2024-10-11, 08:19
Medlem
EndastJag01s avatar
Ja, Blenda podden brukar vara rätt intressant men det är ju svårt när man har med mytomaner att göra.
Det var nog pappas källare och kontaktpersonen var nog pappa, vilket ger ett lite ynkligt intryck av det hela.
Men de visade att det inte fanns några miljarder nämnda på olika konton, enbart ett gammalt insättningskvitto på 300.000 dollar och där tycker jag att Olof lät ganska stressad.
Citera
2024-10-11, 10:29
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Vi kan nog betrakta sanningshalten i detta som vi betraktar allting annat Olof visat upp; starkt haltande.

Olof visade upp en Patek Philippe Nautilus-klocka, solklar kopia. Gick att identifiera som falsk på meters avstånd då datumfönstret satt fel.

Olof visade sina spanska lyxbilar som lätt googlades fram som hyrbilar.

Olof visade sina lyxbilar i Dubai. Visade sig vara random lyxbilar från ett parkeringsgarage på ett köpcenter.

osv osv osv.

Säger Olof att han smugglat en telefon i röven så dra bort 98% och förutsätt att han i verkligheten har tämligen fri telefontid som han slösar bort med att ringa till en "journalist".

Såhär står det i SvD* om saken iaf;

Citat:
Han har stränga restriktioner, men har lyckats smuggla in en mobiltelefon i cellen. Från den ringer han ofta till SvD:s reporter..

Citat:
Men Olof K Gustafsson spelar också in en dagbok med hjälp av sin telefon.

Citat:
”Jag har köpt en till lur, har en till lur på ingång. Men det blev försenat med leveransen, för snubben som har den blev nervös. Sen ska vi se om jag kan få in en smart lur. Det är det jag håller på att planera just nu.”

https://www.svd.se/a/GyBg0Q/olof-k-g...t-las-utdragen

*har ingen aning om det är en 🔐 artikel eller ej då jag själv prenumererar.
Citera
2024-10-11, 12:15
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Såhär står det i SvD* om saken iaf;

https://www.svd.se/a/GyBg0Q/olof-k-g...t-las-utdragen

*har ingen aning om det är en 🔐 artikel eller ej då jag själv prenumererar.

Tackar.
Än så länge är sidan upplåst.

Reportern låter som en kär tonåring när han pratar med/om Olof.
Sen att han i början har ett missat samtal och sen ringer han upp och Olof svarar.....på en "insmugglad" telefon.
Jävligt smart att ha en "illegal" telefon igång som kan ringa vid fel tillfälle.
I övrigt så var det en jäkla massa svammel.
Sen hade det ju kunnat ha varit intressant att fråga en annan intagen om varför alla kallar honom för Jesus och se reaktionen.
Att ha en skämskudde i närheten när man lyssnar på avsnittet rekommenderas.
Citera
2024-10-11, 13:08
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Jävligt smart att ha en "illegal" telefon igång som kan ringa vid fel tillfälle.

Man kan ju sätta telefonen på ljudlös. Kör man upp den i röven så vill nog Olof ha den på vibration only är min gissning. Lär bli en hel del missed calls då eftersom han nog gillar vibrationerna där telefonen sitter.

Att SVD sänker sig till denna nivå är för mig helt obegripligt.
Citera
2024-10-11, 15:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Man kan ju sätta telefonen på ljudlös. Kör man upp den i röven så vill nog Olof ha den på vibration only är min gissning. Lär bli en hel del missed calls då eftersom han nog gillar vibrationerna där telefonen sitter.

Att SVD sänker sig till denna nivå är för mig helt obegripligt.

Kan chefredaktören på SvD vara en av OKGs kompisar?

Om SvD får Olof friad kan de få vara med och dela på dollarmiljarderna?
Citera
2024-10-11, 16:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Vi kan nog betrakta sanningshalten i detta som vi betraktar allting annat Olof visat upp; starkt haltande.

Olof visade upp en Patek Philippe Nautilus-klocka, solklar kopia. Gick att identifiera som falsk på meters avstånd då datumfönstret satt fel.

Olof visade sina spanska lyxbilar som lätt googlades fram som hyrbilar.

Olof visade sina lyxbilar i Dubai. Visade sig vara random lyxbilar från ett parkeringsgarage på ett köpcenter.

osv osv osv.

Säger Olof att han smugglat en telefon i röven så dra bort 98% och förutsätt att han i verkligheten har tämligen fri telefontid som han slösar bort med att ringa till en "journalist".

Ja och han har ju aldrig kunnat visa upp något hus eller lägenhet överhuvudtaget som han äger .

En gammal Ferrari från 2010 har ju en snickare råd med.

Han har fotats ombord på Ryan Air i ekonomiklass.

