2011-03-17, 14:55
Medlem
RedCrabs avatar
Så vad gör han nu?
Citera
2011-03-17, 23:57
Medlem
Har han kommit igång med det revolutionerande bolaget inom teknikbranschen?
Citera
2011-03-27, 22:31
Medlem
RedCrabs avatar
Väldigt tyst det blev av denna kommande dollarmiljardär.
Citera
2011-03-27, 22:39
Bannlyst
Han kan säkert lyckas trots sin pinsamma fadäs. För han verkar ha vad som krävs. Han är pengahungrig och har rätt kontakter. Dock är ju chansen minimal så klart att han blir miljardär. Det märks att någon läst Napolen Hills böcker och målsättningsstrategi.
Citera
2011-04-23, 15:26
Medlem
base-hunters avatar
Kul med någon som vågar tänka utanför de svenska jobba 9-5, volvo, villa, familj-ramarna och desutom vågar stå för det! Istället för att sitta här och trycka ner honom kan ni väll stödja honom, det här landet behöver fler som besitter den ambitionen, villjan och målmedvetenheten. Självklart kan han låta lite arrogant ibland men för helvete killen är 17 bast. Ge killen en chans för fan!
Citera
2011-04-23, 16:29
Bannlyst
Trodde först att han ärvde 4 topp företag av farsa när jag läste rubrike, sen såg jag utube klippet och förstog att det var 1a april skämt .
Citera
2011-04-23, 19:24
Bannlyst
En media clown? Han är väll lite av starwars-kid. Sån där som man skrattar åt men tycker samtidigt lite synd om. Ni som såg det här youtube klippet: (http://www.youtube.com/watch?v=JyaQi0S8C4I) lägg märke till hur han i slutet säger
-Jag har högsta betyg och ska läsa på handels och jurist.
Snacka om att verkligen söka bekräftelse.
-Titta på mig, titta på mig, vad duktig jag är. (samtidigt som repporter hade svårt att inte skratta).

Jag bryr mig inte om han får sina miljarder, tycker huvudsaken är att trivas med det man gör är viktigare...

Men sett till faktum så ploppar hans företag ut som bajskorvar utan att åstadkomma något. Så jag förstår inte riktigt orsak bakom hans uppmärksamhet.

Det han lyckats med är endast star-wars-kid stämpel hittils (vilket bl a framgår av denna tråd).
Sen att några tycker att han är vettig kan inte vara äldre 17 själva.

Alternativ är han en sån som blivit inbankad att han kommer bli BÄST av föräldrar, i så fall kan jag säga att Ole kommer bli besviken när han möter motgång. Då livet går inte ut på att gå i kostym utan på att prestera.

Om ni frågar mig så tycker jag att det är mycket mer lärorikt att gå "hårda vägen" vilken är lätt i praktiken. Skura toaletter när man är 18 byta yrke, byta igen plugga på högskola.
Det är så man lär sig värdera saker...

Snubben låter fan som att han kom från en annan planet igår...
Senast redigerad av Fuckluck 2011-04-23 kl. 19:41.
Citera
2011-04-24, 01:14
Medlem
base-hunters avatar
Om ni frågar mig så tycker jag att det är mycket mer lärorikt att gå "hårda vägen" vilken är lätt i praktiken. Skura toaletter när man är 18 byta yrke, byta igen plugga på högskola.
Det är så man lär sig värdera saker...[/quote]

Så du menar att ha toppbetyg på kungsholmen gymnasium och försöka driva 4 företag inte är att jobba hårt?

Jag vet vad du menar med att skura toalletter jag har själv tagit den hårda vägen men den här typen av människor måste uppmuntras, pluggar hårt och försöker bli något. Sen att han delar med sig av sina tankar och ambitioner är ju inspirerande för andra unga människor med ambitioner.
Citera
2011-04-24, 01:40
Medlem
XeonpZychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
"Förlaget har bland annat gett ut en tecknad serie om Michael Jackson och i dagarna kommer förlaget med det första svenska seriealbumet av Simpsons."

Vad menar de?
Simpsons har ju redan publicerats på svenska en gång.

Ja, jag har ett exemplar av "Jul med simpsons"(inte 100% säker på namnet) här hemma...
Citera
2011-04-24, 09:20
Medlem
black-swans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av base-hunter

Så du menar att ha toppbetyg på kungsholmen gymnasium och försöka driva 4 företag inte är att jobba hårt?

Jag vet vad du menar med att skura toalletter jag har själv tagit den hårda vägen men den här typen av människor måste uppmuntras, pluggar hårt och försöker bli något. Sen att han delar med sig av sina tankar och ambitioner är ju inspirerande för andra unga människor med ambitioner.
Det är en allmänt vedertagen åsikt.
Citera
2011-04-24, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av base-hunter

Jag vet vad du menar med att skura toalletter jag har själv tagit den hårda vägen men den här typen av människor måste uppmuntras, pluggar hårt och försöker bli något. Sen att han delar med sig av sina tankar och ambitioner är ju inspirerande för andra unga människor med ambitioner.[/quote]

Att han pluggar hårt är bra, jag har ochså haft mvg när jag var motiverad till det. Men att han driver 4 företag är lite att ta i, det är som någon sa "4 sandlåde projekt som hans farsa tillåter han leka med i hans AB"...Och affärside är inte så mycket smartare än hos vilken tradera-säljare som helst.
Riktig skryt-måns är han däremot.
Citera
2011-04-25, 11:07
Medlem
Sellapaers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeonpZycho
Ja, jag har ett exemplar av "Jul med simpsons"(inte 100% säker på namnet) här hemma...

Det syftar mer på det första seriealbumet, det du har är inte ett seriealbum om jag fått det helt klart för mig. Inom serietidningsvärlden är det tydligtvis en skillnad.

Nu vill jag inte få det att framstå som att jag argumenterar för gay-olof på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in