2011-01-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Kul med ordet entrepenör... En direkt felimport från engelskan och massa missförstånd om vad företagande går ut på, att man skulle vara förtjänt av dampiga insikter och instinkter... Men allt kommer uppifrån och faller ned... Nu har tron på den starke ledaren blivit folklig...

Ja va kul. HAHAHAHAHA!
Storknar snart..
Vad företagande går ut på är individuellt men i större skala oftast profit.
Det är vekligen inte svårt..
Citera
2011-01-29, 22:44
Medlem
LexLecters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heahealol
Hur tröga får man vara ?
Han är Sosse, det har nämts flera gånger i tråden...
Ditt luder, han har själv sagt till mig att han inte är sosse.
Citera
2011-01-29, 23:58
Medlem
MC.Hammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter

När sa han det? Han sa till mig för två år sedan att han var det.
Citera
2011-01-30, 00:06
Medlem
Run3s avatar
Jag vet inte om han inser hur mycket en MILJARD är. Än mindre 7 MILJARDER. Då får man allt skita fram en riktigt bra, NY idé. En serietidningsbutik och en serietidning man får 3 ggr/året kommer då inte ta honom långt. Även om han lyckas få 1 mille om året efter skatt i fickan räcker det inte på långa vägar.
Citera
2011-01-30, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MC.Hammer
När sa han det? Han sa till mig för två år sedan att han var det.
För det vore fruktansvärt konstigt att man utvecklas och förändras i åldrarna 15-17 och ändrar åsikt? Eller har du samma åsikter och värderingar nu som du hade när du var 15? Har, lyckligtvis, aldrig stött på Olof så har själv ingen aning om vart han står politiskt. Varför det är intressant förstår jag heller inte.

Min åsikt gällande Olof är att han verkar vara en väldigt driven och engagerad person. Däremot tror jag att den publicitet han så intensivt sökt bara får negativa konsekvenser på hans dröm. Folk garvar ju rakt ut åt killen, oavsett om han är duktig eller inte, på grund av att han försöker att framstå som ett jävla geni med hemliga planer på att tjäna åtskilliga miljarder. Många av hans uttalanden är rent ut sagt löjliga som fan, till exempel det om att han har planerat för hur hans "affärer" ska utvecklas i flera år framöver.
Citera
2011-01-30, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LexLecter

Såja.

Jag vet i alla fall att hans pappa är aktiv medlem i socialdemokraterna. Vad är Olof då? Moderat?
Citera
2011-01-30, 01:11
Medlem
fialsnubbens avatar
Snubben går ju samhäll, det e ju ingen bragd med det. Men det e ju inte som att natur e så mycket svårare heller, det beror bara på vad man väljer att göra på fritiden. Han pluggar, medan jag föredrar att spela tv-spel; det känns mer givande. sen ang hans affärsplaner: han e för självgod, ingen som känner till honom kommer vilja köpa hans grejer.
Citera
2011-01-30, 01:23
Medlem
woot4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floshbock
HAHA folk surrar om att snubben köper färdiga lösningar och tar hjälp ut av andra och därför är en loser..
Det är det som skiljer en bruks kneegare mot en entrepenör.

Snubben kommer ju med fakta/klyshor han framför, dvs inget speciellt utan det kan man googla fram på 10 min.

Sen är han förhoppningsvis smartare än han verkar, och drar er pisfittor i era små snoppar och har valt ett sätt som ni tror är korkat frå hans sida att göra det på.

Och visst jag håller med om att man ska utgå ifrån sig själv och göra vad man gillar men det är ju i allra högsta grad en mognadsfas..
Seriebutiker i Sve gör inga miljardärer i väre sig kronor eller dollar..

MVH/

Vad menar du egentligen med ditt inlägg? Det negativa som genomsyrar tråden är två faktum; Olof är något ofattbart självgod, och han blir inte dollarmiljardär av att sälja serietidningar. Och ja, han är en loser. Detta på grund av ett annat faktum, nämligen att hans farsa finansierar hans fyra små sandlådor.
Citera
2011-01-30, 01:34
Medlem
MC.Hammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterjacka
För det vore fruktansvärt konstigt att man utvecklas och förändras i åldrarna 15-17 och ändrar åsikt? Eller har du samma åsikter och värderingar nu som du hade när du var 15? Har, lyckligtvis, aldrig stött på Olof så har själv ingen aning om vart han står politiskt. Varför det är intressant förstår jag heller inte.

Har jag påstått att han har samma politiska ställning nu som då? Nej? Håll käften då.
Tycker inte heller det är intressant vilket parti han håller på, men vissa är nyfikna ändå.

Olof verkade introvert, och var en sådan som redan första veckan på gymnasiet hade planerat sina tre(läs:två) år på gymnasiet. Nu att han framstår som en pretentiös tönt vill jag bara säga, han har suttit och konstruerat på sina idéer under en lång tid och ägnat sitt liv åt att kapitalistiskt lyckas, och efter att ha fått bekräftelse av sina vänner på att de är exceptionella så söker han nu mera.
Döm honom som ni vill, jag känner honom knappt för att ens kalla honom en bekant, men tänk också på att ni bildar en uppfattning baserat på mediakällor.
Citera
2011-01-30, 02:06
Medlem
Jag kollade på den där entreprenörsutmaningen (för att få en plats på HHS) och den här killen var ju inte i närheten av att ha lika många röster som den med flest röster. Roligt med ambitioner, men knappast verklighetstrogna sådana denne kille besitter.
Citera
2011-01-30, 02:32
Medlem
truperts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag vet inte om han inser hur mycket en MILJARD är. Än mindre 7 MILJARDER. Då får man allt skita fram en riktigt bra, NY idé. En serietidningsbutik och en serietidning man får 3 ggr/året kommer då inte ta honom långt. Även om han lyckas få 1 mille om året efter skatt i fickan räcker det inte på långa vägar.
Kanske räknar med att dollarna krashar och rasar till en bråkdel av dagens värde.
När turkarna bytte valuta var ju en miljon lira typ 5 SEK. Så miljarden är kanske inte så långt borta ändå .
Citera
2011-01-30, 02:32
Medlem
Sellapaers avatar

Men du, det är ju inte en vänstervriden artikel jag och andra bygger en uppfattning om honom, det är ju intervjuerna och hans egna uttalanden som många dömer den här självgoda Stålmannen-Olof för.

För att inte tala om hans patetiska Wiki-sida. LOL.
Senast redigerad av Sellapaer 2011-01-30 kl. 02:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in