2011-04-08, 22:08
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vuXen-poJke
mitt ämne är av vardagsbekymmer men kan inte skriva där.. vad gör jag? hittade porr på pappas tv-box och har runkat av den.. mer finns att berätta!
vardagsbekymmer är det inte helt klart snarare Laidback eller Relationer och samlevnad: allmänt eller kanske eventuellt Erotik och sexualitet
Citera
2011-04-08, 22:15
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockyZorro
Men om man vill få köpråd angående stationär vs bärbar då? Baserat på vad datorn ska användas till. Jag har tex hört att stationära datorer är ett bättre val om man vill ha en "riktig speldator". Nu var det bara ett exempel, eftersom jag är tveksam till om jag ska välja laptop eller stationär.

Och jag fick aldrig svar på sista frågan. Angående vad man ska göra när datorn väl är inköpt, för att kunna se till att internet etc funkar efteråt. Visst, CD-skiva brukar väl medfölja så att man kan installera operativsystem. Men man brukar ju sällan ha en fungerande webbläsare eller internet, så att man kan installera det som behövs (gällande program etc). Ska det placeras i operativsystem -> windows?

Som sagt så borde hårdvara (PC) vara första steget för att reda ut begreppen kring vad som lämpar sig bäst till vilket användningsområde.

Angående vart du placerar din sista tråd så grundar det sig i att du inte ens angav vilket operativ du tänkte använda.

Om det nu är Windows så lär en placering i Programvara Windows platsa ganska bra.
Citera
2011-04-15, 01:21
Medlem
swarlzs avatar
var ska jag posta en tråd om att diskutera vad det absolut bästa i livet är?
typ, ja, vad som är bäst och varför? allt ska argumenteras för varför det är bäst beroende hur ofta eller sällan det händer, hur bra det är i rätt tilfälle eller vid alla tilfällen och vad det gör för en / ger en förutom (antagligen) njutning
Citera
2011-04-16, 12:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swarlz
var ska jag posta en tråd om att diskutera vad det absolut bästa i livet är?
typ, ja, vad som är bäst och varför? allt ska argumenteras för varför det är bäst beroende hur ofta eller sällan det händer, hur bra det är i rätt tilfälle eller vid alla tilfällen och vad det gör för en / ger en förutom (antagligen) njutning

Jag skulle nog säga Laidback
Citera
2011-04-17, 18:04
Medlem
Apocalyptors avatar
Jag ska börja bygga en möbel, en stol, från scratch. Alltså tälja, såga och hyvla till ben osv.

Tyvärr kan jag inget om detta och behöver hjälp. I vilken kategori skall jag öppna en tråd eller leta liknade trådar?

(Låter oseriöst men jag är seriös)
Citera
2011-04-17, 18:13
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apocalyptor
Jag ska börja bygga en möbel, en stol, från scratch. Alltså tälja, såga och hyvla till ben osv.

Tyvärr kan jag inget om detta och behöver hjälp. I vilken kategori skall jag öppna en tråd eller leta liknade trådar?

(Låter oseriöst men jag är seriös)
Inredning eller Hobby
Citera
2011-04-21, 10:04
Medlem
asdfasdfs avatar
Funderar på att starta en tråd för att organisera en bojkott av företag/organisationer som använder sig av Fas 3 arbetskraft. Tanken är att samla information om vilka företag etc det rör sig om, diskutera strategier för en eventuell bojkott osv.

Var placerar man lämpligast en sådan tråd?
Citera
2011-04-21, 10:14
Medlem
asdfasdfs avatar
En annan sak som jag brukar fundera på ibland: om jag vill starta en tråd som går ut på att diskutera böcker, filmer, seriealbum, tvserier etc av Dune (bara ett exempel) och hur de förhåller sig till varandra, skillnader osv vart är det bäst att starta den?
Citera
2011-04-21, 13:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
Funderar på att starta en tråd för att organisera en bojkott av företag/organisationer som använder sig av Fas 3 arbetskraft. Tanken är att samla information om vilka företag etc det rör sig om, diskutera strategier för en eventuell bojkott osv.

Var placerar man lämpligast en sådan tråd?

Det beror väl lite på...
Men generellt Politik - Inrikes eller Arbetsliv och arbetsmarknad
Citera
2011-04-21, 13:08
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
En annan sak som jag brukar fundera på ibland: om jag vill starta en tråd som går ut på att diskutera böcker, filmer, seriealbum, tvserier etc av Dune (bara ett exempel) och hur de förhåller sig till varandra, skillnader osv vart är det bäst att starta den?
Troligen blir det lämpligast i Film och filmproduktion.
Det beror ju lite på var personen är mest verksam, annars kan Litteratur, Serier och serietidningar eller Tv-serier och tv-program vara aktuella också.
Citera
2011-05-04, 00:25
Medlem
EdgeofEndings avatar
Är lite sugen på att skaffa en gård i framtiden, men inte riktigt va en bonde^^

Skulle vilja veta lite mer om livet som bonde, var placerar man en tråd om sådana saker?
Citera
2011-05-04, 00:30
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Är lite sugen på att skaffa en gård i framtiden, men inte riktigt va en bonde^^

Skulle vilja veta lite mer om livet som bonde, var placerar man en tråd om sådana saker?

Berör ju två områden, beror ju på vad du vill.

Bara diskussion om att köpa gård, då du säger att du inte är intresserad av att vara bonde skulle jag placera i Bostad, hem och trädgård

Annars så tror jag det är Sista Utvägen faktiskt, för mig veterligen har vi inte ett forum för bönder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in