2020-10-03, 19:48
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Finns det någon bild på hans fru?
Jag hoppas ärligt talat att folk inte börjar lägga ut namn och bilder på hans familj i tråden, eftersom vi måste anta att de är helt oskyldiga i den här soppan. Med det sagt har jag undrat samma sak, eftersom han vad jag kan hitta aldrig nämnt sin fru eller sitt barn i något annat sammanhang än de senaste Youtube-intervjuerna.

Sen fattar inte jag om han faktiskt gick ut gymnasiet eller inte? Breakit kan ju "styrka" att han gick ut på två år, men han själv säger ju att han bangade på gymnasiet och drog till USA, eller missuppfattade jag? Han har även sagt någonting om att han har diplom från Cambridge, är det Cambridge-examen han pratar om eller? Alltså den examen som är ett helt vanligt språktest och kostar någon tusenlapp att få ta?
Citera
2020-10-03, 19:51
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Jag hoppas ärligt talat att folk inte börjar lägga ut namn och bilder på hans familj i tråden, eftersom vi måste anta att de är helt oskyldiga i den här soppan. Med det sagt har jag undrat samma sak, eftersom han vad jag kan hitta aldrig nämnt sin fru eller sitt barn i något annat sammanhang än de senaste Youtube-intervjuerna.

Sen fattar inte jag om han faktiskt gick ut gymnasiet eller inte? Breakit kan ju "styrka" att han gick ut på två år, men han själv säger ju att han bangade på gymnasiet och drog till USA, eller missuppfattade jag? Han har även sagt någonting om att han har diplom från Cambridge, är det Cambridge-examen han pratar om eller? Alltså den examen som är ett helt vanligt språktest och kostar någon tusenlapp att få ta?

Språktestet
Citera
2020-10-03, 20:35
Medlem
TillTalandeTalmuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobiasjohn
Jag har fått svar från SVT att det stämmer att en dokumentär görs.

”Tack för ditt mejl. Kul att du frågar.

Det stämmer att vi gör en dokumentär med Olof K Gustavsson. Dock har vi ännu inget planerat datum för sändning ännu. Men håll utkik!

Vänliga hälsningar,

Philip
Kommunikatör”
Tror den dokumentären kommer att överträffa "Plötsligt i Vinslöv"...
Citera
2020-10-03, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Hade han tjänat "miljoner" så borde han inte bara ha 800 dollar (kvar) efter gymnasiet och behövt hyra ett kontor för 299 dollar i månaden i ett halvår och BOTT i det, medan hand försökt telefonförsälja sig till lite pengar.

Han är för svagbegåvad för att ens kunna ljuga ihop en konsekvent story.

När Olof Gustafsson istället flyttade till USA var tanken först att han skulle bo med sin mamma. Men de kom inte överens och han valde istället att pröva lyckan själv. I början arbetade han bland annat med telemarketing, berättar han.

“Jag tog mina 800 dollar drygt. Hyrde ett kontor för 299 dollar per månad och bodde på det kontoret, sov på golvet, i sex till sju månader ungefär.”
Mycket bra genomskådat. Det börjar bli en bra lista över grejer som inte stämmer. Får köras en sammanställning om ett tag.
Citera
2020-10-04, 13:10
Medlem
Herregud vilken sorglig mytoman och scammer. Undrar verkligen vad han har för fler diagnoser utöver mytomani. Tror nästan han intalar sig själv att allt är sant.

Fascinerande att följa, men hoppas verkligen att ingen mer förlorar pengar pga hans bedrägerier.

"Det folk inte förstår..." är att ett visitkort bevisar allt.
Senast redigerad av metalnosferatu 2020-10-04 kl. 13:12.
Citera
2020-10-04, 13:13
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22415
Olof Kyros Gustafsson
Ekuddsvägen 50 H
178 34 Ekerö
19930514-7531

Är inblandad i ett pågående brottmål i Solna tingsrätt (B 4236-11).

Fick 1,0 på HP.

Har max 18,6 i snitt från gymnasiet:

I kurserna Historia B, matematik C, matematik D, Religion B, samhällskunskap C, Svenska A och Svenska B är betyget inte MVG. Det finns inga kompletteringar registrerade.

Blev själv lite förvånad här. Han har fått max VG i svenska a, vilket är en kurs man läser under första året. Hösten 2010 när han gjorde sina uttalanden om hur han skulle gå på HHS blir jag lite konfunderad över, han måste vid denna tidpunkt ha insett att hans betyg inte kommer att räcka till och ej heller hans HP-resultat. Kanske var han övertygad om att vinna entreprenörstävlingen om en plats på HHS?

