2014-09-22, 20:02
Medlem
Iloveludas avatar
En fråga om barriärer i floder typ Themsenbarriären i London. Min fråga syftar på funktionen och varför det inte blir översvämming av vattnet som kommer uppifrån om man stänger utloppet. Var postar jag denna fråga?
Citera
2014-09-22, 22:35
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
En fråga om barriärer i floder typ Themsenbarriären i London. Min fråga syftar på funktionen och varför det inte blir översvämming av vattnet som kommer uppifrån om man stänger utloppet. Var postar jag denna fråga?

Jag tippar på stadsplanering, infrastruktur och arkitektur. Någon mod får rätta mig om jag har fel. Kan även tänka mig Fysik, matematik och teknologi, om det är den mer tekniska aspekten av fenomenet som du vill ta upp. Men som sagt, en mod. kanske kan ge ett mer konkret svar.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2014-09-22 kl. 23:12.
Citera
2014-09-22, 22:45
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Jag tippar på stadsplanering, infrastruktur och arkitektur. http://www.youtube.com/watch?v=L-JQ1q-13Ek. Någon mod får rätta mig om jag har fel. Kan även tänka mig Fysik, matematik och teknologi, om det är den mer tekniska aspekten av fenomenet som du vill ta upp. Men som sagt, en mod. kanske kan ge ett mer konkret svar.
Jo som sagt jag funderade först på att starta en tråd i infrastruktur. Men eftersom min fråga handlar om att floden borde stiga något enormt när man stoppar utloppet så blev jag osäker. Får hoppas att en moderator kan svara
Citera
2014-09-22, 23:04
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Jo som sagt jag funderade först på att starta en tråd i infrastruktur. Men eftersom min fråga handlar om att floden borde stiga något enormt när man stoppar utloppet så blev jag osäker. Får hoppas att en moderator kan svara

Haha, ville bara påpeka att den där youtubelänken inte alls skulle ha kommit med. Skulle ha klistrat in en länk till stadsplaneringsforumet, men det blev fel.
Citera
2014-09-22, 23:33
Medlem
Louises avatar
Citat:
Skicka ett PM till någon moderator i de föreslagna forumdelarna och fråga. Det är inte säkert att de läser den här tråden.
Citera
2014-09-23, 01:46
Medlem
wh0res avatar
Citat:

Ett annat alternativ kan vara (FB) Klimat, miljö och geovetenskap eventuellt. Men jag är inte helt säker på att jag förstår riktigt var du vill att din frågeställning ska leda. Om det är infrastrukturmässigt är det nog infrastruktur den bör ligga i. Om det däremot är mer naturvetenskapligt så kan det nog vara detta forum.
Annars var det faktiskt en kluring!
Citera
2014-09-23, 09:41
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Om man vill fråga efter vilken som är den bästa välgörenhetsorganisationen att skänka pengar till som jobbar för att förbättra för djuren.
Bump, någon som vet?
Citera
2014-09-23, 09:50
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktSuddiGum
Bump, någon som vet?

En till med liknande problem - (FB) 5000 kr till välgörenhet, men vilken?
Citera
2014-09-26, 00:48
Medlem
Om jag har problem med Facebook appen på min telefon. Ska jag posta felet i telefoni felsökning kategorin eller Facebook tråden i Övriga dator och IT-diskussioner?
Citera
2014-09-26, 13:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Om jag har problem med Facebook appen på min telefon. Ska jag posta felet i telefoni felsökning kategorin eller Facebook tråden i Övriga dator och IT-diskussioner?

Söker man på facebook app så finner man många trådar under -> Tele - felsökning och problem
Citera
2014-09-26, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Söker man på facebook app så finner man många trådar under -> Tele - felsökning och problem

Okej tack!
Citera
2014-10-03, 15:58
Medlem
Om jag vill starta en tråd om huruvida man kan frystorka mat själv och om man kan bygga en egen frystork, var ska jag placera den då? Jag vill ha så kompetenta svar som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in