Citat:
Ursprungligen postat av Belger
Ah, tack Madagascar och cryptome för svar och bra bevakning. Vore ju flott om de samlade ihop en mille som traskar bort dit och gör slut på eländet! Tror ni det kommer att hända?
Bra fråga. När jag tittar ser jag att jag dessutom skrev följande igår:
Man får anta att det ställe där den innersta kretsen befinner sig (Heliopolispalatset?) är säkrat av många hundra eller till och med över tusen av den absoluta eliten bland Mubaraks styrkor. Folk dog som flugor när de försökte inta inrikesministeriet av krypskyttar på taken. Det var nästan 100 personer som blev skottskadade på någon timme och jag tror 10 blev ihjälskjutna på kort tid. Nästan hopplöst för obeväpnade folkmassor att ge sig i kast med krypskyttar. Om folket beväpnar sig är allt möjligt. Låt oss se vad som händer.
Nu är väl "million man march" imorgon förlagd till Tahrir Sqr./Downtown, men det går ju bara att spekulera i hur mycket folk det blir, kan ju vara betydligt fler än en miljon som ger sig ut på gatorna runt om i Kairo imorgon. Egyptier är också oerhört nyfikna, så när sånt här är på gång sitter folk ogärna hemma i soffan.