2024-08-18, 14:18
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmed2huvud
Nu hittade jag honom. Han sitter alltså här

FCI Danbury. Low security .
Ser ju ut som hotell

Går de rymma från ett sådant ? Motsvarar det öppen anstalt eller sluten i Sverige ?

Jag ser att det finns ngt som heter minimum security som ska vara ännu lägre säkerhet än low.
Minimum får antas motsvara Sveriges öppna anstalt ?
Olof hamnar på low eller medium. Knappast värre än så . Den mytoman luffaren.

Det har att göra med tiden. Längre fram så blir han flyttad till ett fängelse motsvarande vår klass 2 som endast har intagna som riskerar/skall deporteras efter avtjänat straff. Såvida inte en överföring till Sverige sker innan dess.
Citera
2024-08-18, 14:22
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
På federal nivå sitter man 85 % av tiden .
Så Olof får sitta typ 3.5-4.5 år då ?
Räknas tiden i Spanien av ?

4-5 år är väl vad han hade fått i Sverige också .
Inte farligt ju .

2050 år är ju så löjligt att de finns inte att de ens skrivs på de sättet

Tiden i Spanien räknas vanligtvis in men åklagarna kan motsätta sig det. Domaren bestämmer.

Men som sagt, det kan bli mer om Olof drygar sig alternativt tar det till rättegång. Du får också räkna med att USA kommer att ta Olofs pengar.

Och dom som drömmer att det är så lätt att gömma undan pengar i krypto och annat får tänka om. USA vet vad dom gör och har muskler.
Citera
2024-08-18, 14:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Tiden i Spanien räknas vanligtvis in men åklagarna kan motsätta sig det. Domaren bestämmer.

Men som sagt, det kan bli mer om Olof drygar sig alternativt tar det till rättegång. Du får också räkna med att USA kommer att ta Olofs pengar.

Och dom som drömmer att det är så lätt att gömma undan pengar i krypto och annat får tänka om. USA vet vad dom gör och har muskler.

I One coin-härvan sägs det ju att nästan inga pengar återfunnits .

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...-tre-miljarder

Sebastian Greenwood äger ett hus i Dubai för 60 miljoner som han hyr ut än idag .

Det är nog bara en droppe i Atlanten av hans tillgångar .

Sägs att han investerat i fastigheter , hotell och restauranger på Mallorca som hans underhuggare sköter medan han sitter bland annat.
Citera
2024-08-18, 14:37
Medlem
Citat:
I One coin-härvan sägs det ju att nästan inga pengar återfunnits .

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...-tre-miljarder

Sebastian Greenwood äger ett hus i Dubai för 60 miljoner som han hyr ut än idag .

Det är nog bara en droppe i Atlanten av hans tillgångar .

Sägs att han investerat i fastigheter , hotell och restauranger på Mallorca som hans underhuggare sköter medan han sitter bland annat.

Det stämmer som du säger. Det finns många i denna tråd som låtsas veta allt men egentligen inte vet mycket alls.

Om man vet hur man ska göra, så kan man gömma tillgångar för vem som helst, även USA.

Och det finns även fall där vissa myndigheter vet om den tilltalades tillgångar men helt enkelt inte kommer åt dom, av olika anledningar.
Citera
2024-08-18, 14:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Det stämmer som du säger. Det finns många i denna tråd som låtsas veta allt men egentligen inte vet mycket alls.

Om man vet hur man ska göra, så kan man gömma tillgångar för vem som helst, även USA.

Och det finns även fall där vissa myndigheter vet om den tilltalades tillgångar men helt enkelt inte kommer åt dom, av olika anledningar.

Helt enig med dig men tvivlar på att Olof tillhör den skaran som klarar detta och tvivlar än mer på att han har något att gömma .

Ett par miljoner kanske på sin höjd .
Citera
2024-08-18, 14:44
Medlem
Citat:
Helt enig med dig men tvivlar på att Olof tillhör den skaran som klarar detta och tvivlar än mer på att han har något att gömma .

Ett par miljoner kanske på sin höjd .

Håller med dig till 100%. Tror inte han var beredd på att åka dit heller. Han levde i sin egna värld, med all rätt.
Men nu får han smaka.
Citera
2024-08-18, 14:53
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Noterat att jag inte vad vad jag snackar om.....

Edit:
Citerade fel person. Skriver tillbaka vad som skrevs.
Senast redigerad av Novus4212 2024-08-18 kl. 15:25.
Citera
2024-08-18, 15:08
Medlem
Citat:
.....

Edit:
Såg nu att du har typ 10 inlägg. Kan inte ta dig på allvar.

Vad vill du?

Jag har 604 inlägg på 13 år.

Jag sitter inte och munbajsar 1000 meddelanden om året här inne som vissa andra. Jag har ett liv utanför Flashback.
Citera
2024-08-18, 15:14
Avstängd
Citat:
Vad vill du?

Jag har 604 inlägg på 13 år.

Jag sitter inte och munbajsar 1000 meddelanden om året här inne som vissa andra. Jag har ett liv utanför Flashback.

Haha exakt .
Men vissa här inne vill inte förstå att det går lura myndigheter och systemet .
Det gör ont för dom att ta in helt enkelt .
Samtidigt är dom alldeles för fega för att våga göra annat än sitta på flashback och leka experter .

Dom mår väl bättre då ...antar jag . LOL
Citera
2024-08-18, 15:27
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Haha exakt .
Men vissa här inne vill inte förstå att det går lura myndigheter och systemet .
Det gör ont för dom att ta in helt enkelt .
Samtidigt är dom alldeles för fega för att våga göra annat än sitta på flashback och leka experter .

Dom mår väl bättre då ...antar jag . LOL

Det får stå för nybörjaren med 10 inlägg. Vi får väl se vad som kommer fram med tid.
Citera
2024-08-18, 15:31
Avstängd
Citat:
Det får stå för nybörjaren med 10 inlägg. Vi får väl se vad som kommer fram med tid.

Haha ja inte får Golof några 2050 år och hamnar på super max iaf .
Det kan nog precis vem som helst räkna ut .
Oavsett om man gjort 10 i lägg eller som du ägnar din vakna tid på flashback

3-4 år möjligtvis. Vad är det ? Bebisstraff.
Citera
2024-08-18, 15:31
Medlem
Giant Squids avatar
Vill bara poängtera att Carlos Lehder blev dömd till typ 140+ år. Han förhandlade sig senare till 15 år och att hans fru och barn skulle få besöka honom om han tjallade på Pablo.
Så blev inte fallet, han fick sitta 30 år utan besök. Trots att CIA var högst delaktiga i Lehders och Pablos upplägg. Så mycket för det rättsväsendet.
De organisationer som tog kontakt med Olof när han försökte tvätta bankkontot genom att anmäla det och få vit hittelön, var just en blandning av DoD, DEA, CIA, osv. De vill stoppa alla tänkbara läckor. Hela förfarandet verkar vara en del i ett större skumrasksoel, där Olof har hamnat i kläm.

Även i nutid så har flera domare försökt få och stämt CIA att lämna ut uppgifter rörande Pablo, hans död och USAs inblandning i Los Pepes, men CIA mörkar allt.
Det är en het potatis fortfarande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in