2011-01-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackximus
FYI: som jag tidigare skrev: jag sa inte att jag ville behålla det barn som inte finns utan att jag inte ville göra abort igen. Delvis: jag vill inte göra abort igen MEN DET BETYDER INTE ATT JAG KOMMER ATT BEHÅLLA DET. MAO: man gör sådant man inte vill. Det missförstod karlsloken och hasplade ur sig ett antal elaka kommentarer.

Empatisk? Why thank you. Känner mig inte speciellt empatisk med mig själv idag. Känns som att be om ursäkt nu bara vore ett understatement.

Du tror inte det kommer vara mer psykiskt påfrestande att föda barnet när ingen av er vill än att göra abbort?
Citera
2011-01-26, 21:03
Medlem
Mackximuss avatar
Gör om gör rätt och läs igen. Skulle det nu vara så att jag blev med barn på riktigt så skulle jag inte vilja göra abort. Men givetvis är jag ju tvungen att göra det ÄNDÅ eftersom jag inte vill ha barn. Därav frasen: Jag vill inte göra abort. Men ibland måste man göra saker man inte vill.

Yadi yada. Ni som fattar, ni fattar. Sitter o funderar på ev. beteende då vi träffas i vimlet/på fest. Thoughts??
Citera
2011-01-26, 21:10
Medlem
Kalle81s avatar
[quote=Mackximus]Gör om gör rätt och läs igen. Skulle det nu vara så att jag blev med barn på riktigt så skulle jag inte vilja göra abort. Men givetvis är jag ju tvungen att göra det ÄNDÅ eftersom jag inte vill ha barn. Därav frasen: Jag vill inte göra abort. Men ibland måste man göra saker man inte vill.

Yadi yada. Ni som fattar, ni fattar. Sitter o funderar på ev. beteende då vi träffas i vimlet/på fest. Thoughts??[/QUOTE

Gå fram och fråga om ni ska adoptera en kines ihop nu när ni inte lyckades få barn.
Citera
2011-01-26, 21:21
Medlem
Citat:
FYI: som jag tidigare skrev: jag sa inte att jag ville behålla det barn som inte finns utan att jag inte ville göra abort igen. Delvis: jag vill inte göra abort igen MEN DET BETYDER INTE ATT JAG KOMMER ATT BEHÅLLA DET. MAO: man gör sådant man inte vill. Det missförstod karlsloken och hasplade ur sig ett antal elaka kommentarer.

Empatisk? Why thank you. Känner mig inte speciellt empatisk med mig själv idag. Känns som att be om ursäkt nu bara vore ett understatement.

kanske inte så konstigt att han missförstod när du sa att du inte ville göra abort. vad för andra alternativ finns det annat att du tänkte behålla det? även om du nu i efterhand säger att du ändå tänkte ta bort det även fast du inte ville göra abort

tror det blir bäst om du hör av dig och förklarar allt, det är bättre. annars kommer han berätta för folk att du är helt vriden.
Citera
2011-01-26, 21:31
Medlem
Du försökte playa honom och vara svår. Han kontrar med samma sak men du fattar inte det alls.
Du skulle gett fan i att vara desperat och låtit honom vara.
IStället visade du vilket praktmongo du var och turned psychobitch, nu kommer han inte vilja ha dig
Lär dig syna en bluff för i helvette
Senast redigerad av Petard 2011-01-26 kl. 22:08.
Citera
2011-01-26, 21:44
Medlem
Citat:
Gör om gör rätt och läs igen. Skulle det nu vara så att jag blev med barn på riktigt så skulle jag inte vilja göra abort. Men givetvis är jag ju tvungen att göra det ÄNDÅ eftersom jag inte vill ha barn. Därav frasen: Jag vill inte göra abort. Men ibland måste man göra saker man inte vill.

Yadi yada. Ni som fattar, ni fattar. Sitter o funderar på ev. beteende då vi träffas i vimlet/på fest. Thoughts??

