2014-05-29, 21:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u53rn4m3
Det låter som en bra idé

Lägg även en liten notis om trådens ämne då den verkar vara en svårplacerad sådan.
Citera
2014-06-05, 08:11
Medlem
karakoimas avatar
Jag fick, på ett annat forum, mängder av läsningar men väldigt få kommentarer på en tråd som jag skapade där jag klippte ut lösryckta kommentarer från seriösa webbar om hundar, modell lite krazy, där hundar flög, åt tvål osv.
Ett exempel : "Vem säger BU? Säger hunden BU?Nej inte BU, den skäller ju! VOFF VOFF VOFF.
Och ibland ett VAFF och ibland ett GRRRRRR…..Men inte säger hunden BU!"

Men moderatorerna där stoppade tråden, gillade inte monologer. Men mängder av folk läste, och jag fick många uppskattande PM. Har försökt på en del andra forum men jag blir alltid utkastad.

Blogg funkar inte riktigt, blir rätt effekt på ett forum.

Kan man starta en sådan tråd på ett sådant sätt att den anses värdig att inte låsas?
Citera
2014-06-05, 08:13
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karakoima
Jag fick, på ett annat forum, mängder av läsningar men väldigt få kommentarer på en tråd som jag skapade där jag klippte ut lösryckta kommentarer från seriösa webbar om hundar, modell lite krazy, där hundar flög, åt tvål osv.
Ett exempel : "Vem säger BU? Säger hunden BU?Nej inte BU, den skäller ju! VOFF VOFF VOFF.
Och ibland ett VAFF och ibland ett GRRRRRR…..Men inte säger hunden BU!"

Men moderatorerna där stoppade tråden, gillade inte monologer. Men mängder av folk läste, och jag fick många uppskattande PM. Har försökt på en del andra forum men jag blir alltid utkastad.

Blogg funkar inte riktigt, blir rätt effekt på ett forum.

Kan man starta en sådan tråd på ett sådant sätt att den anses värdig att inte låsas?
Borde funka i Länktips.
Citera
2014-06-05, 08:18
Medlem
karakoimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Borde funka i Länktips.
Problemet är att jag inte hade länkarna, bara de lösryckta kommentarerna. Men det kanske skulle funka om man la med en länk? Inte för att länkarna till hundforumen, de vetenskapliga rapporterna om hundforskning eller länkarna till 1800-tals berättelser där hundar råkar vara med är så läsvärda i sig.
Citera
2014-06-05, 14:47
Bannlyst
Jag tänkte ta upp en sak kring vanligt återkommande resonemang och tankesätt. Detta tänkte jag borde passa under Samhälle men ingen av rubrikerna där passar. Jag tycker Samhälle borde ha ett underforum för "Samhälle - allmänt" på samma sak som Kultur har ett sådant. Var ska jag lägga denna typ av tråd?
Citera
2014-06-05, 15:13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Jag tänkte ta upp en sak kring vanligt återkommande resonemang och tankesätt. Detta tänkte jag borde passa under Samhälle men ingen av rubrikerna där passar. Jag tycker Samhälle borde ha ett underforum för "Samhälle - allmänt" på samma sak som Kultur har ett sådant. Var ska jag lägga denna typ av tråd?
Vanligt återkommande resonemang och tankesätt kring vad?
Citera
2014-06-05, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vanligt återkommande resonemang och tankesätt kring vad?
Kring vem som är värd att lyssna på. Generellt.
Citera
2014-06-05, 17:42
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Kring vem som är värd att lyssna på. Generellt.
Du får nog vara mer specifik om vi ska kunna hjälpa dig. Kanske är det en filosofisk fråga?
Citera
2014-06-05, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Du får nog vara mer specifik om vi ska kunna hjälpa dig. Kanske är det en filosofisk fråga?
Jag tänkte diskutera och kritisera folk som i ett första läge söker vägledning och som går vidare till att lyssna på de duktigaste retorikerna och mest karismatiska presentatörerna i stället för att söka identifiera vem som sitter på bäst info oavsett hur tjusig presentationen är. Samhälle tycker jag. Allmänt.
Citera
2014-06-05, 19:45
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Jag tänkte diskutera och kritisera folk som i ett första läge söker vägledning och som går vidare till att lyssna på de duktigaste retorikerna och mest karismatiska presentatörerna i stället för att söka identifiera vem som sitter på bäst info oavsett hur tjusig presentationen är. Samhälle tycker jag. Allmänt.
Intressant. Det här är ett fenomen som jag tror att folk inom den psykologiska vetenskapen kan tänkas studera så varför inte göra ett försök i forumet för Psykologi: allmänt.
Citera
2014-06-07, 12:55
Medlem
kuddenchristos avatar
Jag har tekniska problem med min rakapparat. Ibland sätter den på sig själv och vägrar stängas av. I vilket delforum ska jag fråga om hjälp för det? Det känns inte riktigt som att det passar i "Hår- och kroppsvård".
Citera
2014-06-07, 13:09
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag har tekniska problem med min rakapparat. Ibland sätter den på sig själv och vägrar stängas av. I vilket delforum ska jag fråga om hjälp för det? Det känns inte riktigt som att det passar i "Hår- och kroppsvård".

Övrig hemelektronik är rätt delforum.
https://www.flashback.org/f85

Känns annars som om det vore bättre att köpa en ny apparat än att starta en tråd på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in