar och dyl) måste ägaren agera som någon slags alltiallo och man måste köpa in tjänster utifrån (man kan t.ex. inte "anställa" två gymnasiepolare som webdesigner, utan man köper in tjänsten).
Självklart är mitt inlägg med reservation för att han är "the real deal", men, som sagt, har stött på många sådana personer "vill vara chef/vill äga företag".