Citat:

Ursprungligen postat av kodapan

Men hans far står inte på fyra företag åt Olof, således finns inte dessa fyra företag. Det finns fyra hemsidor men en hemsida är ju inget företag. Som du kanske förstår är det skillnad på att säga att 17-åringen driver fyra hemsidor och att han driver fyra företag. Det ena är en lögn, det andra är det inte.
Och för detta ska han ha cred. Vems mål är det inte att tjäna miljarder?

Jag var av uppfattningen att de fyra företag han hade var bifirmor till AB:et, men jag kan ha fel. Ägarstrukturen är inget som vi diskuterar på daglig basis s.a.s. så jag vet inte mycket mer än det som nämnts i intervjuerna.
	Citat:

Ursprungligen postat av losingyou

Det är ju ganska imponerande om han dessutom lyckas få alla MVG, det måste man ge han. Men det är ju inte direkt unikt i dagens Sverige med alla MVG.

Han har (fram tills nu iaf) fått alla MVG. Dessutom måste du tänka på att det är Kungsholmen...Inte för att göra reklam eller påstå att Kungsholmen är sååååååå mycket bättre än alla andra skolor, men ett MVG där är inte lätt att få.
	Citat:

Ursprungligen postat av heahealol

Frispråkighet & läshuvud ?
Själv har jag läst 3600 poäng på 3år, normalt läser man 2500. Jag skryter inte med det, för jag vet att det finns många som gjort samma sak. Nog för att jag inte har öppnat några företag, (vilket vem som helst kan göra när dom vill), men jag är väldigt aktiv på börsen. 
Men jag lever ett väldigt vanligt liv för en 20 åring, jobba, flickvän, sport & festa.
Men just att han skryter, verkligen skryter..... Han tror verkligen att han är så jävla mycket bättre än alla andra, det stör mig så innerligt. Va fan, det enda han åstadkommit med är att ta en hem jävla Simpsonsbok?
Nä, en jävla skojare som kommer dö oskuld & utan riktiga vänner är vad det är. 
Verkligen, med den attityden & den ödmjukheten har bjuder på, hur många tror du skulle komma på hans begravning om man räknar bort släkten?

I verkligheten är han väldigt självsäker, men jag tror att på grund av hans ringa ålder så har det här med media och ödmjukhet inte riktigt slagit igenom hos honom än. Jag kan försäkra er att han varken skryter i skolan eller tror att "han är bättre" än alla andra. Skyhögt självförtroende kan jag dock ge dig.
	Citat:

Ursprungligen postat av generalfarfar

Efter att ha kollat på The Voice-intervjun kan konstatera att den är personen har ett mål; men hur ska han gå tillväga? Genom att sälja serietidningar?

Haha, det hoppas jag verkligen inte. Vad jag har kunnat utröna är serietidningarna ett slags hobby, drar in lite pengar men verkligen inte vägen till miljonerna. Han ska få ihop kapital, sedan starta företag och det är det som ska få pengarna att rulla in.