Han har ej något körkort eller något körkortstillstånd, har får alltså ej övningsköra.

Läste i en artikel om hur han skröt om hur han jobbat sedan fyra års ålder. Kanske sant, kanske en lögn, i vilket fall har det i så fall varit ett svartjobb då han knappt haft någon taxerad inkomst.

Tax 11 är inte klart ännu
Tax 10: Tjänst 0 kr, kapital 0 kr
Tax 09: Tjänst 8740 kr, underskott av kapital 7148 kr
Tax 08: Tjänst 0 kr, överskott av kapital 57 kr
Tax 94-07: Tjänst 0 kr, kapital 0 kr

Kan avsluta med att nämna att jag själv är lite avundsjuk på honom, han har fått MVG i två kurser där jag själv enbart fått VG, idrott och hälsa och estetisk verksamhet. Annars finns det ingenting man bör avundas över.
--------------------------------------------------------------
Hej.
930514-7531 har ett slutbetyg registrerat och har sökt 2 utbildningar till hösten, Juristprogrammet på Stockholms universitet samt Kandidatprogram, business and economics på handelshögskolan i Stockholm.
I slutbetyget är 1 kurs utökad, Företagsekonomi A. I kurserna Historia B, matematik C, matematik D, Religion B, samhällskunskap C, Svenska A och Svenska B är betyget inte MVG. Det finns inga kompletteringar registrerade.

Med vänlig hälsning

Samuel Erman
Handläggare
Verket för högskoleservice (VHS)

OBS! Det går inte att svara på detta e-postmeddelande. Var vänlig använd kontaktformuläret på www.studera.nu/epost om du har ytterligare frågor till Antagningen. Glöm inte att bifoga tidigare korrespondens

Skickat: Fredag den 1 juli 2011 00:15
Till: customer.vhswebform@syslink.se
Ämne: Dina sidor och meriter (customer.vhswebform@syslink.se)

Ärendenummer
201107010015157452

E-post
xxxxxxxxxxxxxxxxx

Personnummer (ååmmdd-nnnn)
930514-7531

Beskriv ditt ärende
Undrar om 19930514-7531 gymnasiebetyg blivit registrerade? Om de har, i vilka ämnen fick personen i fråga inte MVG i? (ange även hur kurserna är placerade, (komplettering, utökade mm).

Har personen sökt in till något HT2011? I fall, vad?

Om i fall ni inte kan svara på alla frågorna, var vänder jag mig för svar?

Hej!

930514-7531 Olof Kyros Gustafsson

Tax 11 är inte klart ännu
Tax 10: Tjänst 0 kr, kapital 0 kr
Tax 09: Tjänst 8740 kr, underskott av kapital 7148 kr
Tax 08: Tjänst 0 kr, överskott av kapital 57 kr
Tax 94-07: Tjänst 0 kr, kapital 0 kr

Med vänliga hälsningar
Lina Persson
Skatteverket

Webbplats: www.skatteverket.se
Servicetelefon: 020-567 000
Skatteupplysningen: 0771-567 567

Skatteverkets kontor: http://www.skatteverket.se/adresser/

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------

Fråga:
E-postadress:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Ämne:
Övrigt

Fråga:
Skulle vilja veta vad 19930514-7531 har haft för inkomst av tjänst och kapital? Så långt tillbaka som möjligt.

Datortyp:
Välj datortyp

Webbläsare:
Välj webbläsare

E-legitimation:
Välj typ av e-legitimation

Hej!

Det finns ett högskoleprovsresultat registrerat på detta personnummer.

Personen fick 1,0 på högskoleprovet vårterminen 2010.

Med vänlig hälsning
Matilda Lindén
Antagningen

Skickat: Onsdag den 29 juni 2011 23:17
Ämne: Vvriga fregor (customer.vhswebform@syslink.se)

Ärendenummer
201106292316597938

E-post
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

930514-7531

Beskriv ditt ärende
Undrar om 19930514-7531 har gjort HP? Om han har, vilket resultat fick han?

Hej!

Medborgaren i fråga har inget körkortstillstånd eller körkort registrerat i Vägtrafikregistret.

