Citat:
Citat:
Det är väldigt olika som jag förstår och en mängd faktorer som spelar in så det är från fall till fall.
Anledningen till att jag vågar uttala mig i frågan är att jag följde min barndomsvän och hans resa med detta. Även om fallen är olika så är mycket lika så jag kan svara det jag vet om det. Han är Svensk, gällde bedrägeri (ett bedrägeri som får lille Olofs krumbukter att framstå som snatteri, greps i tredjeparts land, utlämnades till USA. Väl i USA satt han häktad på Manhattan, samma häkte som Jeffrey Epstein i iaf tre år innan allt var klappat och klart för han. Sedan till federalt fängelse där han sitter nu. Fick 25 år.
Sverige gjorde inget för honom utöver det vanliga och som man kan förvänta sig med besök, info, familje kontakter m.m. och lita på mig, de kommer inte göra något för lille Escobar heller. Vad skall de göra?
Om Olof tror på 2940 år eller vad han sa den pajasen 🤡 så är han bofink på riktigt. Escobar Inc och Olofs verksamhet framstår som en cykelstöld mot det min vän gjorde och han fick 25.
Nu blev det långt här och helt oplanerat inlägg men men, så kan det gå 😀 Skulle ju var svara på frågan...så förlåt. 3 år med reservation från 🛬 🇺🇲. till ⚖️ 👨🏿⚖️
Anledningen till att jag vågar uttala mig i frågan är att jag följde min barndomsvän och hans resa med detta. Även om fallen är olika så är mycket lika så jag kan svara det jag vet om det. Han är Svensk, gällde bedrägeri (ett bedrägeri som får lille Olofs krumbukter att framstå som snatteri, greps i tredjeparts land, utlämnades till USA. Väl i USA satt han häktad på Manhattan, samma häkte som Jeffrey Epstein i iaf tre år innan allt var klappat och klart för han. Sedan till federalt fängelse där han sitter nu. Fick 25 år.
Sverige gjorde inget för honom utöver det vanliga och som man kan förvänta sig med besök, info, familje kontakter m.m. och lita på mig, de kommer inte göra något för lille Escobar heller. Vad skall de göra?
Om Olof tror på 2940 år eller vad han sa den pajasen 🤡 så är han bofink på riktigt. Escobar Inc och Olofs verksamhet framstår som en cykelstöld mot det min vän gjorde och han fick 25.
Nu blev det långt här och helt oplanerat inlägg men men, så kan det gå 😀 Skulle ju var svara på frågan...så förlåt. 3 år med reservation från 🛬 🇺🇲. till ⚖️ 👨🏿⚖️
Intressant.
Då var din vän åtalad i New York med all sannolikhet och var det det, och det låter som ett större åtal, så var det nog den media kåte åklagaren Preet Bharara som kanske var involverad men det kvittar.
Tog det 3 år så tog han det till rättegång och/eller så körde han "fight the case" för då kan det dra ut rejält på tiden.
Vanligtvis så tar det ca runt 12 månader från landning till dom. Det beror också på caset och hur komplicerat och stort det är och om det är många involverade i samma fall. Också hur svårt Olof vill göra det för sig med att skicka in motions om ditten och datten så kan det dra ut på tiden. Och ibland rejält.
Olofs case är relativt litet så runt ca 12 månader tills dom faller sen blir det transport till fängelset där han skall göra sin tid. Räknar med att inom ca 9 månader så erkänner sig Olof skyldig i en plea bargain.
Olof har rätt till en "speedy trial" men det händer så gott som aldrig. Att detta skulle gå till rättegång ser jag som föga troligt utan mest om Oof propsar trotsigt på det.
Gör han det så kan det bli fängelse i ganska så många år jämfört med om han tar en plea bargain. USA hatar när det tas till rättegång för då måste alla helt plötsligt jobba. Tills dess är allt egentligen bara rena förhandlingar.