2014-10-03, 16:12
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars H
Om jag vill starta en tråd om huruvida man kan frystorka mat själv och om man kan bygga en egen frystork, var ska jag placera den då? Jag vill ha så kompetenta svar som möjligt.
I ditt fall skulle jag prova i Matlagning och metoder.
Citera
2014-10-05, 19:08
Medlem
Iloveludas avatar
En tråd/ Fråga om varför dagens tröd brinner så jävla dåligt. Gissar att den är utspädd. Att få eld på skiten på fjället är otänkbart. Var postas detta?
Citera
2014-10-05, 19:18
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
En tråd/ Fråga om varför dagens tröd brinner så jävla dåligt. Gissar att den är utspädd. Att få eld på skiten på fjället är otänkbart. Var postas detta?
Skulle tro att du kan få bäst svar här: (FB) Kemi och pyroteknik
Citera
2014-10-05, 19:28
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Skulle tro att du kan få bäst svar här: (FB) Kemi och pyroteknik
Testar det. Tack.
Citera
2014-10-20, 09:35
Medlem
Indra-09s avatar
Var lägger jag min undran ang.

Streaming via bärbar kopplad till nätverket med kabel. Det laggar
Medans streaming via läsplatta och wifi.
Citera
2014-10-21, 18:05
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indra-09
Var lägger jag min undran ang.

Streaming via bärbar kopplad till nätverket med kabel. Det laggar
Medans streaming via läsplatta och wifi.

Jag skulle ha lagt den under hemelektronik. Streamingtjänster eller övrigt då.

(FB) Hemelektronik, ljud och bild

Möjligen annars här, om det gäller specifikt en fråga om nätverk.

(FB) Fasta förbindelser
Citera
2014-10-23, 20:32
Medlem
Iloveludas avatar
En fråga om varför dom jävla matvaruaffärerna skall jävlas med sina kunder och möblera om totalt allt för offta så man inte hittar någonting.
Gammla tråkigt nog nedstängda vardagsbekymmer skulle varit perfekt men nu vet e fan.
Vet inte vad jag skall söka på heller för att hitta en eventuell gammal tråd. Någon som vet?
Citera
2014-10-23, 21:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
En fråga om varför dom jävla matvaruaffärerna skall jävlas med sina kunder och möblera om totalt allt för offta så man inte hittar någonting.
Gammla tråkigt nog nedstängda vardagsbekymmer skulle varit perfekt men nu vet e fan.
Vet inte vad jag skall söka på heller för att hitta en eventuell gammal tråd. Någon som vet?
Inköpsställen?

(FB) Matredskap och inköpsställen
Citera
2014-11-05, 08:55
Medlem
moohs avatar
Om jag vill ställa en fråga, som på sitt sätt också är ett påstående av något förlöjligande karaktär, gällande Skype och säkerheten kring val av lösenord, var gör jag det? Tråden om IT-säkerhet verkar mest handla om mer hardcore saker som Citrix, säkra lösenord via VPN och mer avancerade saker.
Citera
2014-11-05, 17:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mooh
Om jag vill ställa en fråga, som på sitt sätt också är ett påstående av något förlöjligande karaktär, gällande Skype och säkerheten kring val av lösenord, var gör jag det? Tråden om IT-säkerhet verkar mest handla om mer hardcore saker som Citrix, säkra lösenord via VPN och mer avancerade saker.

Mja, det finns annars en egen tråd om Skype -> (FB) *** Den enda tråden om Skype II ***

Men jag hade nog valt IT-säkerhet ändå då frågeställningen avser inom säkerhet. Hade du te.x haft problem med te.x installationen eller något inom mjukvaran så hade den stora tråden varit passande.

Men sök lite under IT-säkerhet. Det bör finnas trådar som avser säkerheten inom Skype.
Citera
2014-11-05, 18:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mooh
Tråden?

Du har underforumen IT-säkerhet, allmänt och IT-säkerhet, avancerat (eller vad de nu exakt heter). I underforumet allmänt kan du självklart fråga om hur enkla saker som helst eftersom det även finns ett underforum för mer avancerade frågor.

Kolla bara, som sagt, att det inte redan finns en lämplig tråd innan du startar en ny.
Citera
2014-11-06, 17:42
Bannlyst
Detta är troligen en IT-fråga, men ni får gärna komma med synpunkter. Kanske vet någon också svaret på frågan.

Titta på detta inlägg som jag gjorde på kemiforumet: (FB) Lysande stjärnor i glada färger

Ordet "dextrin" blir "dextri n" när jag postar inlägget. När jag skriver det ser det ut som "dextrin". Någon som har någon aning om detta bisarra fenomen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in