2016-08-28, 13:01
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpion76
Jag säger inte att vissa människor är vackrare än andra. Jag vill bara tala om att jag tycker att det är vackert med mörk hudfärg och på grund av det förstår jag inte varför den väcker ett sådant enormt hat med tanke på att vi ljusa solar oss för att bli bruna under sommaren.
Det är under 140 tecken och skulle lämpa sig bra på Twitter. Men som sagt, det är inte tillräckligt underlag för ett diskussionsforum.
Citera
2016-08-28, 19:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag vill bara tala om...

Just att du "bara vill tala om" är ett problem här. Att bara berätta någonting är inte underlag för en trådstart på Flashback då det är ett diskussionsforum.

Förstår fortfarande inte varför du inte startar en blogg? Du är en myndig människa över 18 år, så det där med att någon förbjuder dig förstår jag inte. Det är ingen som kan hindra dig.

Alternativt Twitter som tj skrev ovan.
Citera
2016-08-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Alternativt Twitter som tj skrev ovan.

Eller Facebook. Där har de flesta åtminstone ett konto. Annars är det lätt att skaffa ett. Du kan även söka efter de du nämnt här på Facebook och där skicka meddelande till dem.
Citera
2016-08-28, 19:46
Medlem
Skorpion76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Eller Facebook. Där har de flesta åtminstone ett konto. Annars är det lätt att skaffa ett. Du kan även söka efter de du nämnt här på Facebook och där skicka meddelande till dem.
Jag har ett konto på Facebook, men hänger nästan aldrig där, Jag är dödstrött på Facebook eftersom det enda som räknas där är att få så många gilla-klick som möjligt. Jag gick hit bara för att jag längtade tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen.
Citera
2016-08-29, 12:00
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Jag har ett konto på Facebook, men hänger nästan aldrig där, Jag är dödstrött på Facebook eftersom det enda som räknas där är att få så många gilla-klick som möjligt. Jag gick hit bara för att jag längtade tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen.
Du har fått ditt svar nu. Följ de råd du har fått.
Senast redigerad av tj. 2016-08-29 kl. 12:06.
Citera
2016-08-29, 13:18
Bannlyst
Vilken avdelning postar man om alkohol och fylla? Jag vet att Alkohol och dryck inte uppskattar sådana trådar eller diskutera. Men jag vill kunna diskutera fylla mer än på Fylletråden i Laidback.
Citera
2016-08-29, 14:01
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Vilken avdelning postar man om alkohol och fylla? Jag vet att Alkohol och dryck inte uppskattar sådana trådar eller diskutera. Men jag vill kunna diskutera fylla mer än på Fylletråden i Laidback.
Beror på vad om fylla som ska diskuteras. Relationer & samlevnad kan vara aktuellt beroende på trådens betoning.
Citera
2016-08-29, 14:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Vad har du för infallsvinkel på det du vill diskutera?

(FB) Relationer och samlevnad: allmänt :
- (FB) Fylla i helgen (vad fan hände)
- (FB) Gå på krogen helt själv för en fylla - alkisvarning?

(FB) Brott och brottsbekämpning :
- (FB) Tagen för fylla o klotter tydligen

(FB) Humor :
- (FB) Er första fylla.

(FB) Sextekniker och sexhjälpmedel :
- (FB) Stillestånd på fylla?

osv.
Citera
2016-09-01, 06:46
Medlem
Skorpion76s avatar
Jag har forskat lite för att ta reda på skillnaden mellan phpBB, myBB och vB. Då upptäckte jag följande:
  • phpBB är den enda programvaran som har en supportersajt på svenska. Där finns både möjligheten att starta upp en sajt och et supporterforum på svensk.
  • I phpBB kan man inte klicka på att citera flera samtidigt
myBB kollade jag inte upp så noga eftersom jag inte hittade något bra forum att leta i. Vad jag känner till finns det heller inte något bra form på svenska som är skapat med hjälp av myBB. Utöver Flashback finns Debatthuset och Aspergerforum i vB, men mer än så vet jag inte.
Var skulle jag kunna posta det här någonstans?
Citera
2016-09-01, 09:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag har forskat lite för att ta reda på skillnaden mellan phpBB, myBB och vB. Då upptäckte jag följande:
  • phpBB är den enda programvaran som har en supportersajt på svenska. Där finns både möjligheten att starta upp en sajt och et supporterforum på svensk.
myBB kollade jag inte upp så noga eftersom jag inte hittade något bra forum att leta i. Vad jag känner till finns det heller inte något bra form på svenska som är skapat med hjälp av myBB. Utöver Flashback finns Debatthuset och Aspergerforum i vB, men mer än så vet jag inte.

Vad är din frågeställning?
Citera
2016-09-01, 09:24
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Beror på din frågeställning. Ska du skapa ett forum och undrar vilken av dem som bäst lämpar sig för dina behov och vill diskutera dess funktionalitet och insticksmoduler, kan Systemutveckling vara ett bra ställe. Vill du bara skriva av dig om vilka stora sidor som använder vad är Twitter eller en personlig blogg en bättre plats för det.

Som sagt, vad vill du diskutera?
Citera
2016-09-01, 12:15
Medlem
goran744s avatar
Det jag funderar mest på är väl om jag frågar vart tråden hör hemma också får en vink om att den inte är något att ha?
Då slipper papperskorgen rinna över så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in