2016-11-20, 23:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thekingofjunkfood
Var placerar jag en studie av diskussionsklimat lämpligast?

Diskussionsklimat inom vilket ämne? Eller är det hur människor interagerar i samhället i stort?
Citera
2016-11-20, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Diskussionsklimat inom vilket ämne? Eller är det hur människor interagerar i samhället i stort?
Diskussionsklimat på internet i allmänhet och på Flashback i synnerhet
Citera
2016-11-20, 23:09
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thekingofjunkfood
Diskussionsklimat på internet i allmänhet och på Flashback i synnerhet

Är det Flashback i synnerhet, så är ju avdelningen med samma namn lämplig.

Tänk bara på att det finns liknande trådar, som t.ex. den här:

(FB) Den hårda jargongen på Flashback och hur den påverkar Flashbacks rykte.
Citera
2016-11-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Är det Flashback i synnerhet, så är ju avdelningen med samma namn lämplig.

Tänk bara på att det finns liknande trådar, som t.ex. den här:

(FB) Den hårda jargongen på Flashback och hur den påverkar Flashbacks rykte.
Sedär! Toppen

Tack
Citera
2016-11-21, 15:05
Medlem
Shamdons avatar
Skulle skriva ett inlägg om att Mozilla har släppt en ny webbläsare för iOS, Firefox Focus, - alltså både för iPhone och iPad.

Poängen med denna webbläsare är att den är framtagen för att respektera användarens integritet, ta bort reklam och ha höjd fokus på säkerhet vad gäller att respektera privatlivet helgd helt enkelt.

Hittade inte någon självklar tråd eller plats för detta. När det handlar exempelvis om program för Mac OS så har vi ju den utmärkta (FB) Den stora tråden om Macprogram.

Men nu blev jag lite förvirrad och ängslig och handlingsförlamad.
Citera
2016-11-21, 17:37
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Skulle skriva ett inlägg om att Mozilla har släppt en ny webbläsare för iOS, Firefox Focus, - alltså både för iPhone och iPad.

Poängen med denna webbläsare är att den är framtagen för att respektera användarens integritet, ta bort reklam och ha höjd fokus på säkerhet vad gäller att respektera privatlivet helgd helt enkelt.

Hittade inte någon självklar tråd eller plats för detta. När det handlar exempelvis om program för Mac OS så har vi ju den utmärkta (FB) Den stora tråden om Macprogram.

Men nu blev jag lite förvirrad och ängslig och handlingsförlamad.

Denna tråd bör väl fungera -> (FB) *** Den enda tråden om enklare Firefox-frågor II ***
Citera
2016-11-27, 13:03
Medlem
Har en fråga om polis och ambulans och huruvida de gjorde rätt när de slog in min dörr och tog mig till sjukhus, men lämnade dörren uppbruten så vem som helst kunde gå in i lägenheten. Tips på forum?
Citera
2016-11-27, 13:10
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Har en fråga om polis och ambulans och huruvida de gjorde rätt när de slog in min dörr och tog mig till sjukhus, men lämnade dörren uppbruten så vem som helst kunde gå in i lägenheten. Tips på forum?
formuleringen "gjorde rätt" kan handla om rättsregler, men också om moral. i det förra fallet föreslår jag delforumet juridik. i det senare filosofi.
Citera
2016-11-29, 16:20
Medlem
st0ckiss avatar
Om jag skulle vilja få en ungefärlig värdering av ett konstverk av en erkänd konstnär, var skulle jag i så fall placera den frågan?
Citera
2016-11-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Om jag skulle vilja få en ungefärlig värdering av ett konstverk av en erkänd konstnär, var skulle jag i så fall placera den frågan?
Vild chansning: (FB) Konst, estetik och konsthistoria

Verkar iaf vara ett gäng liknande frågor där.
https://www.flashback.org/sok/v%C3%A4rde?f=480
Citera
2016-11-30, 00:24
Medlem
Gustavoss avatar
Jag vill starta en tråd om vilka delar av flashback jag borde söka mig till. Jag har inte varit aktiv på FB på länge men blivit sugen på att komma igång igen, men vet liksom inte riktigt vilka underforum som är intressanta och bra. Var kan jag posta det? kanske här under flashback-delen?
Citera
2016-11-30, 07:42
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavos
Jag vill starta en tråd om vilka delar av flashback jag borde söka mig till. Jag har inte varit aktiv på FB på länge men blivit sugen på att komma igång igen, men vet liksom inte riktigt vilka underforum som är intressanta och bra. Var kan jag posta det? kanske här under flashback-delen?
det finns inte särskilt mycket plats för ego-trådar på flashback. möjligen kan du göra ett försök i laidback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in