Jag förstår hur du menar. Men du måste hålla med om att mäns och kvinnors sätt att kommunicera hade kunnat vara betydligt tydligare och bättre?

Situation:
*Bilförsäljare går fram till en kund*
-Hejsan, vill du köpa bilen?
-Hej, nej det vill jag inte.
*Köper bilen - konfunderad försäljare*
-Men du ville ju inte köpa den?
-Ibland gör man saker man inte vill.
...

Du skulle nog varit tydlig från början och sagt att du inte vill göra abort, men att du kommer att göra det ändå. Hade nog besparat personen - med det där komiska, slappa stycke kött som omotiverat hänger och dinglar mellan benen - en hel del ångest. ^^
Citera
2011-01-26, 21:49
Medlem
Citat:

Eftersom att du skrev att du inte ville göra abort men ändå inte tänkte behålla barnet så tänkte jag att du skulle adoptera bort det. inte så lätt att veta vad du menar när du är så otydlig. Inte konstigt att killen blir förvirrad också.
Citera
2011-01-26, 21:57
Medlem
Mazzens avatar
det här kommer aldrig hålla
Citera
2011-01-26, 21:58
Medlem
Vet inte riktigt vad du hade förväntat dig för svar på ett forum som befolkas mest av arga, unga och vita män. Starkt gjort av dig att fortfarande läsa svaren.

Citat:

Du kanske kan förklara bort allt det andra och skylla på fylla och hormoner. Men det där med aborten, eller rättare sagt frånvaron av den, kommer att få honom att löpa så långt bort från dig han bara kan. Helst nu när det bara var falsklarm. Det spelar ingen roll vad du säger efter meningen: "-Jag vill inte göra abort", paniken är redan i full gång hos honom, så det ända han hör är: "Du ska bli pappa och det finns inget du kan göra för att stoppa det!"

Hur tänkte du när du sa den meningen egentligen? Är det bara en del av det här maktspelet som du driver med? Det spelar ju ingen roll vad du säger efter den meningen, du vill ju något med det då du ändå säger det, eller?
Citera
2011-01-26, 22:02
Medlem
ShockShocks avatar
Citat:

Smsa honom och be om ursäkt för att du har betett dig som ett svin. För att undvika framtida pinsamma situationer, eller kanske börja om på ny kula?
Citera
2011-01-26, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Örfil
Du kanske kan förklara bort allt det andra och skylla på fylla och hormoner. Men det där med aborten, eller rättare sagt frånvaron av den, kommer att få honom att löpa så långt bort från dig han bara kan. Helst nu när det bara var falsklarm. Det spelar ingen roll vad du säger efter meningen: "-Jag vill inte göra abort", paniken är redan i full gång hos honom, så det ända han hör är: "Du ska bli pappa och det finns inget du kan göra för att stoppa det!"

Hur tänkte du när du sa den meningen egentligen? Är det bara en del av det här maktspelet som du driver med? Det spelar ju ingen roll vad du säger efter den meningen, du vill ju något med det då du ändå säger det, eller?

Mhm, så fort en tjej säger till en kille "jag vill skaffa barn ganska snart" eller "jag är helt emot aborter" eller "vad tycker du om småbarn" så har varenda röda varningslampa hos varje ung man som inte önskar avla sig redan gått igång. Sannolikt finns han kvar i rummet fortfarande enbart för att håller på att hämta sig efter chocken samtidigt som han kontemplerar huruvida han skall försöka rymma genom dörren eller om det bara är att GI Joe kasta sig ut genom det stängda fönstret oavsett fallhöjd på andra sidan.
Citera
2011-01-26, 22:17
Medlem
Djonkos avatar
Det har väl hänt ungefär liknande grejer för mig på fyllan. Stor dramatik, radera nummer, fb etc men då har det nog varit efter inmundigande av min kroppsvikt i sprit. Inte 4 glas vin

Ni verkar dock passa ihop på nått skruvat sätt, hoppas det går vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in