Citat:
Ursprungligen postat av
1891-019
Nån här inne som har koll på (jaa jag vet sjukt höga odds på det) hur lång tid det kan ta i USA från att O kommer dit tills det blir aktuellt med rättegång?
Det är väldigt olika som jag förstår och en mängd faktorer som spelar in så det är från fall till fall.
Anledningen till att jag vågar uttala mig i frågan är att jag följde min barndomsvän och hans resa med detta. Även om fallen är olika så är mycket lika så jag kan svara det jag vet om det. Han är Svensk, gällde bedrägeri (ett bedrägeri som får lille Olofs krumbukter att framstå som snatteri, greps i tredjeparts land, utlämnades till USA. Väl i USA satt han häktad på Manhattan, samma häkte som Jeffrey Epstein i iaf tre år innan allt var klappat och klart för han. Sedan till federalt fängelse där han sitter nu. Fick 25 år.
Sverige gjorde inget för honom utöver det vanliga och som man kan förvänta sig med besök, info, familje kontakter m.m. och lita på mig, de kommer inte göra något för lille Escobar heller. Vad skall de göra?
Om Olof tror på 2940 år eller vad han sa den pajasen 🤡 så är han bofink på riktigt. Escobar Inc och Olofs verksamhet framstår som en cykelstöld mot det min vän gjorde och han fick 25.
Nu blev det långt här och helt oplanerat inlägg men men, så kan det gå 😀 Skulle ju var svara på frågan...så förlåt. 3 år med reservation från 🛬 🇺🇲. till ⚖️ 👨🏿⚖️