2011-02-01, 06:50
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cryptome
Revolutionen i Egypten är mot Mobarakregimen, inte mot Israel
För vissa är den även det:

When We are free, We will Free Palestine and Destroy Israel
http://www.youtube.com/watch?v=9q4HRfdSBY8
Senast redigerad av SummaSummarum 2011-02-01 kl. 06:52.
Citera
2011-02-01, 07:40
Medlem
drdracula141s avatar
Idag är det bye bye Mubarak hasta la vista! Dagen D ska inte lägga mig förän marschen är över.
Citera
2011-02-01, 07:59
Medlem
Har en udda frågeställning, kanske redan har varit uppe men ändå!

Det är väl just nu ett par hundratusen demonstranter på det där torget/innerstaden, det väntas uppemot en miljon sammanlagt under dagen som jag förstått!

Brukar vara ett par sådana här stora folksamlingar runtom i världen ett par ggr. per år antingen för att fira eller störta någon/något!

Det jag funderar på är således:

1miljon människor, HUR fasiken löser man alla dessa som behöver gå på dass? låt säga att 1 av 10 behöver gå o skita under säg 5 timmar! det blir ju 100.000 som behöver uppsöka och använda toalett på nån kvadratkm! bör ju knappast gå att lösa med varken befintliga toaletter i närområdet eller ett par hundra bajamajjor (som jag verkligen tvekar dom har uppställda nu i Egypten)

Så. skiter o pissar alla mitt i folkmassan?
Citera
2011-02-01, 08:02
Medlem
han solos avatar
Ett av de största muslimska länderna är i kaos och fler kommer antagligen följa. Och folk undrar hur egyptierna ska kunna kissa ordentligt
Citera
2011-02-01, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Ett av de största muslimska länderna är i kaos och fler kommer antagligen följa. Och folk undrar hur egyptierna ska kunna kissa ordentligt

Detta är ju flashback, så frågan borde följa mainstreamkonceptet här!

f.ö så tycker jag att 1 miljon muslimer på ett så taight ställe är ett ypperligt tillfälle att decimera den globala befolkningen litegranna med valfri fyrverkeriprodukt!
Citera
2011-02-01, 08:14
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum

Otäckt - men Egypten kommer nog att bli en kopia på Iran som gått från sekulärt till ett muslimskt skitland. Uppenbarligen är demonstranterna idioter som demonstrerar för "frihet" - vad består islamisk frihet av? Spökplumpar och medeltida sharialagar.
Citera
2011-02-01, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikolino

1miljon människor, HUR fasiken löser man alla dessa som behöver gå på dass? låt säga att 1 av 10 behöver gå o skita under säg 5 timmar! det blir ju 100.000 som behöver uppsöka och använda toalett på nån kvadratkm! bör ju knappast gå att lösa med varken befintliga toaletter i närområdet eller ett par hundra bajamajjor (som jag verkligen tvekar dom har uppställda nu i Egypten)

Så. skiter o pissar alla mitt i folkmassan?

Egyptierna använder inte toaletter. Dom använder hål (ja, Kairo stinker). På några kvadratkm får man plats med avsevärt fler hål än bajjamajjor!
Citera
2011-02-01, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pseudoanonym
Egyptierna använder inte toaletter. Dom använder hål (ja, Kairo stinker). På några kvadratkm får man plats med avsevärt fler hål än bajjamajjor!
Ojdå! dom är alltså inte mer civiliserade än så!? hoppas då någon gör ett stort hål http://www.google.se/imgres?imgurl=http://melovesmiles.files.wordpress.com/2010/08/755px-sedan_plowshare_crater.jpg&imgrefurl=http://melovesmiles.wordpress.com/2010/08/22/worlds-deadliest-man-made-object/&usg=__JyVQcwyA1dV80CDvgftWaGpCMOk=&h=599&w=755&sz =99&hl=sv&start=16&zoom=1&tbnid=yKodwFWu-y966M:&tbnh=109&tbnw=138&ei=TLVHTcLfDMqeOtm0zK4E&p rev=/images%3Fq%3Dnuclear%2Btest%2Bhole%26hl%3Dsv%26sa% 3DX%26biw%3D1139%26bih%3D519%26tbs%3Disch:10%2C389 &itbs=1&iact=hc&vpx=591&vpy=109&dur=5208&hovh=200& hovw=252&tx=114&ty=116&oei=QrVHTZLBO8rusgaQ1LHpAg& esq=2&page=2&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:16&biw=1139& bih=519
Citera
2011-02-01, 08:33
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Idag är det bye bye Mubarak hasta la vista! Dagen D ska inte lägga mig förän marschen är över.

Ja nu gäller det känns det som. Blir trycket tillräckligt stort?

Blodbad börjar ju kännas uteslutet. Det skulle kosta så oerhört mycket mer än det smakar för en lång tid framöver, med sanktioner, indraget bistånd, kraftig turismnedgång o.s.v. Militärerna tycks snarare vara opportunister.

Och en militärdiktatur som tar över är nog inte heller rimligt. Då hamnar man i samma sits en gång till med demonstranter som kräver fria val, som sedan måste bemötas. Ur arméns synvinkel är nog någon slags demokrati det enda vettiga där man själv håller sig utanför och försöker behålla sina privilegier så gott det går.
Citera
2011-02-01, 08:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Otäckt - men Egypten kommer nog att bli en kopia på Iran som gått från sekulärt till ett muslimskt skitland. Uppenbarligen är demonstranterna idioter som demonstrerar för "frihet" - vad består islamisk frihet av? Spökplumpar och medeltida sharialagar.
Vadå otäckt? Alltså sluta säg vad som kommer hända när ni inte vet. Blir så trött på det!!! Vi får för i helvete vänta och se. Egypten kommer aldrig att bli som Iran tror jag. Det är en helt annan mentalitet där. Om du tror att Egypten tänker ge upp sin turism så är du naiv. Det kommer aldrig att hända. TURISM är nog än av de viktigaste ekonomiska faktorerna i Egypten.
Citera
2011-02-01, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum

Vad fan förvänta du dig? Kom det som en överraskning?

Ska dom älska en stat som mördar och förtrycker millijon tals muslimer?
Citera
2011-02-01, 08:56
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Ja med tanke på att muslimer tror sig ha en gudagiven rätt att förtrycka andra så bör man ta deras snack om frihet med en nypa salt. De är endast tillfälligt intresserade av demokrati eftersom de ser det som en möjlighet till att införa islamiskt styre. Jag vet inte hur pass representativ tomten i klippet är men det speglar nog vad en hel del av dem tycker, särskilt det muslimska brödraskapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in