2016-05-03, 15:40
Bannlyst
Känner mig enormt sugen på en liten fylla, jag är ändå ledig idag och har lite pengar över. Frågan är om det anses som en stor alkisvarning eller om det inte är någon som höjer ögonbrynen särskilt mycket? Vad tänker ni när ni ser en ensam person på krogen som sitter och super för sig själv?
Citera
2016-05-03, 15:46
Medlem
whaks avatar
Inget udda skulle jag säga.
Jag har rört mig oerhört många timmar runt barer när jag jobbat och det är mer vanligt än man tror med folk som går ut själv och dricker.
Skulle du gå ut ofta till ett och samma ställe så är det en helt annan femma.

Där jag köper pizza till exempel är det en snubbe som alltid går dit ensam och sitter vid "baren" och dricker öl, oavsett vilken dag man går dit.
Det får mig att höja på ögonbrynen iaf.
Citera
2016-05-03, 15:46
Medlem
Supa ensam på en tisdag? Helt klart alkisvarning.
Citera
2016-05-03, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Där jag köper pizza till exempel är det en snubbe som alltid går dit ensam och sitter vid "baren" och dricker öl, oavsett vilken dag man går dit.
Det får mig att höja på ögonbrynen iaf.

Då kan jag vara lugn då

Är inte på min favoritkrog särskilt ofta
Citera
2016-05-03, 15:55
Medlem
Grovedarks avatar
Japp, utan tvekan.
Citera
2016-05-03, 15:56
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepaca
Supa ensam på en tisdag? Helt klart alkisvarning.

Finns många som jobbar annat än Måndag - Fredag
TS kanske har jobbat 10 dagar i sträck, varför skulle man då automatiskt bli "alkis" för att man berusar sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Då kan jag vara lugn då

Är inte på min favoritkrog särskilt ofta

Då så, kör på säger jag.
Citera
2016-05-03, 16:13
Medlem
note-its avatar
Dom absolut roligaste kvällarna man haft är dom när man varit ute ensam. DU måste ut ikväll.
Citera
2016-05-03, 16:23
Medlem
NewDeers avatar
Varför bry dig om vad andra, totala främlingar, tycker om dig? Förmodligen tycker de ingenting alls då de är fullt upptagna med sitt eget. Ut och sup!
Citera
2016-05-03, 16:35
Medlem
Att sitta på uteservering, dricka öl och titta på alla som går förbi kan vara rätt behagligt.
Citera
2016-05-03, 16:36
Bannlyst
Lite alkisvarning, ja. Men du betalar ju iallafall bra pengar för spriten vilket åtminstone ger lite klass. Du lär ju inte ses som en a-lagare iallafall.
Citera
2016-05-03, 16:44
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EugenOnegin
Lite alkisvarning, ja. Men du betalar ju iallafall bra pengar för spriten vilket åtminstone ger lite klass. Du lär ju inte ses som en a-lagare iallafall.

Vill man "smälta in i mängden" så kan besöka en sportbar eller hotellbar om det är i en större stad.
Där brukar det finnas folk som sitter ensam och dricker, oftast öl/vin.
Citera
2016-05-03, 17:12
Medlem
Lajtels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Dom absolut roligaste kvällarna man haft är dom när man varit ute ensam. DU måste ut ikväll.
Måste nog hålla med om detta alltså.
Har haft ändlöst många utekvällar själv, och dom håller fan högre klass än vad en utekväll med kompisarna gör. Man slipper vänta på att polaren ska ragga klart på bruden i baren när man ska vidare till nästa ställe, man slipper gå till den där jävla skitkubben som dom andra vill gå till och man har ingen annan att tänka på.
Extra kul kan det bli om man bor i en stad med stark turism, och går till dom typiska turistställena.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in