Allt är fejk kring honom.

Uppenbart att han är en småskalig bedragare och målvakt .

Löjligt allting kring denna fetis.
Citera
2024-10-11, 17:28
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmed2huvud
Ja och han har ju aldrig kunnat visa upp något hus eller lägenhet överhuvudtaget som han äger .

En gammal Ferrari från 2010 har ju en snickare råd med.

Han har fotats ombord på Ryan Air i ekonomiklass.

Allt är fejk kring honom.

Uppenbart att han är en småskalig bedragare och målvakt .

Löjligt allting kring denna fetis.

Fast det som kittlar lite är väl hur Olof kunde vara så blåst att han trodde han "låg på topp"?

Känslan som kryper sig på är att det finns andra personer bakom Olof som FBI inte kommer åt. De sitter på lejonparten från bedrägerierna, men målvakten Olof skrev villigt på alla dokument och att Olof skulle få sitta inne några år bekymrade inte dessa "vänner".

Det tar väl bara högst fem minuter innan förhörsledarna i USA slutar att lyssna på Olofs lögner och då försvinner också hans chans att göra en uppgörelse med åklagaren. Inte ens om Olof berättar sanningen kommer de att tro ett ord.

2050 år är en ganska lång tid och Olof ser inte så hälsosam ut att han överlever det. Ännu mer intressant blir det väl när Olof börjar dra sina historier för andra fångar som säkert kan tröttna fort på sagorna. Jag tror det heter att "he has a punchable face" och det är inte goda nyheter för Olof.

Vet någon som är lite insatt hur länge utredningen i USA kan komma att ta? Minst något år rör det väl sig om innan Olof kan få sin dag i rätten?

Olof har dessutom en oskyldig dotter så vi hoppas Svettis hittar någon välbeställd man som gillar småbarn innan pengarna tar slut. Amerikanska barnhem har inte så bra rykte, så bäst för dottern är nog att växa upp med Svettis.

Svettis behöver faktiskt inte förstått att Olofs "affärer" bara var ett kriminellt korthus när de började umgås. Jag inser därför att SvDs pumpande av Olofs historia är en lönsam "klickkossa" som de kommer att kunna mjölka många år framåt. Intervjuer med Svettis i finaste offerkoftan och reportage om såväl rättegången som "incidenter" inifrån fängelset som de kan återge från källan själv, även om Olof inte är en källa SvD historiskt sett skulle använda sig av.

SvD ser nog det pågående "hypandet" av Olof som en smart investering när de journalistiska ambitionerna numera är på "SE-Hör-och-häpna-nivå".
Senast redigerad av ursprungligen 2024-10-11 kl. 17:31.
Citera
2024-10-11, 19:06
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

2050 år är en ganska lång tid och Olof ser inte så hälsosam ut att han överlever det.
Kan vi inte bara sluta rapa upp det där med 2050 år om och om igen? Det är något Olof har påstått och det finns som vanligt ingen sanning i det.

Om du begår 10 inbrott så får du inte 10x6 månaders fängelse. Du får mängdrabatt.
Det är bara för extremt grova brott du åker på staplade straff; typ mord.
Citera
2024-10-12, 06:52
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Tackar.
Än så länge är sidan upplåst.

Reportern låter som en kär tonåring när han pratar med/om Olof.
Sen att han i början har ett missat samtal och sen ringer han upp och Olof svarar.....på en "insmugglad" telefon.
I övrigt så var det en jäkla massa svammel.
Sen hade det ju kunnat ha varit intressant att fråga en annan intagen om varför alla kallar honom för Jesus och se reaktionen.
Att ha en skämskudde i närheten när man lyssnar på avsnittet rekommenderas.

Citat:
– Fångarna här inne kallar mig för Jesus nummer två. Han dog för 2000 år sedan och jag riskerar 2050 år i fängelse. Så det är schysst att kallas för Jesus ändå, säger Olof K Gustafsson.

All potatismos har stigit honom åt huvudet ..

https://www.svd.se/a/Oo6jzq/svd-blen...scobars-pengar
Citera
2024-10-12, 07:08
Medlem
Det enda jag tänker när jag lyssnar på podden är att han är en fullblodsmmytoman. Man har ju träffat på ett par liknande.
Citera
2024-10-12, 07:39
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SDI
Det enda jag tänker när jag lyssnar på podden är att han är en fullblodsmmytoman. Man har ju träffat på ett par liknande.

Jag är förundrad ändå.

Vilka pengar lever Svetlana på?
Citera
2024-10-12, 08:52
Medlem
Nu skriver Svetlana på IG att hon är efterlyst i Marbella och att hon inte kan återvända till Ryssland för polisen letar efter henne där också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in