Med vänlig hälsning
Elisabeth Lindmark
Handläggare

Transportstyrelsen

Trafikregistret
701 97 Örebro
www.transportstyrelsen.se
Telefon:0771-503 503
Fax: 0771-13 40 00

Skickat: Wed, 29 Jun 2011 23:32:32 +0200
Ämne: Förarbevis
Ärendenummer: Ä20110629-00489

Svar på formuläret - Körkort och förarbevis

Kategori: Förarbevis
Fråga: Undrar om 19930514-7531 har något körkort? Om svaret är nej, någon körprov inbokat? Genomförda riskutbildningar? Körkortstillstånd?

Kontaktas via: E-post

Namn: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Postadress: 17834 Ekerö
Email: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Personnummer: 930514-7531

---------------------------------------

Vet inte vart Breakit hittade toppbetygen? 18,6 är högst mediokert.
Citera
2020-10-04, 13:14
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22415
Inget HHS för Gustafsson!

Hade hyfsat rätt angående hans snitt, (trodde 18,6, men han har 18,5).

HHS-34002 HHS Ekonomie kandidatprogram, Business and Economics:
BI 18,50----Reserv 357
HP 1,00----Reserv 350

SU-29139 Juristprogrammet:
BI 21,00---Reserv 234
HP 1,00---Reserv 795

------------------------------------------------------

Hej,

Du hittar information om vilka reservplattser ni har nedanför:

HHS-34002 HHS Ekonomie kandidatprogram, Business and Economics:

BI 18,50----Reserv 357
HP 1,00----Reserv 350

SU-29139 Juristprogrammet:

BI 21,00---Reserv 234
HP 1,00---Reserv 795

Med vänlig hälsning
Jennifer Johansson
Antagningen

Skickat: Torsdag den 28 juli 2011 13:53
Ämne: Antagning (customer.vhswebform@syslink.se)

Ärendenummer
201107281353448890

E-post
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

930514-7531

Beskriv ditt ärende
930514-7531 har sökt två utbildningar till hösten som han är reservplacerad på i nuläget. Vilka är hans reservnummer? (hur långt bak i kön)?
------------------------------------------------
Hej

Han är reservplacerad på båda kurserna. Han måste logga in på sina sidor och acceptera platserna senast 1/8 för att komma med i urval 2.

Med vänlig hälsning
Jon Andersson
Antagningen

Skickat: Onsdag den 27 juli 2011 21:56
Ämne: Antagning (customer.vhswebform@syslink.se)

Ärendenummer
201107272156416984

E-post
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

930514-7531

Beskriv ditt ärende
19930514-7531 har sökt till två program nu HT2011. Har han blivit antagen till någon? I så fall, vilken?

Verkar inte som att universiteten skrek efter Olof, reservplats 795...
Citera
2020-10-04, 13:48
Medlem
Missat det långa inlägget som är citerat ovan. Ännu en lång och bra motbevisning mot den duktige hittepåaren. Varken pengar eller bra i skolan.

Hoppade han av i tvåan på gym, eller hur kommer det sig att han fick gå klart på två år (Breakit bekräftar) ifall han inte ens har speciellt bra betyg?
Citera
2020-10-04, 16:23
Medlem
Rainmans avatar
Såg en intervju med han på dialogiskt tror jag det var. Han säger att hans mamma är från sovjet och syster med bella nilsson (think pink). Bella Nilsson är ju Iranska!?
Citera
2020-10-04, 17:02
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Såg en intervju med han på dialogiskt tror jag det var. Han säger att hans mamma är från sovjet och syster med bella nilsson (think pink). Bella Nilsson är ju Iranska!?
Många andra har påpekat detta men just den biten tror jag kan vara en sanning med modifikation. Han säger att Bella är hans moster och det skulle kunna betyda exempelvis hans mammas kusin. Hans släktingar skulle kunna vara iranier från just Ryssland eller rentav "persiska judar", även kallat kaukasiska bergsjudar. Just iranier och ryssar/sovjeter är långtifrån homogena folkgrupper.
Citera
2020-10-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jalzo
Han har även en rolls royce

Snubben är ett patenttroll , men det verkar tydligen inte ha gått upp för den gemene flashback mobben. Det finns miljoner och tjäna på att patentera allt från varumärken i andra länder till lösningar och designer för diverse uppfinningar.
Citera
2020-10-04, 17:13
Bannlyst
Tänk så är den här snubben seriös dock, jag säger inte att jag tror det men det sjuka skulle vara om han vore 100% ärlig och inte myttade.. Kan man inte göra en "flashbackare" på han och kolla upp om han har det här escobar imperium som han säger att han har och hur många företag han äger osvosv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in